Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI naisia haittaa miehen peliharrastus?

Vierailija
03.02.2016 |

Miksi tietokoneella tai pleikkarilla pelaaminen on turn off? MIKSI?

Miksi vastaavasti naisilla kauneus-, pukeutus-, sisustus- tai kahvilakulttuuriharrastus ja mm. draamasarjojen katselu sekä blogien tekeminen tai seuraaminen ei ole eikä todellakaan saa olla turn off miehen puolelta?

Miksi naisilla on _sairas_ tarve määritellä miehen tekemisiä ja aliarvioida ja halventaa miehiä ihan normaaleistakin asioista?

Huom. kysymys on nyt muodossa "miksi nainen". Haetaan vikaa naisesta, ei miehestä.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin tuollaisesta miehestä, onneksi ei ollut lapsia. Hänen nykyisensä valittaa Facebookissa koko ajan miehen pelaamisesta. Kuinkakohan kauan jaksaa.

Vierailija
82/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään. Itsekin pelaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet 24/7 pelejä hakkaavat "gamer" (vihaan tuota termiä, yyh) pelaajamiehet vihaa pelaavia naisia. Ja pelaava + itsestään huolehtiva nainen tuntuu olevan näille myytti. Paras oli se kun kakarasta asti kanssani pelejä hakanneen kaverin uusi poikaystävä kertoi että "on se kiva että sain tuon Irmelin (nimi muutettu) aloittamaan pelaamisen, on jotain yhteistä!" :D

Viha on voimakas sana, monia heitä ei kiinnosta naiset, joten eivät jaksa tuhlata aikaansa heihin, pärjäävät ilmankin.

Ei siltä vaikuta kun ahdistellaan naiset pois peliyhteistä ja lähetellään tappouhkauksia.

miehiä ahdistellaan ja uhkaillaan ihan yhtä paljon.

http://www.pewinternet.org/2014/10/22/online-harassment/

Vierailija
84/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni pelasi kohtuudella, ja se oli täysin ok. Sain halutessani huomiota, ja hän näki ja kuuli. Jos vaikka tyhjensin astianpesukonetta vieressä, tai aloin laittamaan ruokaa, sain melko nopeasti seuraa.

Nykyisen kanssa on pitänyt jo käydä keskusteluita, että jos tavat eivät muutu, niin se on sitten heipparallaa. Pelin nimi on Boom Beach, on kuulemma tosi kovatasoisessa jengissä, ja yksilötasollakin top-listoilla. Aamulla sängyssä ensimmäisenä otetaan luuri käteen ja tehdään pari operaatiota, aamupalalla jatketaan. Myös leffaa katsoessa on ihan ok kuulemma pelata, ja illalla viimeinen asia mille sanotaan hyvää yötä on puhelin.

On myös aika masentavaa, mennä keikistelemään toisen eteen vähissä vaatteissa, ja toinen torppaa, että ei just nyt pysty. Operaatio vie viel vartin.

Pelaamista on niin eri tasoista. On ok pelata rentoutuakseen, mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
85/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä on rasittavaa kun mies alkaa pelaamaan ilta kahdeksan tai viimeistään yhdeksän maissa ja jatkaa pitkälle yli puolen yön, usein kolmeen. Tuon voisi vielä jotenkin sietää, mutta ei kiroilua, kovaäänistä puhetta, naurua ja muuta möykkää. Eikä sitä, että viikonloppuisin pelataan aamuun. Nukutaan aamupäivä ja aloitetaan pelaaminen jo alkuillasta. Lapset heräilee ja itse en saa nukuttua. Mies on vain hetken hiljaa kun käy sanomassa ja taas kohta innostuu. Kuulokkeet päässä luulee kuiskailevansa. Turha kuvitella, että kävisi lapset rauhoittelemassa, jos kuulokkeiltaan edes kuulisi itkun, eihän peliä voi keskeyttää.

Aamulla ollaan kaikki kiukkuisia ja väsyneitä. Aamupuuhien aikaan mies tietenkin nukkuu, voi liukuvan työaikansa vuoksi mennä töihin myöhemmin. Töistä tulee kuuden maissa. Että laske ap siitä yhteinen laatuaikamme ja lapsille suotu huomio ja aika..

Jos pelaaminen ei vähene murto-osaan nykyisestä ja elämisen rytmi muutu samaksi kuin muulla perheellä, niin en keksi muuta ratkaisua kuin ero. Peli-/työkavereista (koodaajia) on ainakin pari eronnut hiljattain. Mieheni mukaan eivät kestäneet nalkuttaja akkaa. Olen kuulemma samanlainen jäkättäjä, mustasukkainen miehen kavereista, en salli hänelle omaa aikaa eikä hän saa rentoutua raskaan työn vastapainona. Luulisi, että rentoutuminen tuollaisen työn, siis päivät tietokoneella, on jotain muuta kuin istuminen pelin ääressä. Kävisi vaikka lenkillä ja nukkuisi yöt. Surullista.

Vierailija
86/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tietokoneella tai pleikkarilla pelaaminen on turn off? MIKSI?

Miksi vastaavasti naisilla kauneus-, pukeutus-, sisustus- tai kahvilakulttuuriharrastus ja mm. draamasarjojen katselu sekä blogien tekeminen tai seuraaminen ei ole eikä todellakaan saa olla turn off miehen puolelta?

Miksi naisilla on _sairas_ tarve määritellä miehen tekemisiä ja aliarvioida ja halventaa miehiä ihan normaaleistakin asioista?

Huom. kysymys on nyt muodossa "miksi nainen". Haetaan vikaa naisesta, ei miehestä.

Kuka sen määrää, mikä saa olla kenellekin turn off ja mikä ei saa olla? Jokainenhan sen itse päättää, mitä sietää kumppaniltaan ja mitä ei. Minun mieheni pelaa pleikkarilla, eikä katsoisi hyvällä jos minä harrastaisin lihavoituja asioita. Se olisi hänelle turn off, minulle taas pelaaminen ei sitä ole. Toisaalta taas mieletön turn off olisi minulle saada selville, että mieheni ruikuttaisi internetissä ryhmästä nimeltä "naiset", eikä ymmärtäisi sitä että minä en ole sama asia kuin kaikki naiset, eikä hän ole sama asia kuin kaikki miehet.

Vierailija
87/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi pelaajamiehen pitäisi saada kauneudesta yms. huolehtiva nainen itselleen? Miksei voi vain todeta, että pelaaminen on joillekin naisille turn off ja etsii sitten pelipiireistä itselleen sopivan naisen?

Tätä ihmettelen myös. Tietojenkäsittelyä opiskelevat himopelaajat eivät kelpuuta oman alan arkisia tyttöjä, vaan joku fashionista pitäisi löytyä. Ohjain käsissä ei voi samalla suoristaa hiuksia ja laittaa ripsaria.

Tähän olisi mielenkiintoista saada pelaajamiehen kommentti, mutta taisi mennä liian vaikeaksi.

Löysin nätin ja peleistä tykkäävän naisen, se että hän pelaa ei ole pois itsensä huolenpidosta. Pelaaminen on osa elämää siinä missä mikä tahansa muukin asia. Se, että te kuvittelette pelaamisen olevan joku poissulkeva seikka kertoo vain teidän ahdasmielisestä ja stereotyyppisesta ajattelusta. Ihmiset jotka pelaa on nykyään kaikenlaisia ihmisiä ette voi lokeroida pelaajia muotteihin jotka on vain teidän mielikuvituksen tuotetta.

AP aloituksessaan esitti miesten harrastavan pelaamista ja naisten harrastavan meikkaamista. Joten kenelläköhän se ahdasmielinen ajattelutapa onkaan?

Vierailija
88/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle pelaaminen on riippuvuus. Ei pystytä pelaamaan kahta tuntia, vaan siihen käytetään kaikki vapaa-aika ja valveillaoloaika. Ei sitä vaan jaksa sivusta seurata. Ei juopotkaan yleensä kysele että miksi en saa olla kännissä aina, miksi naista ärsyttää, vaan jopa juopot ymmärtää että toisen riippuvuuden sivusta seuraaminen on tylsää ja turhauttavaa. Peliaddiktit ei vaan käsitä.

