Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakkavalistusvideo 80-luvulta, muistaako kukaan?

Vierailija
02.02.2016 |

Mulle on jäänyt jostain peruskoulun loppuvuosilta mieleen kummittelemaan valistusvideo, jonka tarkoituksena oli estää tupakanpolton aloittaminen. Yhtenä vinkkinä videolla oli erilaisia lauseita, joita kuulemma sitten kannatti käyttää, kun kaverit tarjoavat tupakkaa. Mieleen ovat jääneet mm. lauseet "mulla on äkäinen mutsi" ja sattuneesta syystä erityisesti "mua himottaa enemmän noi munkit" (porukka notkui jonkun elintarvikekiskan nurkilla, eli oletettavasti seinän takana oli munkkia tarjolla). Koskaan mulle ei oikein selvinnyt, miksi nämä epätoivoiset selitykset olivat jotenkin parempia kuin suora kieltäytyminen ilman selityksiä.

Muistaako kukaan muu tätä videota, vai oonko kaikki nämä vuodet käyttänyt "mua himottaa enemmän noi munkit" -lausetta (ihan jatkuvasti, natch) kuvitellen siteeraavani valistusvideota? Koska oon videota katsellut arviolta 90-luvun alkuvuosina, niin se on varmaan 80-lukulaista laatutuotantoa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista... Muistan vain, että koulussa esitettiin auditoriossa jotakin valistusleffaa, jossa näytettiin tupakoineen ihmisen keuhkoja ruumiinavauksessa. Kamalaa katsottavaa, muttei se estänyt aloittamasta polttamista riparilla.

Olin yläasteella vuodesta -83 alkaen

Vierailija
2/3 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli jotain saman aikakauden kamaa kuin legendaarinen Naida vai palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuen kaikkea mitä tehtiin ennen 2005

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi