OKT/ rivarissa asujat: miten ESTÄTTE kissan pääsemästä ulos?
Siis todellakin estätte? eihän se ole mahdollista, jos kissa vähänkin on pääsyt ulkoilun makuun! Kyttää jossain oven takana ja salamana livahtaa kun ovea raottaa 10 cm. Ja jos tulee ulkoa, et edes näe onko kissa jo valmiina ovella kytikessä... sinne meni!!
Ja kesällä ei sais tuulettaa edes pari minuutia?
Lapset ramppaa ovista....
Muutamia todellisia esimerkkejä...
Mua ÄRSYTTÄÄ nää kissanvihaajaneuvojat, joitten mielestä on niin veetun yksinkertaista pitää kissa joko sisällä tai narussa...
Kommentit (28)
Auttaako jos pesen rappukäytävän puoleisen oven etikalla ( tällä olen estänyt raapimisen vääristä paikoista). Väliovea en pese etikalla,
Ajatus on siis se, että kissa kavahtaisi pahaa hajua ( ja ehkä naapurit 🥴).
Ei mitään ongelmaa. Tuulikaappi eteisessä, kaikki vieraatkin (ja ne remppamiehet myös) ohjeistetaan, että ovi pysyy kiinni. Lasitetulla terdellä saa oleilla ja valjaissa käytetään pihalla.
Ikkunoita nyt ei tartte availla, meillä nykyaikainen talotekniikka, joka huolehtii ilmanvaihdosta ja puutalossa hyvä sisäilma. Jos nyt jotain pihvin paistoa harrastelee niin saatan hetken ikkunaa raottaa vartioidusti :)
Se on vain tultava ovesta sisään kuin ninja, valmiudessa pysäyttämään kissa. Samoin ulos mennessä kuljettava melkein takaperin :D
sisältä ulos mennessä, varmista ettei kissa ole livahtanut eteiseen, sitten väliovi kiinni ja vasta sitten ulko-ovi auki. Sisälle tultaessa, ensin ulko-ovi kiinni ja vasta sitten sisäovi auki. on 2 sisäkissaa mummonmökissä, eivät ole ulkona köyneet 5 vuoteen, eli sen ajan kuin ovat luonani asuneet. Tosin eivöt ole edes yrittöneet ulos, tyytvät katselemaan ikkunasta.
Meidän kissa livahti ulos, ei ikinä löydetty sen jälkeen
Mun kissat saa mennä, pysyy omassa pihapiirissä. Toisia olen vienyt valjaissa ulos, ihan naapureita ajattelen. Hyvin on toiminut. Joskus saattaa karata joku kissa, mutta tullut takaisin. Ovea raottamalla estän.
Ei ne ole karanneet. Ulkoilevat katetussa tarhassa, jonne pääsevät takaovesta, tai valjaissa. Toinen kissa oli edellisellä omistajallaan ollut ulkokissana niin se aluksi koetti karata, mutta oppi pian että ei onnistu.
että meillä maalla on kissoja kuin vilkkilässä, vapaana kaikki. Käyvät pihassakin. Muttei ikinä ole pissa haissut missään.