Joillekin pelaaminen on myös elämäntapa yhteisöineen ja kavereineen, kuten minulle ja tyttöystävälle. Olen onnekas, että olen löytänyt samanhenkisen naisen, luulen että parisuhde olisi mahdotonta muunlaisen naisen kanssa.

Tiedän monien asenteet pelaamista kohtaan joten en haluaisikaan sellaista naista joka ei myös pelaa.

Ja kun saatte lapsia(jos nyt pelaamiseltanne viitsitte harrastaa seksiä) niin kumpi hoitaa lapset ja kumpi jatkaa pelaamista? Siinä vaiheessa alkaa sitä lastenhoitajaa taatusti haitata toisen elämäntapa ja yhteisö ja kaverit.

Vierailija
89/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet 24/7 pelejä hakkaavat "gamer" (vihaan tuota termiä, yyh) pelaajamiehet vihaa pelaavia naisia. Ja pelaava + itsestään huolehtiva nainen tuntuu olevan näille myytti. Paras oli se kun kakarasta asti kanssani pelejä hakanneen kaverin uusi poikaystävä kertoi että "on se kiva että sain tuon Irmelin (nimi muutettu) aloittamaan pelaamisen, on jotain yhteistä!" :D

Viha on voimakas sana, monia heitä ei kiinnosta naiset, joten eivät jaksa tuhlata aikaansa heihin, pärjäävät ilmankin.

Ei siltä vaikuta kun ahdistellaan naiset pois peliyhteistä ja lähetellään tappouhkauksia.

Ja tämä ei ole sitten sukupuolittunutta kuten jotkut luulee, minua esim on uhattu väkivallalla ja jokainen tuntuu saavaan kuraa niskaansa somessa. Olitpa mies, nais, tyttö, poika tubettaja esimerkiksi et säästy tappouhkauksilta tai sekopäiltä, moni ei nykyään viitsi edes lukea palautetta.

Aina jaksan ihmetellä kuinka jotkut haluaa tehdä kaikesta sukupuolittunutta, kun ei se niin mene, että miehet olisi immuuneja sekopäille, ikäville kommenteille, härinnälle vain koska heillä on munat ja se maagisesti suojaa miehiä.

Vierailija
90/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut tulokseen, että kyseessä on "kissailmiö". Tiedättehän? Kun lukee lehteä talossa, jossa on kissa, sen on pakko tulla sen lehden päälle makaamaan. Videopelit laukaisevat naisessa tämän saman reaktion.

Vierailija
91/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle pelaaminen on riippuvuus. Ei pystytä pelaamaan kahta tuntia, vaan siihen käytetään kaikki vapaa-aika ja valveillaoloaika. Ei sitä vaan jaksa sivusta seurata. Ei juopotkaan yleensä kysele että miksi en saa olla kännissä aina, miksi naista ärsyttää, vaan jopa juopot ymmärtää että toisen riippuvuuden sivusta seuraaminen on tylsää ja turhauttavaa. Peliaddiktit ei vaan käsitä.

Joillekin pelaaminen on myös elämäntapa yhteisöineen ja kavereineen, kuten minulle ja tyttöystävälle. Olen onnekas, että olen löytänyt samanhenkisen naisen, luulen että parisuhde olisi mahdotonta muunlaisen naisen kanssa.

Tiedän monien asenteet pelaamista kohtaan joten en haluaisikaan sellaista naista joka ei myös pelaa.

Tuo elämäntapa ei vaan sovi siinä vaiheessa kun on lapsia. Jomman kumman on pakko palautua oikeaan maailmaan siinä vaiheessa.

Emme halua kumpikaan lapsia, olemme keskustelleet. Olen muuten aina ihmetellyt kuinka kavereilla on kuitenkin aikaa muuhunkin elämään vaikka kuinka paljon varsinkin kun lapset tulee kouluikään, silti väitetään että ei ole aikaa vaikka lapsi haluaa keskittyä omiin juttuihin, kavereihin ja harrastuksiin. 

Jaa eka pidetään se jotenkuten hengissä 7v ja sitten se asuukin jo kavereillaan ja harrastuksissaan kaikki illat ja viikonloput? Yleensä pyydetään lapsenvahti mutta aika pokka saisi olla jos siellä olisi mummo hoitamassa ja molemmat vanhemmat murahtelisivat omilla koneillaan huoneen nurkassa :)

Minä erosin pelaavasta miehestä ja teinit kyllä harrastavat ja ovat kavereiden kanssa mutta n. tunnin välein vähintään minua tarvitaan juttelemaan, kuskaamaan, auttamaan esitelmissä, katsomaan telkkua, selvittämään ongelma. Kun ovat isällään, soittavat ja viestittelevät minulle ongelmista koska isä pelaa ja eivät viitsi (uskalla) häiritä.

Vierailija
92/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä asunnossa huuto häiritsee puolisoakin. Ei voi nukkua, ei puhua puhelimessa, ei lukea, kun jatkuva huuto kuuluu. Kirosanoja ja muuta mölinää. Saa pelätä, että koska naapurit soittavat poliisit. Olisi kivempi, jos toinen olisi ne tunnit kokonaan poissa, kuin että häiritsee muita ja ärähtelee jos yrittää kysyä jtn. Pelien aikana ei siis oteta mitenkään osaa yhteiseen elämään, ei voi edes kauppalistasta keskustella. Rasittavaa! 

Vierailija
93/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä asunnossa huuto häiritsee puolisoakin. Ei voi nukkua, ei puhua puhelimessa, ei lukea, kun jatkuva huuto kuuluu. Kirosanoja ja muuta mölinää. Saa pelätä, että koska naapurit soittavat poliisit. Olisi kivempi, jos toinen olisi ne tunnit kokonaan poissa, kuin että häiritsee muita ja ärähtelee jos yrittää kysyä jtn. Pelien aikana ei siis oteta mitenkään osaa yhteiseen elämään, ei voi edes kauppalistasta keskustella. Rasittavaa! 

Itse olen rauhallinen pelaaja, kuten suurin osa pelikavereista, mutta me olemmekin vanhempia pelaajia. Tiedän kyllä tyypin, nuo huutajat ja mesoajat eivät ole haluttua peliseuraa ei heitä kukaan jaksa.

Vierailija
94/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tuen off, jos se ei mene yli ja muuta normaalia elämistä. Minulle jäi varmaan jokin trauma pelaajista miehistä, kun eksäni oli sellainen. Ei tehnyt kotitöitä, ei käynyt koulussa, ei antanut minulle ollenkaan yhteistä aikaa, nukkui päivät ja valvoi yöt pelaten ja meluten, kun minä nukuin, sekä ei hoitanut edes yksinkertaisimpiakaan velvollisuuksia. Sen takia arastelisin lähestyä enää pelejä pelaavaa miestä.

Vierailija
95/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tuen off, jos se ei mene yli ja muuta normaalia elämistä. Minulle jäi varmaan jokin trauma pelaajista miehistä, kun eksäni oli sellainen. Ei tehnyt kotitöitä, ei käynyt koulussa, ei antanut minulle ollenkaan yhteistä aikaa, nukkui päivät ja valvoi yöt pelaten ja meluten, kun minä nukuin, sekä ei hoitanut edes yksinkertaisimpiakaan velvollisuuksia. Sen takia arastelisin lähestyä enää pelejä pelaavaa miestä.

Ihan turhaan, ei mulle pelit ole ongelma ja kun kaveripiiriä ja pelikavereiden pelimääriä tarkastelee niin reilu enemmistö pelaa kohtuudella, muutama tyyppi takoo koko ajan mutta johtuu elämäntilanteesta sekin heillä. 

Vierailija
96/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm. Kuka ne lapset hoitaa jos jompikumpi tai molemmat pelaavat tuntikausia kuulokkeet päässä? Jos nainen katsoo telkkaria, hän pystyy mainiosti juttelemaan lapsille ja ohjelmathan kestävät alle tunnin yleensä. Jenkeissä oli vastasyntynyt kuollut nälkään tällaisessa peliperheessä.

Helppo: Jättää lapset tekemättä jos ei ole mielenkiintoa hoitaa niitä ja kaikki muu menee edelle. 

Vierailija
97/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tarinoita moni nainen tänne laittanut. Itse lähdin lopulta koska en vaan enää jaksanut sitä yksinäisyyttä. Kaikki vapaa aika meni hänellä pelatessa ei osallistunut kotitöihin tai välillä kun oli pakko osallistua minun olisi pitänyt olla todella kiitollinen hänelle. Hän oli usein huonolla tuulella mutta ei mukamaa itse huomannut miten negatiivisesti pelaaminen hänen käytökseensä vaikutti. Hän osti jopa toisen telkkarin makuuhuoneeseen jotta voisin olla siellä illat. Usein kun pelasi kavereiden kanssa ja oli kuulokkeet ja mikit en saanut puhua mitään tai hän katsoi vihaisesti ja sanoi että nyt v#ttu hiljaa. Jos puhuin puhelimessa minun piti mennä aina makkariin ja pistää ovi kiinni (jos unohdin hän tuli sen teatraalisesti sulkemaan) jos olimme kyläilemässä jossain hänellä oli aina kiire kotiin pelaamaan. Tässä nyt muutamia esimerkkejä miksi en enää ikinä ottaisi runsaasti pelaavaa miestä.

Vierailija
98/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut tulokseen, että kyseessä on "kissailmiö". Tiedättehän? Kun lukee lehteä talossa, jossa on kissa, sen on pakko tulla sen lehden päälle makaamaan. Videopelit laukaisevat joissakin henkilöissä tämän saman reaktion.

Lol. Korjasin sun lausetta oikeaan muotoon. Riippumatta sukupuolesta tämmösiä henkilöitä on tullut vastaan.

Vierailija
99/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi pelaajamiehen pitäisi saada kauneudesta yms. huolehtiva nainen itselleen? Miksei voi vain todeta, että pelaaminen on joillekin naisille turn off ja etsii sitten pelipiireistä itselleen sopivan naisen?

Aikamoinen sterotyyppinen ajatusmaailma sinulla :D Pelipiireissä on kauneudenhoidosta kiinnostuneita naisia ihan yhtä lailla kuin muuallakin. Oliko tää sulle uusi juttu? Miten pelaaminen ja itsestään huolehtiminen (kauneus ym) poissulkevat toisensa? Newsflash: ei mitenkään!

Huh huh, ahdasmielistä porukkaa :D

Pakko muuten kysyä, miksi helvetissä te pelaajamiehistänne valittavat naiset teette niitä lapsia niiden miesten kanssa? Ja sitten itkette kun mies vaan pelaa? Oliko lasten tekeminen yhdessä suunniteltu juttu vai pitikö vain saada, koska "vauvakuume"? Parisuhteen pitää olla kunnossa jos ja kun rupeaa lasta/lapsia tekemään. Selkeestikään nämä teidän miehet eivät ehkä niitä lapsia välttämättä halunneetkaan? Jatkuva pelaaminen on nimittäin juuri sitä: todellisuuspakoa. Jaa, mistä tiedän? Olen tehnyt sitä itse huonossa parisuhteessa ollessani. Suosittelen eroa :)

t:ei mulla muuta

ps. "peliaddiktius" on pelkkä vitsi...

Vierailija
100/120 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen sterotyyppinen ajatusmaailma sinulla :D Pelipiireissä on kauneudenhoidosta kiinnostuneita naisia ihan yhtä lailla kuin muuallakin. Oliko tää sulle uusi juttu? Miten pelaaminen ja itsestään huolehtiminen (kauneus ym) poissulkevat toisensa? Newsflash: ei mitenkään!

Huh huh, ahdasmielistä porukkaa :D

Luitko ketjun aloitusviestin? Siinähän juuri sanottiin että pelaaminen ja kauneudenhoito ei käy yksiin. Huh huh, heikkolukuista porukkaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän