Anni Vuohijoki itki kun Italiassa mummo litsaisi lasta.
Olisi voinut ostaa janoiselle lapselle juoman, vaan ei niin tehnyt
Kommentit (369)
Kyllähän tuo Italiassa ja Espanjassa pistää silmään, kun läimivät siellä lapsiaan avoimesti vaikka keskellä katua. Omituista porukkaa.
Penska vain säikähti, mummohan läppäsi sitä takapuoleen. Outoa käytöstä yrittää napata toisen juoma.
En sano että tuo olisi oikein, mutta ulkomailla näkee aika paljon sellaista, mitä Suomessa ei tapahdu ainakaan julkisesti.
Siitähän muodostuu sanonta matkailu avartaa.
siellä on paljon kerjäläislapsia ja helle 40 astetta
jano
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasta saisi lyödä mutta aikuista ei?
Juuri näin. Aina vaan ihmettelen miten paljon väkivaltaan taipuvaisia ja siihen kehoittavia ihmisiä on olemassa. Olen kasvattanut useamman lapsen ilman ainuttakaan lyöntiä. Fiksuja aikuisia heistä kaikista on tullut.
Juomaksi lapsille puhdasta vettä,
ei energiajuomia/sokerilimuja.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tottelevat, kasvavat hyviksi aikuisiksi eivätkä ole nepsyretardeja.
Tottelevatko? Silloin pitäisi riittää yksi ainoa lyönti lapsen elämässä. Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Hakkaatko lasta? Ok, älä sit valita kun se lapsi aikuisena tulee ja hakkaa sinut :)
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kasvavat heikkohermoisiksi räyhääjiksi joita em. valtioissa tuntuu riittävän enemmän kuin tarpeeksi. Nykyinen kasvatustieteellinen tietämys kun on täysin yksiselitteinen: lapsen fyysinen kurittaminen on vain ja ainoastaan lapsen kehityksen kannalta haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Aina vaan ihmettelen miten paljon väkivaltaan taipuvaisia ja siihen kehoittavia ihmisiä on olemassa. Olen kasvattanut useamman lapsen ilman ainuttakaan lyöntiä. Fiksuja aikuisia heistä kaikista on tullut.
Saat olla ylpeä itsestäsi.
Tuo lasten lyöminen on yleistä hihhuleiden keskuudessa - käskeehän itse raamattukin käyttämään vitsaa lapseen.
Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena eivät tee mitään ilman valittamista ensin. Ja läpsintä periytyy.
Saksalainen/aasialainen on homman tehnyt, siinä vaiheessa kun nämä neuvottelevat, miten se saataisiin tehtyä vähemmällä vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kasvanut fyysisen kurittamisen aikakaudella, joten osani olen siitä itsekin saanut. En kanna vanhemmilleni kaunaa, mutta muistan kyllä yhä keski-iässäkin noita tapauksia teemalla "ei todellakaan olisi ollut tilanteessa tarpeellista ja en todellakaan toimisi itse samoin".
Vierailija kirjoitti:
Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee.
Joo, teitä lasten kurittajia pitäisi kyllä läiskiä ympäri korvia aina kun teette jotakin typerää (jota varmasti teette jatkuvasti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kasvavat heikkohermoisiksi räyhääjiksi joita em. valtioissa tuntuu riittävän enemmän kuin tarpeeksi. Nykyinen kasvatustieteellinen tietämys kun on täysin yksiselitteinen: lapsen fyysinen kurittaminen on vain ja ainoastaan lapsen kehityksen kannalta haitallista.
Nykyistä nuorisoa ja niiden päävaivoja seuratessa voi helposti tulla siihen tulokseen, että nykyinen kasvatustiede on väärässä. Mutta olihan maapallokin joskus litteä.