MIKSI naisia haittaa miehen peliharrastus?
Miksi tietokoneella tai pleikkarilla pelaaminen on turn off? MIKSI?
Miksi vastaavasti naisilla kauneus-, pukeutus-, sisustus- tai kahvilakulttuuriharrastus ja mm. draamasarjojen katselu sekä blogien tekeminen tai seuraaminen ei ole eikä todellakaan saa olla turn off miehen puolelta?
Miksi naisilla on _sairas_ tarve määritellä miehen tekemisiä ja aliarvioida ja halventaa miehiä ihan normaaleistakin asioista?
Huom. kysymys on nyt muodossa "miksi nainen". Haetaan vikaa naisesta, ei miehestä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tietokoneella tai pleikkarilla pelaaminen on turn off? MIKSI?
Miksi vastaavasti naisilla kauneus-, pukeutus-, sisustus- tai kahvilakulttuuriharrastus ja mm. draamasarjojen katselu sekä blogien tekeminen tai seuraaminen ei ole eikä todellakaan saa olla turn off miehen puolelta?
Miksi naisilla on _sairas_ tarve määritellä miehen tekemisiä ja aliarvioida ja halventaa miehiä ihan normaaleistakin asioista?
Huom. kysymys on nyt muodossa "miksi nainen". Haetaan vikaa naisesta, ei miehestä.
No pleikkarilla pelaaminen on itselleni totaalinen turn-off. Minä kun pidän enemmän miehistä (enkä pikkupojista), jotka pelaavat PC:llä ;) Jaa, miksikö? Koska pelaan itse PC:llä.
Luettelemiasi asioita en taas harrasta, joten en voi selventää sinulle asiaa. Naiset kun eivät ole homogeeninen ryhmä, joka ajattelee kaikista asioista samalla tavalla.
Mystinen vimma kategoriosoida ihmisiä, joko stereotyyppisiin miehiin/naisiin? Laasalaista logiikkaa? Vai onko aloittaja tullut jätetyksi peliriippuvaisuuden takia? Pelasit CS:sää kun raskaana oleva tyttöystäväsi ja kehtasi pyytää, että veisit edes likaiset astiasi tiskikoneeseen? Mikä saa sinut ap noin vihaiseksi?
No entäs minä, joka pelaa molemmilla alustoilla aika tasapuolisesti (ja muillakin alustoilla)?
Mun mies pelasi rahalla. Isolla rahalla. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen haluaa kumppaninsa viettävän aikaa kanssaan ja naisen on vaikea kokea koneella nyhjöttävää miestä seksuaalisesti haluttavaksi, ainakin minusta on aika vastenmielinen näky ja jos siihen liittyy vielä ihmeellistä puhisemista ja hihkumista.
EN nyt oikein tiedä miten on epäaikuismaista pelailla silloin tällöin. Kannattaa itsekin tutustua peleihin, jos et ole koskaan pelannut.
Itsekään en ollut eläessäni koskenutkaan pelikonsoliin ennen kuin muutettiin miehen kanssa yhteen. Kokeilin sitten huvikseen jotain pelejä ja ihan mukavaa ajanvietettähän nuo toisinaan on. Aika harvat pelit itseäni kiinnostavat, mutta aina vähän väliä löytyy sellaisia joista innostun.
Vierailija kirjoitti:
On muuten pakko kysyä, mistä tää "naiset katsoo realityjä ja selaa blogeja koko ajan!!" Tulee? En tiedä ketään kuka tekisi näitä, en naista enkä kyllä miestäkään. Onko tää joku pääkaupungiseutulaisten juttu? Tietyn ihmisryhmän? Kertokaa joku :D
Samaa ihmettelin minäkin. En itsekään tunne ketään, joka tekisi näin. Veikkaan, että tämänkin ketjun ap on lassukka, jolla ei juuri ole kokemusta parisuhteista ja hän pyrkii luomaan naisesta jonkin älyttömän stereotypian.
Naisia nyt haittaa monikin asia miehessä. Mutta arvostelepas naista...
Kuten Heli Vaaranen. Kymmeniä tuhansia kitkeriä vastineita ihmisiltä, jotka eivät lukeneet kunnolla koko artikkelia.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ongelma on, että mies ei huomioi naista pelatessaan. Minusta sen naisen sitten pitäisi olla mielenkiintoisempi, tai viihdyttävämpi kuin ne pelit. Toistaiseksi ei ole tapahtunut:D
Jaahas, että mulla on oikeus vaatia naisen täysi huomio, kun se katsoo tv:stä jotain itselleen tärkeää hömpänpömppää? No pitääkin laittaa kokeiluun. Ohjaan naisen sitten tänne väittelemään jos ei kelpaa.
Jos miehen pelaaminen olis ns. normaalia niin se ei haittais mua ollenkaan. Ei haitannut silloin kun aloitimme seurustelun. Silloin se pelaaminen oli hallinnassa ja elämässä oli muutakin kuin pelit.
Nykyisin tuo ei tee juurikaan muuta kuin pelaa. Siihen menee kaikki vapaa-aika. Siis kaikki. Liioittelematta. Minä hoidan kodin ja lapset. Missään ei käydä perheenä tai tehdä perheenä. Mies ei kuule eikä näe.
Tämä liitto on kohta entinen.
Sinänsä ei ole mitään eroa, pelaatko Monopolia pelilaudalla vai futismanagerpeliä koneella tai pelaatko Riskiä pelilaudalla vai jotain Command & Conqueria koneella. Siinä mielessä valitus aiheesta on lapsellista, ellet sitten ole sitä mieltä että ko. lautapelitkin ovat turhia ja ei-kehittäviä. Mutta toki lapsena peliriippuvuudesta kärsineenä tunnustan, että pelit ovat hyvin koukuttavia ja onnettomille tai muuten tyhjää elämää eläville usein pakokeino todellisuudesta. Usein peleistä tuleekin tosielämää tärkeämpiä. Sekään ei tietenkään ole ongelma jos olet ammattipelaaja, mutta aika harva on.
Vierailija kirjoitti:
1. Koska nainen ei pidä spagettikäsivarsista miehillä. Oletko nähnyt lihaksikkaita pleikan pelaajia?
2. Nainen haluaa nähdä miehensä miehekkäänä, ei pleikan ääressä selkä kyyryssä kyyhöttämässä.
3. Pleikan pelaaminen on sisäänpäinkääntyttä ajanvietettä, joka sulkee naisen näkymättömäksi miehelle. Nainen haluaa tuntea olevansa huomioitu, vaikka mies tekisi jotain muuta. Asia, joka ei miehiltä onnistu.
4.Kysy itseltäsi olisiko naisesi sinusta haluttava, jos löytäisit hänet koko päivän tietokeen äärestä istuneena, aamusta asti samoissa vaatteissa, tylsän ja lasittunein silmin konetta tuijottamassa? Ja sinun hänelle jutellessa hän korkeintaan murahtaisi vastaukseksi.En usko.
Täällä on lihaksikas pelaaja, heti herättyä syön ja alkaa treenit. Sitten taas syön ja sitten pelaan. Mulla on myös pitkä ja paksu kyrpä. Tumma tukka ja siniset silmät. Mua ei löydä baarista, kun en enää juo vain kadulta voit bongata minut lihoineni kun talutan koiraa tai jos kiipeet puuhun ja katot ikkunasta sisään. Jos mulla ois nainen mikä istuis koneella koko päivän ni sieppaisin sen käsivarsilleni ja heittäisin sänkyyn ja riisuisin pöksyt jalasta, sitten herättäisin elämää niihin lasittuneisiin silmiin kielelläni ja patukallani. Olen aina kiimassa, koska en masturboi.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen pelaaminen olis ns. normaalia niin se ei haittais mua ollenkaan. Ei haitannut silloin kun aloitimme seurustelun. Silloin se pelaaminen oli hallinnassa ja elämässä oli muutakin kuin pelit.
Nykyisin tuo ei tee juurikaan muuta kuin pelaa. Siihen menee kaikki vapaa-aika. Siis kaikki. Liioittelematta. Minä hoidan kodin ja lapset. Missään ei käydä perheenä tai tehdä perheenä. Mies ei kuule eikä näe.
Tämähän se joo, joku kitaransoitto ei yleensä aiheuta samanlaista addiktiota, vaan 4 tuntia illassa soittaminen alkaa jo tuntua työnteolta pidemmän päälle. Tietokonepelit ovat usein verrattavissa enemmän voimakkaisiin päihteisiin vaikutuksiltaan.
Miksi ihmiset arvottaa harrastuksia, ihan yhtä hyvin jokainen voi dissata mitä hyvänsä ajanvietettä. Pitäisikö ruveta nauramaan ihmisille jotka katsoo elokuvia, kuuntelee musiikkia tai lukee kirjoja. Kuka ne muiden harrastukset on nostanut jalustalle ja pelaaminen on jotain vapaata riistaa mistä saa mukamas jatkuvasti valittaa.
Mitä jos me ruvetaan valittamaan teidän ajanvietteistä, jaksaisitko itse kuunnella sitä ilman, että rupeaa rasittamaan. Moni pelaamista kritisoiva ei ymmärrä nykyajan pelaamisesta yhtään mitään, mutta mielipiteet on sitäkin voimakkaampia.
Ei haittaa miehen pelaamiset yhtään, mukavaa kun mies pelaa työhuoneessa ja saan itse rellottaa sohvalla Netflixin tai kirjan kanssa. Mutta meillä pysyykin molemmilla nämä höpöharrastukset hillityissä määrissä. Eli ensin työt ja kotihommat, sitten viihde. Viikonloppuisin saa pelata tai katsoa telkkaria niin paljon kuin haluaa, mutta yleensä sovitaan etukäteen jotain tekemistä jollekin päivälle ettei menisi ihan vaan sisällä möllöttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietokonepelit ovat usein verrattavissa enemmän voimakkaisiin päihteisiin vaikutuksiltaan.
Huh huh. Sitten verrannollinen on myös kutominen ja tekokynsien kanssa näpertely!
N31
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa miehen pelaamiset yhtään, mukavaa kun mies pelaa työhuoneessa ja saan itse rellottaa sohvalla Netflixin tai kirjan kanssa. Mutta meillä pysyykin molemmilla nämä höpöharrastukset hillityissä määrissä. Eli ensin työt ja kotihommat, sitten viihde. Viikonloppuisin saa pelata tai katsoa telkkaria niin paljon kuin haluaa, mutta yleensä sovitaan etukäteen jotain tekemistä jollekin päivälle ettei menisi ihan vaan sisällä möllöttämiseksi.
Noin se meilläkin menee, naisella on omat juttunsa ja minulla omat, eikä asiaa ole ikinä sen enempää ihmetelty, enkä keksi yhtään järkevää syytä miksi edes pitäisi. Pelaan jonkunverran, yhdessä katsotaan sarjoja ja leffoja, vaimoke puuhastelee omia juttuja hengailee somessa, lukee jotn naistenlehtiä jne..En oikeasti tajua ihmisiä joiden pitää vaahdota toisten tekemisistä, eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka haluaa kotona rentoutua, kun siihen on aikaa.
Ja muistattehan toki, naikkoset, että lapset ja vajaa-älyiset pelaavat konsoleilla, mutta miehet, miehet ne pelaavat PC RAUDALLA. <-piste
Ei haittaa yhtään! Voi pelata rauhassa, mä makaan pää pelaajan sylissä lukien jos vaan mahtuu enkä saa ohjaimesta otsaan :D Molemmat saa aikaa lempihöpöharrastuksensa parissa. Tai eihän se nyt niin sairaan höpöä oo, pelaaminen tutkitusti parantaa jotain motoriikkaa, reaktionopeutta sun muuta ja lukeminen kannattaa aina t. JÖRKKA
Vierailija kirjoitti:
Ja muistattehan toki, naikkoset, että lapset ja vajaa-älyiset pelaavat konsoleilla, mutta miehet, miehet ne pelaavat PC RAUDALLA. <-piste
Pelaan urheilupelejä pelkästään ja änhisskene on ps4 nykyään, joten konsolilla pelaan. On vain kaikki pelikaverit konsolilla jotka olen tuntenut kauan, niin ei senkään takia viitsi siirtyä pceelle.
Ei mua haittais. Tietenkin, jos kaikki kotihommat jäisivät minun vastuulleni tai mies ei tekisi mitään muuta, niin voisi alkaa haitata, mutta silloin kyse ei ole peliharrastuksesta vaan ylipäätään ajankäytöstä.
Meillä minä pelaan, ja ymmärrän kyllä että mies haluaisi joskus tehdä jotain yhdessä. Yleensä osaankin tässä vaiheessa sulkea koneen, ellei sitten ole joku kauan odotettu uutuus juuri tulilla. Normaalisti en kuitenkaan pelaa joka päivä enkä koskaan koko päivää, tykkään vähän vaativammista peleistä joita ei edes jaksa pelata montaa tuntia kerrallaan.
Tykkäisin myös pelata pleikalla kaksinpelejä miehen kanssa, mutta enpä ole saanut häntä innostumaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaan urheilupelejä pelkästään ja änhisskene on ps4 nykyään, joten konsolilla pelaan. On vain kaikki pelikaverit konsolilla jotka olen tuntenut kauan, niin ei senkään takia viitsi siirtyä pceelle.
Aivoille on aivan eri asia pelaatko Galactic Civilizations III:sta kuin 'änhisstä'.
No pleikkarilla pelaaminen on itselleni totaalinen turn-off. Minä kun pidän enemmän miehistä (enkä pikkupojista), jotka pelaavat PC:llä ;) Jaa, miksikö? Koska pelaan itse PC:llä.
Luettelemiasi asioita en taas harrasta, joten en voi selventää sinulle asiaa. Naiset kun eivät ole homogeeninen ryhmä, joka ajattelee kaikista asioista samalla tavalla.
Mystinen vimma kategoriosoida ihmisiä, joko stereotyyppisiin miehiin/naisiin? Laasalaista logiikkaa? Vai onko aloittaja tullut jätetyksi peliriippuvaisuuden takia? Pelasit CS:sää kun raskaana oleva tyttöystäväsi ja kehtasi pyytää, että veisit edes likaiset astiasi tiskikoneeseen? Mikä saa sinut ap noin vihaiseksi?