Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI naisia haittaa miehen peliharrastus?

Vierailija
03.02.2016 |

Miksi tietokoneella tai pleikkarilla pelaaminen on turn off? MIKSI?

Miksi vastaavasti naisilla kauneus-, pukeutus-, sisustus- tai kahvilakulttuuriharrastus ja mm. draamasarjojen katselu sekä blogien tekeminen tai seuraaminen ei ole eikä todellakaan saa olla turn off miehen puolelta?

Miksi naisilla on _sairas_ tarve määritellä miehen tekemisiä ja aliarvioida ja halventaa miehiä ihan normaaleistakin asioista?

Huom. kysymys on nyt muodossa "miksi nainen". Haetaan vikaa naisesta, ei miehestä.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittais. Pelaan ite myös.

Vierailija
62/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistattehan toki, naikkoset, että lapset ja vajaa-älyiset pelaavat konsoleilla, mutta miehet, miehet ne pelaavat PC RAUDALLA. <-piste

Pelaan urheilupelejä pelkästään ja änhisskene on ps4 nykyään, joten konsolilla pelaan. On vain kaikki pelikaverit konsolilla jotka olen tuntenut kauan, niin ei senkään takia viitsi siirtyä pceelle.

Aivoille on aivan eri asia pelaatko Galactic Civilizations III:sta kuin 'änhisstä'.

Pelaan rentoutuakseni ja samalla juttelen kavereiden kanssa, saa nollattua päivän, muuta tarkoitusta pelaamisella ei ole minulle, voi heittää paskaa läppää ja nauraa. Kukin tyylillään, tuo on minun tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pelaajamiehen pitäisi saada kauneudesta yms. huolehtiva nainen itselleen? Miksei voi vain todeta, että pelaaminen on joillekin naisille turn off ja etsii sitten pelipiireistä itselleen sopivan naisen?

Vierailija
64/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistattehan toki, naikkoset, että lapset ja vajaa-älyiset pelaavat konsoleilla, mutta miehet, miehet ne pelaavat PC RAUDALLA. <-piste

Pelaan urheilupelejä pelkästään ja änhisskene on ps4 nykyään, joten konsolilla pelaan. On vain kaikki pelikaverit konsolilla jotka olen tuntenut kauan, niin ei senkään takia viitsi siirtyä pceelle.

Aivoille on aivan eri asia pelaatko Galactic Civilizations III:sta kuin 'änhisstä'.

Pelaan rentoutuakseni ja samalla juttelen kavereiden kanssa, saa nollattua päivän, muuta tarkoitusta pelaamisella ei ole minulle, voi heittää paskaa läppää ja nauraa. Kukin tyylillään, tuo on minun tyyli.

Vähä niinkö perjantaipullo. Tutti.

Vierailija
65/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tietokoneella tai pleikkarilla pelaaminen on turn off? MIKSI?

Koska pelit ja laitteet ovat kalliita. Koska ne vievät paljon aikaa. Koska ne vaativat 100% keskittymisen pelaajalta. Koska kavereiden kanssa irl tai netissä pelatessa aiheutuu häiritsevää meteliä.

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaavasti naisilla kauneus-, pukeutus-, sisustus- tai kahvilakulttuuriharrastus ja mm. draamasarjojen katselu sekä blogien tekeminen tai seuraaminen ei ole eikä todellakaan saa olla turn off miehen puolelta?

Aika monta erillistä harrastusta rinnastetaan yhteen tiettyyn harrastukseen tässä kysymyksenasettelussa, niin hankala lähteä vastaamaan. Minulle meikkaaminen, kampaaminen ja pukeutuminen eivät ole harrastuksia vaan arkielämää. Sisustaminen samoin, kodissa täytyy olla huonekaluja ja joskus täytyy siivota. Kahvilla käyn joskus, en ole ajatellut harrastukseksi sitäkään. Minusta on mukavaa, jos mieskin seuraa teleivisiosarjoja. Blogeista en ole koskaan puhunut yhdenkään miehen kanssa muistaakseni.

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla on _sairas_ tarve määritellä miehen tekemisiä ja aliarvioida ja halventaa miehiä ihan normaaleistakin asioista?

En ole huomannut.

Vierailija kirjoitti:

Huom. kysymys on nyt muodossa "miksi nainen". Haetaan vikaa naisesta, ei miehestä.

Ei ollu, mutta ei se niin haittaa.

Vierailija
66/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi pelaajamiehen pitäisi saada kauneudesta yms. huolehtiva nainen itselleen? Miksei voi vain todeta, että pelaaminen on joillekin naisille turn off ja etsii sitten pelipiireistä itselleen sopivan naisen?

Tätä ihmettelen myös. Tietojenkäsittelyä opiskelevat himopelaajat eivät kelpuuta oman alan arkisia tyttöjä, vaan joku fashionista pitäisi löytyä. Ohjain käsissä ei voi samalla suoristaa hiuksia ja laittaa ripsaria.

Vierailija
67/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähä niinkö perjantaipullo. Tutti.

Jep, ennen kävin kaljalla ja pelasin bilistä paljon, nykyään tulee vähemmän käytyä. Kavereitten kanssa pystyy himassa höpisemään ja pelaa vaikka samalla. Noi luurit päässä voi muutenkin tallustaa pitkin kämppää ja tehä muutakin, ruokaa tulee tehtyä ja muita askareita kun juttelee. 

Vierailija
68/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jonkun muun vika, joko vaimon tai sitten pelinkehittäjän. Ikinä ei himopelaajan oma vika, ei ikinä. Näitä pitää ymmärtää loputtomasti.

http://www.iltalehti.fi//digi/2015122220867227_du.shtml

Himopelaaja menetti työnsä ja vaimonsa Fallout 4:n takia - haastaa kehittäjän oikeuteen

Venäläismies pelasi Falloutia kolme viikkoa putkeen. Se pilasi hänen elämänsä.

28-vuotias siperialaismies haastaa pelistudio Bethesdan oikeuteen, sillä hän katsoo Fallout 4 -pelin olevan suoraan vastuussa hänen elämänsä tuhoutumisesta.

Asiasta kertoo RT News.

Itä-Siperian suurkaupungissa Krasnojarskissa asuva mies sai tietää Fallout 4 -pelistä mainoksen kautta ja latasi sen tietokoneelleen. Siitä alkoivat ongelmat hänen elämässään.

Mies kertoo aikoneensa pelata peliä vain muutamana iltana, mutta jäikin täydellisesti koukkuun. Hän pelasi seuraavat kolme viikkoa lähes ilman taukoja.

Fallout 4:ssä pelihahmo heitetään ydinsodan jälkeiseen yhteiskuntaan. Kun venäläismies uppoutui syvälle peliin, hänen oma henkilökohtainen elämänsä koki katastrofin. Hän jätti menemättä töihin useina päivinä ja sai pian potkut.

Mies lakkasi tapaamasta ystäviään. Jopa hänen vaimonsa päätti pakata kamppeensa ja lähteä. Lopulta miehen terveys alkoi reistailla, sillä hän ei nukkunut tai syönyt päiväkausiin.

- Jos olisin tiennyt, että tämä peli voi muuttua näin koukuttavaksi, olisin ollut paljon enemmän varuillani. En olisi ostanut sitä, tai sitten olisin odottanut lomaan tai uudenvuoden vapaapäiviin saakka, mies kertoo lausunnossaan.

Mies vaatii Bethesdalta 500 000 ruplan (noin 6 500 euron) korvausta henkisestä kärsimyksestä. Hänen mielestään pelin addiktiivisuudesta olisi pitänyt varoittaa selkeämmin.

Lakijuttua pidetään ennakkotapauksena Venäjällä. Mikäli tapaus päätyy oikeuden käsittelyyn, se on ensimmäinen tällainen oikeusjuttu Venäjällä. Miestä edustava lakiasiaintoimisto kertoo haluavansa testata, kuinka pitkälle asian voi viedä.

Maailmanlaajuisesti kyseessä ei kuitenkaan ole ensimmäinen vastaava tapaus. Esimerkiksi vuonna 2010 Yhdysvalloissa liittovaltion tuomari käsitteli havaijilaismiehen kanteen, jossa tämä oli koukuttunut pahasti Lineage II -peliin. Lopulta osapuolet päätyivät sovitteluratkaisuun.

Vierailija
69/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen myös. Tietojenkäsittelyä opiskelevat himopelaajat eivät kelpuuta oman alan arkisia tyttöjä, vaan joku fashionista pitäisi löytyä. Ohjain käsissä ei voi samalla suoristaa hiuksia ja laittaa ripsaria.

Tähän olisi mielenkiintoista saada pelaajamiehen kommentti, mutta taisi mennä liian vaikeaksi.

Vierailija
70/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Kuka ne lapset hoitaa jos jompikumpi tai molemmat pelaavat tuntikausia kuulokkeet päässä? Jos nainen katsoo telkkaria, hän pystyy mainiosti juttelemaan lapsille ja ohjelmathan kestävät alle tunnin yleensä. Jenkeissä oli vastasyntynyt kuollut nälkään tällaisessa peliperheessä.

Vierailija
71/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa pitää erottaa ongelmapelaajat muista pelaajista, tuollainen on aika typerää ottaa joku ääripää ja leimata sillä kaikkia pelaajia. Kaiken voi vetää övereiksi myös pelaamisen, ei se mikään uutinen ole. Se, että joku Sergei pelaa psykoosissa Venäjällä 24h kuukauden putkeen ei ole normaalia ja ei kuvaa millään tavalla peruspelaajaa.

Vierailija
72/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi mielenkiintoista saada pelaajamiehen kommentti, mutta taisi mennä liian vaikeaksi.

Löysin nätin ja peleistä tykkäävän naisen, se että hän pelaa ei ole pois itsensä huolenpidosta. Pelaaminen on osa elämää siinä missä mikä tahansa muukin asia. Se, että te kuvittelette pelaamisen olevan joku poissulkeva seikka kertoo vain teidän ahdasmielisestä ja stereotyyppisesta ajattelusta. Ihmiset jotka pelaa on nykyään kaikenlaisia ihmisiä ette voi lokeroida pelaajia muotteihin jotka on vain teidän mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
73/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle pelaaminen on riippuvuus. Ei pystytä pelaamaan kahta tuntia, vaan siihen käytetään kaikki vapaa-aika ja valveillaoloaika. Ei sitä vaan jaksa sivusta seurata. Ei juopotkaan yleensä kysele että miksi en saa olla kännissä aina, miksi naista ärsyttää, vaan jopa juopot ymmärtää että toisen riippuvuuden sivusta seuraaminen on tylsää ja turhauttavaa. Peliaddiktit ei vaan käsitä.

Vierailija
74/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle pelaaminen on riippuvuus. Ei pystytä pelaamaan kahta tuntia, vaan siihen käytetään kaikki vapaa-aika ja valveillaoloaika. Ei sitä vaan jaksa sivusta seurata. Ei juopotkaan yleensä kysele että miksi en saa olla kännissä aina, miksi naista ärsyttää, vaan jopa juopot ymmärtää että toisen riippuvuuden sivusta seuraaminen on tylsää ja turhauttavaa. Peliaddiktit ei vaan käsitä.

Joillekin pelaaminen on myös elämäntapa yhteisöineen ja kavereineen, kuten minulle ja tyttöystävälle. Olen onnekas, että olen löytänyt samanhenkisen naisen, luulen että parisuhde olisi mahdotonta muunlaisen naisen kanssa.

Tiedän monien asenteet pelaamista kohtaan joten en haluaisikaan sellaista naista joka ei myös pelaa.

Vierailija
75/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin harvoin kun se fashionistahtava tyttöystävä jopa löytyy, valitetaan kun sillä onkin eri elämänarvot ja se käyttää rahaa ulkonäköönsä.

Vierailija
76/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin pelaaminen on myös elämäntapa yhteisöineen ja kavereineen, kuten minulle ja tyttöystävälle. Olen onnekas, että olen löytänyt samanhenkisen naisen, luulen että parisuhde olisi mahdotonta muunlaisen naisen kanssa.

Tiedän monien asenteet pelaamista kohtaan joten en haluaisikaan sellaista naista joka ei myös pelaa.

Tuo elämäntapa ei vaan sovi siinä vaiheessa kun on lapsia. Jomman kumman on pakko palautua oikeaan maailmaan siinä vaiheessa.

Vierailija
77/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet 24/7 pelejä hakkaavat "gamer" (vihaan tuota termiä, yyh) pelaajamiehet vihaa pelaavia naisia. Ja pelaava + itsestään huolehtiva nainen tuntuu olevan näille myytti. Paras oli se kun kakarasta asti kanssani pelejä hakanneen kaverin uusi poikaystävä kertoi että "on se kiva että sain tuon Irmelin (nimi muutettu) aloittamaan pelaamisen, on jotain yhteistä!" :D

Vierailija
78/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo elämäntapa ei vaan sovi siinä vaiheessa kun on lapsia. Jomman kumman on pakko palautua oikeaan maailmaan siinä vaiheessa.

Emme halua kumpikaan lapsia, olemme keskustelleet. Olen muuten aina ihmetellyt kuinka kavereilla on kuitenkin aikaa muuhunkin elämään vaikka kuinka paljon varsinkin kun lapset tulee kouluikään, silti väitetään että ei ole aikaa vaikka lapsi haluaa keskittyä omiin juttuihin, kavereihin ja harrastuksiin. 

Vierailija
79/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet 24/7 pelejä hakkaavat "gamer" (vihaan tuota termiä, yyh) pelaajamiehet vihaa pelaavia naisia. Ja pelaava + itsestään huolehtiva nainen tuntuu olevan näille myytti. Paras oli se kun kakarasta asti kanssani pelejä hakanneen kaverin uusi poikaystävä kertoi että "on se kiva että sain tuon Irmelin (nimi muutettu) aloittamaan pelaamisen, on jotain yhteistä!" :D

Viha on voimakas sana, monia heitä ei kiinnosta naiset, joten eivät jaksa tuhlata aikaansa heihin, pärjäävät ilmankin.

Vierailija
80/120 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viha on voimakas sana, monia heitä ei kiinnosta naiset, joten eivät jaksa tuhlata aikaansa heihin, pärjäävät ilmankin.

Ei siltä vaikuta kun ahdistellaan naiset pois peliyhteistä ja lähetellään tappouhkauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi