Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikosdekkaristi Camilla Läckberg

Vierailija
03.02.2016 |

Lukeeko kukaan? Alussa olivat hyviä mutta nyt täyttä kuraa. Kirjan päähenkilö joka on ammatiltan kirjailija on täysin mukana poliisimiehellä rikostutkimuksissa sekä miehensä auliisti kertoo vaimolle rikostutkinnan arkaluontoisimmatkin tiedot. Myös tämä kirjailijavaimo työntyy rikoksen omaisten luo tekemään omia kuulusteluja!
Mua vaan suunnattomasti ärsyttää!! Joo kirja on fiktiota mutta kyllä nuo salassapitoasiat vois silti pitää uskottavina!!!!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä Läckberg ole sellanen jolla ei ole mitään koulutusta ?

Ei, kun se oli Agatha Christie, joka ei käynyt edes kansakoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kirjan olen lukenut ja samanlaisia mielipiteitä kun muillakin kommentoineilla :D Aluksi tykkäsin kun pariskunta oli niin arkinen ja kirjoissa on sellaista leppoisaa kotoilua mutta nyt jo kyllästyttää tarinan epäuskottavuudet ja epäloogisuudet sekä itse päähenkilöt. Patrik on niin leppoisa ja pehmo mies ja palvoo vaimoaan yli kaiken. Ja aina kahvitellaan ja syödään pullaa ja kaikilla on niin mukavaa. 

Vierailija
24/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Patrik voisi olla välillä mies, kun vastuullista työtäkin tekee.. Ehkäpä Camilla kertoo itsestään kirjoissa, eikö kirjailija samaistu päähenkilöön?

Vierailija
25/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi kyllä kotikoulua, mikä ei ollut mitenkään erityisen epätavallista. Eli ei oikein voi sanoa, ettei olisi käynyt edes kansakoulua.

Vierailija
26/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi kyllä kotikoulua, mikä ei ollut mitenkään erityisen epätavallista. Eli ei oikein voi sanoa, ettei olisi käynyt edes kansakoulua.

Niin äiti opetti kotona, voihan sitä kotikouluksikin tietysti sanoa. Sisaruksensa pääsivät kyllä kouluun. Että minun mielestäni Agatha Christiestä voi sanoa, ettei ole koulutusta. Mikä tietenkään ei merkitse, etteikö hän voisi olla hyvä kirjailija.

Vierailija
27/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin äiti opetti kotona, voihan sitä kotikouluksikin tietysti sanoa. Sisaruksensa pääsivät kyllä kouluun. Että minun mielestäni Agatha Christiestä voi sanoa, ettei ole koulutusta. Mikä tietenkään ei merkitse, etteikö hän voisi olla hyvä kirjailija.

Tarkennan sen verran, että wikipedian mukaan jossain vaiheessa kävi koulua parina päivänä viikossa.

Vierailija
28/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
29/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita dekkarikirjailijoita? Joita siis kannattaa lukea eli niissä tapahtuu muutakin kuin pullansyöntiä? :D

Vierailija
30/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama meni, toistavat itseään. En ole enää uusimpia jaksanut lukea. 

Kokeilkaapa muuten Karen Fossumia, jos ei ole ennestään tuttu. Kirjoittaa kirjojaan vaihtaen näkökulmia ja tosi erilaista tuotantoa, kuitenkin tyylinsä tunnistaa. 

Vierailija
31/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åsa Larsson on paras ruotsalainen  dekkaristi, mielestäni.

Luin just äsken Läckbergin "Lejon tämjaren".   Nautin siitä kovasti ja varsinkin koska luin alkukielellä.

Vierailija
32/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo larsson on hyvä! Myös Timo sandbergin aiemmat kirjat oli selkeää luettavaa mutta viimeiset huononi..

Mitä mieltä Marko kilpi " elävien kirjoissa" josta siis tehtiin elokuva 8-pallo?? Itse pidin kirjasta.

Vierailija
33/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rupes tekeen mieli pullaa :)

Vierailija
34/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ruotsalaisia kun lukee niin oppii että Gotlantiin ja erityisesti Visbyhyn ei kannata matkustaa. Siellä joko tulee itse murhatuksi tai sitten löytää ruumiin...

http://www.etlehti.fi/artikkeli/matkat/murhien_ja_ruusujen_visby

Vierailija
35/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo larsson on hyvä! Myös Timo sandbergin aiemmat kirjat oli selkeää luettavaa mutta viimeiset huononi..

Mitä mieltä Marko kilpi " elävien kirjoissa" josta siis tehtiin elokuva 8-pallo?? Itse pidin kirjasta.

Marko Kilveltä oon lukenut tähän mennessä yhden ja tykkäsin, ei tainnut olla tuo kirja kylläkään.

Vierailija
36/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ruotsalaisia kun lukee niin oppii että Gotlantiin ja erityisesti Visbyhyn ei kannata matkustaa. Siellä joko tulee itse

Ystad vasta vaarallinen onkin!

Vierailija
37/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henning Mankell on paras ja hänen dekkareissaan on myös yhteiskuntakritiikkiä.

Vierailija
38/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tykkäsin mut sit kun luki useemman kirjan alkoi tuntua et luki saman kirjan aina vain uudelleen.Henkilöhahmot on jotenki todellisen tuntoisia.Tulee melkein semmonen olo et haluais tavata Patrikin.Juonenkäänteet välillä lapsellisia ja epäuskottavia.

Vierailija
39/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Camilla on puuma, se on 41-vuotias ja sillä on 27-vuotias poikaystävä. Camilla on saanut tästä paljon julkista v*ttuilua osakseen Ruotsissa. Pari odottaa ensimmäistä lasataan.

Tienaa joka tapauksessa maltaita kirjoillaan, eikä poikaystävääkään tarvitse hävetä.

Vierailija
40/73 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli muita dekkaristeja:

Håkan Nesser, Karin Alvtegen, Lene Kaaberbøl&Agnete Friis, Katarina Wennstam, tässä muutamia.

Suosittelen lämpimästi tutustumaan Tornion kaupungin kirjaston Dekkarinettiin  http://www.tornio.fi/index.php?p=DekkariNetti&highlight=dekkarinetti