Käsintehdyt korut
Tykkäättekö käyttää/ostaa suomalaisia käsintehtyjä koruja esim. Myyjäisistä??
Mikä on teidän hintahaarukka korujen suhteen ja mistä etenkin tykkäätte korunne ostaa??
Toivottavasti sisältö ei ole liian sekava.
Kommentit (12)
Enpä juuri muita käytäkään kuin itsetehtyjä, tilaan niitä ihan uniikkeina tai valmiina, mulla on kolme eri tekijää keitä käytän.
Jos korussa on hyvä, uusi idea ja on mieleinen, niin kyllä ostan ja olen ostanut. Vinkkinä, tykkään rintaneuloista ja niitä tekee harva.
Mutta turha lähteä tekemään niitä lasihelmiketjuja ja -korviksia. Tai jostain askartelumassasta karkki- ja leivoskoruja. Tai tehdä koruja lelueläimistä tai legopalikoista. Tai ostaa valmiita korutilpehöörejä ja vain liimata ne yhteen. Ne on jo niin nähty. Täytyy olla oma, tuore idea.
Voin maksaa korusta 5-20 euroa. Jos on taitavasti työstetty puukoru tai hopeakoru, niin useampia kymppejä. Hyvin tehdystä luukorusta maksoin kerran yli satasen.
Sellaset lapsen tekemät helmikorut ei miellytä, näitä tosin näkee harmittavan usein. Korun pitää olla hyvin tehtyjä, oikeasti käsityötä esim. itse valettuja tai muotoiltuja.
Käytän korua, jonka tein itse. Ostin rautalankaa ja pujotin siihen kanin- ja hirvenpaskaa. Kaikki olivat haltiossaan, "Miten kaunis!", he sanoivat. Minä vain myhäilin, sillä eihän se koru ollut kuin rautalankaa ja paskaa. Siinä näkee miten jokin voi olla arvokas osiensa summana.
http://www.taitomaa.fi/product/list/125/id/Desc/2
Tuolta löytyy todella paljon kauniita ja taitavasti tehtyjä, suomalaisia koruja. Varsinkin nyt ystävänpäivän alla on kiva ostaa kaverille jokin uniikki, käsityönä tehty koru tai muu tavara. KÄYKÄÄS KURKKAAMASSA!! ;)
Vierailija kirjoitti:
http://www.taitomaa.fi/product/list/125/id/Desc/2
Tuolta löytyy todella paljon kauniita ja taitavasti tehtyjä, suomalaisia koruja. Varsinkin nyt ystävänpäivän alla on kiva ostaa kaverille jokin uniikki, käsityönä tehty koru tai muu tavara. KÄYKÄÄS KURKKAAMASSA!! ;)
Nuo jouhikorut näyttivät kyllä kivoilta :)
Tykkään itsekkin tuosta taitomaasta
Suomalainen kylmä, kova, naiivi design ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kylmä, kova, naiivi design ei miellytä.
Niitäkin on niin vaihtelevasti...
Tykkään kaikenlaisista koruista. Hinta riippuu korusta ja sen materiaalista. Miten monimutkainen on tehdä jne.