Koetko olevasi herkkä vai kova?
Kommentit (33)
Kova ulkokuori, sisältä herkkä, mutta sen näytän vain hyvin harvoille ja syystä. N21
Kovana on usein myös herkkä. Toinen rundi onkin sitten pidempi.
M35
Olen varmaan kova muille, mutta sitten herkkä, kun minua kritisoidaan. Kauhea kusipää siis.
M34
Herkän vahva. Iästä en tee numeroa.
Erittäin herkkä. Tämä on todella raskasta koska olen ruma nainen ja ihmiset suhtautuvat minuun todella ilkeästi ja kovasti piirteideni takia. Jotkut eivät ymmärrä että olen herkkä rumien piirteideni takia. Saan osakseni rankkaa kiusaamista ja koska olen herkkä en kestä sitä.
Monet näyttävät luulevan virheellisesti että nätit naiset ovat herkkiä ja rumat naiset kovia. Niinhän se ei tietenkään ole.
Huoh, kaikki on niiiin herkkää.... Vankiloissa on erityisen herkkiä "tunneihmisiä".
No näitä aloituksia lukiessa pohdin itsekseni, että varmaan löytyy kaikenlaisia luonteenpiirteitä. Lähinnä huvitti kun jossain keskusteltiin, että onko joku sitä ja tätä. Eikö kaikista löydy erilaisia puolia. Tämä vain omaa pohdintaani.
Sinkkumies
Mieli on herkkä, mutta kulli on kova
106 vuotias.
Olen kamalan herkkä, Muistan kun nuarempana piika pyysi aittaansa ja sinne minä heti sitten ja reisille meni ...eka kerta....teki sitten uunijuustoa. Että nuaremmat varmaan tiärä mitä on uunijuusto..kato lintu, lintu,lintu täällä lentää.
Olen kyllä empaattinen, mutten koe itseäni erityisen herkäksi.
N. 49v.
Tarvittaessa kova, mutta perheen kesken herkkä. N 49v.
Olen varsin herkkä, mutta tarpeen vaatiessa kova ja osaan pitää puoleni. N36
Vierailija kirjoitti:
Kova ulkokuori, sisältä herkkä, mutta sen näytän vain hyvin harvoille ja syystä. N21
Sama. Elämä kovettanut ulkokuoren. Koulukiusaaminen, suhteet menneet päin persettä (petetyksi tuleminen, raiskatuksi tuleminen). Vaikutan varmaan tunteettomalta, mutta osaan näytellä empatiaa. Aika harvoin tunnen sitä oikeasti, ellei kyse ole lapsista tai eläimistä. Itkeminen on todella vaikeaa, ja koen noloksi jos joku näkee. Joskus jos on pakko itkeä (siis ihan itsekseni) niin mun täytyy katsoa surullisia elokuvia tms että saan ns hanat auki.
Sisäisesti kuitenkin otan itseeni aika helposti, vaikken sitä ulospäin näytä. Saatan murehtia ihmisten sanomisia pitkäänkin.
Kovan kuoren takana piileksivä herkkis, 22 v.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Herkkä... Itkemään. Itken useamman kerran viikossa, sitten kun olen kotona. 29-vuotias. Tietyt asiat vaikuttaa, tietyt ei niinkään.
Herkkä
43v.