Koetko olevasi herkkä vai kova?
Kommentit (33)
Kauniit naiset joutuu kasvattaan suojapanssarin ympärilleen. Muuten tulee puukkoo selkään muilta naisilta. Kauniit esittää kovaa ja rumat usein karkottaa ihmiset ilkeydellä. Ja tarkotan nyt ihmisiä, jotka pitää itseensä rumina. Jokainen rakentaa ympärilleen suojamuurin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin herkkä. Tämä on todella raskasta koska olen ruma nainen ja ihmiset suhtautuvat minuun todella ilkeästi ja kovasti piirteideni takia. Jotkut eivät ymmärrä että olen herkkä rumien piirteideni takia. Saan osakseni rankkaa kiusaamista ja koska olen herkkä en kestä sitä.
Monet näyttävät luulevan virheellisesti että nätit naiset ovat herkkiä ja rumat naiset kovia. Niinhän se ei tietenkään ole.
Olen ollut aiemmin herkkä, mutta nämä koulumaailman "ihanuudet" kuten kiusaaminen ovat kovettaneet ja toisaalta pilanneet minut. Nykyään en tunne oikein mitään ja elämä menee päivä kerrallaan. Jos minulla olisi käynyt parempi tuuri asuinpaikan ja koulujen suhteen ja olisi ollut elämässä edes muutamia ihania ihmisiä jotka olisivat tukeneet niin olisin varmaan erilainen ihminen. Aikaisemmin olin hyvin positiivinen, iloinen ja minulla oli hyvä mielikuvitus ja luovuutta. Olisin halunnut helpomman tien, mutta toisaalta muut ihmiset tekivät sen vaikeaksi. En puolustele itseäni, mutta aivan liikaa tuskaa on minullakin ollut. Jos kaikki olisi mennyt "paremmin" tiedän, että olisin sellainen ihminen, joka haluaisin olla. Nyt pyrin muuttamaan itseäni siihen suuntaan, mutta itsetunto on nolla, ulkonäkö ruma, positiivisuus kadonnut, persoona muuttunut ja olen hyvin negatiivinen. Pelkään ihmisiä ja kaikkia uusia asioita. Tämä kaikki on tullut nyt jälkeenpäin ja välillä en edes tunnista itseäni sillä olen aivan kuin eri ihminen.
Herkkä ottaan nokkiini , jos haukutaan . Enkä mielelläni moiti / hauku toista kaikkea hyvää toisille
Herkkä, mutta esitän kovaa. Nainen 54 v.
Riippuu. En välitä oikeastaan ollenkaan tuntemattomien ihmisten mielipiteistä, mutta läheisten ajattelemattomuus satuttaa helposti.En myökään hirveän helposti järkyty henkilökohtaisella tasolla uutisista, vaikka ne saattavatkin koskettaa. Tarkoitan siis etten jää murehtimaan tai itkemään, vaikka tunnenkin empatiaa tragedioiden uhreja kohtaan ja se vaikuttaa mm. kulutuskäyttäytymiseeni ja mihin hyväntekeväisyyteen lahjoitan rahaa. Vaikea selittää, toivottavasti edes joku ymmärsi.
InSights-profiilin mukaan vihreä, aistiva. Jonkin huuhaa- nettitestin mukaan erityisherkkä. Tästä en tiedä kun tuntuu että kaikki on nykyisin niin erityisherkkiä...En kestä kattoo oikein uutisia tai mitään elokuvaa/sarjaa, missä on väkivaltaa tai sen uhkaa. Luen uutisia kyllä mutta en halua nähdä tv-uutisia.
Töissä nuuskin ilmaa kuin koira palavereissa että millä fiiliksellä ihmiset ovat. Olen tosi kiltti ja minua yritetään käyttää hyväksi toisinaan. Mun on vaikea sanoa ei. Se tuntuu tosi pahalta. Itken ehkä kerran viikossa syystä tai toisesta, myös ilosta.
Joskus elämä tuntuu vaikealta ihmisten kanssa, mutta tankkaan energiaa olemalla yksin. kirjoitan runoja ja kävelen metsässä. Ikää on 34.
Kova, ainakin persoonallisuustestin mukaan (olen ENTJ).
- N31
Olen erityisherkkä ja oikeasti kärsin siitä piirteestä itsessäni.
Molempia. Psyyke kestää kovaa stressiä ja kaiken maailman gorea. Mutta saatan herkistyä jos eläimille tehdään pahaa tai paras muki menee rikki. Just pari päivää sitten mun piti sanoa yhdelle ääshoulille suorat sanat, mutta syke nousi miljoonaan ja en vain pystynyt vaikka olisin halunnut. Saattoi se johtua vihastakin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. En välitä oikeastaan ollenkaan tuntemattomien ihmisten mielipiteistä, mutta läheisten ajattelemattomuus satuttaa helposti.En myökään hirveän helposti järkyty henkilökohtaisella tasolla uutisista, vaikka ne saattavatkin koskettaa. Tarkoitan siis etten jää murehtimaan tai itkemään, vaikka tunnenkin empatiaa tragedioiden uhreja kohtaan ja se vaikuttaa mm. kulutuskäyttäytymiseeni ja mihin hyväntekeväisyyteen lahjoitan rahaa. Vaikea selittää, toivottavasti edes joku ymmärsi.
Ai joo,olen 36.
Pehmeä ulkopuolelta ja kova sisältä. Joskus näinkin päin.
-20v
Herkkä ehdottomasti, mutta olen "kovettanut" itseäni tarkoituksella tai siis hankkinut selkärangan. En pidä kuitenkaan herkkyyttäni ja empatiakykyäni heikkoutena mutta tunnen velvollisuudekseni lapsia ja itseäni kohtaan etten anna muiden kävellä ylitseni (se on kyllä enemmän tossumaisuutta varmaankin kuin herkkyyttä). Olen kuitenkin selkeästi enemmän herkkä kuin kova. -N25
Siltä väliltä, mutta jos noista on pakko valita vain toinen, niin kova. Ikä 54 v.