Miksi en ole koskaan onnellinen? Vaikka kuinka elämäni muuttuisi..
Tuntuu, että raha on ainoa joka saa minut onnelliseksi. Siis jos vain saisin rahaa jostain. Teen töitä mutta käteeni jää vain 500€ vuokran jälkeen.
En todellakaan pärjää sillä kun olen muutenkin jo kauheissa veloissa ja rahat menee laskuihin.
Olen muuttanut, saanut työpaikan ja elän omaa elämääni eikä häiriötekijöitä ole ympärillä saamassa minut ratkeamaan alkoholiin. Olen onneksi raittiintunut enkä kaipaa sitä villiä elämääni enää. Nytkään ei ole hyvä.
En pidä työstä koska tunnen olevani täysi luuseri (olen vasta aloittanut) ja vaikka yritän parhaani ja raadan (toisin kuin ennen) niin en tienaa.
En edes ymmärrä miten joku voi olla onnellinen elämässään. Olen aina hetken onnellinen kun elämäni muuttuu mutta sitten näen taas kaiken tasapaksuna ahdistavana arkena.
En varmaan olisi silloinkaan kauaa onnellinen jos rikastuisin.
Elämässäni on kyllä ystäviä ja muutenkin rakastavaisia ihmisiä mutta en kyllä näe heitä enää usein.
En tiedä mitä pitäisi tehdä, että nauttisin elämästä.
Kommentit (5)
Muuta asennettasi, sitten voit olla onnellinen. Velat hoituu kyllä vähintään ajan kanssa, mutta rahalla et onnea saa. Helpotusta vain ja kuitenkin tuo 500e on hyvä summa, kyllä ne laskut siitä pienenee kun olet sinnikäs
Itselläni on tuo sama! Ehkä turrut ja kyllästyy kaikkeen, kun siitä tulee osaksi jokapäiväistä arkea? Itse lievitän tuota keksimällä silloin tällöin jotakin tekemistä, mitä harvoin teen. Käyn ravintolassa, elokuvissa, vaihdan kotona sisustusta, hemmottelen kunnolla itseäni, näen jotakin ystävää, ketä en ole nähnyt pitkään aikaan tms. Mutta en esimerkiksi käy liian usein ravintolassa, että siitä ei mene mielenkiinto.
Elämässä pitää olla mielekästä sisältöä. Ei mitään ihmeellistä, ei tarvita matkoja tai juhlia, mutta joku itsestä kiva harrastus tai mielenkiinnon kohde. Ala kirjoittamaan vaikka blogia tai novelleja, virkkaamaan, katso klassikkoleffat läpi tai lue kirjastosi klassikkoromaanit projektinomaisesti. Olisiko vapaaehtoistyö kerran tai muutama viikossa mahdollista? Voisitko innostua harjoittelemaan urheilun saralla jotain? Opiskele jotain ihan omaksi iloksi, vaikka kieltä tai ruuan laittoa tai tietokoneita. Velkaongelma kannattaa ottaa yhdeksi prioriteetiksi, ota selville miten selviäisit siitä, elämänlaatu ja hallinta paranee.
Liität onnellisuuden vain ulkoisiin asioihin vaikka oikeasti se tulee sisältäpäin. Rahalla ja käytännön asioilla on vain tiettyyn pisteeseen asti merkitystä (500e vuokran jälkeen on paljon, saat sillä syödäksesi ja käyttörahaakin jää) ja täytät sisäistä tyhjiötä materialla. Se tyhjiö ei täyty koskaan sillä tapaa. Joten sen sijaan että miettisit rahaa, työtä, ulkonäköä tai muita pinnallisia asioita, kysy itseltäsi mielummin vaikka nämä: Rakastanko aidosti itseäni? Olenko sinut itseni kanssa? Teenkö päivisin asioita, joista nautin aidosti ja jotka ovat omia intohimojani? Elänkö itselleni vai muille? Annanko muiden tai ympäristön vaikuttaa siihen kuka olen ja mitä haluan? Levitänkö ympärilleni hyvää energiaa?
Up