Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää koskaan lainatko rahaa kellekään!!!!!

Vierailija
03.02.2016 |

Kantapään kautta saa jotkut asiat oppia. "Kaverille" lainasin 150 e, koska oli hankalassa tilanteessa. Ajattelin, että ollaan oikeasti ihan hyviä kavereita. No sovittiin lainan takaisinmaksuajaksi 2 kk. Sovitun päivän tullessa aloin kysellä rahan perään, ja tämä "kaveri" suuttui MINULLE, kun kehtasin kysellä ja ahdistella häntä kun hänellä on vaikeaa ja että hän on pettynyt minuun! Olin ihan puulla päähän lyöty, miten juttu oli kääntynyt siihen, että minä teen jotain väärin?? Koskaan enää en lainaa rahaa kellekään!!!!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kaveruuden laskuksi tuli sitten se 150 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on mustaa valkoisella tästä lainasta?

Vierailija
4/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin totta!!  Kannattaa vaan sanoa, että sulla on se periaate, ettet lainaa kellekään sellaista summaa, joka sulla itselläsi olisi varaa menettää. Viis tai kuusi euroa on eri asia, mutta 150 e on jo paljon...

Vierailija
5/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä jo aikanoinaan sanoi, että lainaa tasan sen verran millä olet valmis pyhkimään perseesi.

Vierailija
6/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppia ikä kaikki...eikö jo vuosia ole hoettu, että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa.

Vierailija
7/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on törkee. Ite yrittäisin saada rahat keinolla millä hyvänsä, sama mitä "kaveri" enää sanoo

Vierailija
8/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain valinnut kaverinsa huonosti. Enimmillään olen lainannut kaverilla 1200€...aina olen saanut sovitusti takaisin.

Vierailija
9/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lainasin muutaman kympin"kaverille" ihan siitä syystä että tiesin ettei maksa takaisin ja näin ollen ei myöskään kehtaa ottaa yhteyttä.

Otti siis yhteyttä vain silloin kun tarvitsi jotain.

Pieni hinta siitä että pääsin eroon :)

Muutama viikko sitten tuli viesti että sori kun on ollut niin pitkään velkaa ja olisiko lainata lisää, saan viikon päästä takas kaikki velat kun tulee sossun rahat. Joo en lainannut. En edes vastannut mitään.

Vierailija
10/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä myy mitään velaksi. Olin aikoinaan baarissa töissä, ja juomien velaksi haluajia riitti. Useimilla oli "yks kaveri" tulossa tunnin päästä maksamaan velkansa. Sanoin, että palataan asiaan sitten tunnin päästä.

Vierailija
11/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit hankalan tilanteen 2kk sitten mutta et enää? Et ole oikea ystävä.

Vierailija
12/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lainannut enkä lainaa. ärsyttää vaan ihminen joka kirjoittaa toisten nimillä tänne ja facebookkiin. vaikka oma perhe on. kyl o jollain tekeimiset

Vierailija
13/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina kerran lainaan kavereille. Jos maksavat takaisin, niin toisenkin kerran.

Mutta en todellakaan enempää mitä on varaa hävitä.

Vierailija
14/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ihan varoituksena, että nyt kiertää viesti, jossa Mr oma sukunimesi amerikasta on kuollut ja hän testamentannut omaisuutensa sinulle, mutta sinun pitään lähettää rahaa järjestelyihin. Se on huijausviesti.

Vierailija
15/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todisteet lainasta, voit laittaa perintään halutessasi.

Itse lainasin 1000e, tein velkakirjan. Raha-asioissa ei ole ystäviä.

Vierailija
16/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään todisteita lainasta, paitsi facebook-keskustelut. Voiko velkakirjan tehdä jälkeenpäin? Ja millä ihmeellä saisin kaverini allekirjoittamaan sen??

Vierailija
17/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-keskustelut käyvät todisteena oikeudessa.

http://yle.fi/ylex/uutiset/facebook-viesti_kay_suomessa_todisteena_oike…

Vierailija
18/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan AINA! Siinähän yrität väsätä velkakirjaa näin jälkikäteen...saat silläkin pyyhkiä persettä.

Vierailija
19/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka maksun pyytämistä, jottei kaverille (ja perintätoimistolle tai käräjäoikeudelle) jää mielikuva, että velka on anteeksiannettu tai vanhentunut

Vierailija
20/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään todisteita lainasta, paitsi facebook-keskustelut. Voiko velkakirjan tehdä jälkeenpäin? Ja millä ihmeellä saisin kaverini allekirjoittamaan sen??

Pyydä, että joku muu allekirjoittaa. Eli väärennät allekirjoituksen. Ihan oikeastiko luulet, että asian voi jälkikäteen hoitaa. 

Haen vaikka pesukoneen osamaksulla ja palaan myöhemmin allekirjoittamaan osamaksusopimuksen...niinhän nämä asiat hoituu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi