Konsulttien ja esimiesten ohjeiden noudattaminen
meidän firman esimies innostui henkilöstön kehittämisestä. Oli itse käynyt joitakin kursseja, ja siitä se sitten lähti, henkilöstön kehittämiskoulutus. Osa porukasta suhtautui kaikkeen kurssilla oleviin asioihin negatiivisesti, jopa vihamielisesti. Osa suhtaui täysin välinpitämättömästi, ja muutama yksittäinen hklö innostui, ja otti vinkit vastaan lupautuen noudattamaan asioita mitä ohjeistettiin käyttämään päivittäin työssä. Itse kuuluin näihin jälkimmäisiin.
No, kävikin sitten niin että suurinta osaa työkavereista ärsyttää nämä uudet "toimintavat" joita itse ei suorita. Esim meitä kehoitettiin antamaan toisillemme aktiivisesti palautetta, kriittisyä ja positiivista, kannustavaa palautetta. Ei tietenkään turhaa palautetta, eikä jatkuvalla syötöllä, vaan silloin kun näkee että jonkin asian voisi tehdä paremmin, nopeammin, tehokkaammin, tai kiittää toisfn hyvästö työstä, kehua laadusta, ja hienoista työsuorituksista. Ja mikä oli lopputulos??? Työkaverit suorastaan inhoavat palautetta, vetäytyvät kuoreensa, suhtsutuvat entistä negatiivisemmin. Ja en siis tosiaan anna edes päivittäin palautetta, enkä sano ikävästi palsutetta, vaan sillä tavalla mutkattomasti, toista kunnioittaen, ja myös annan sihä positiivista palautetta, ihan annettujen ohjeiden mukaan. Itselle tullut sellainen olo, että konsulttien jutut teoriassa mutta tällaiselle duunarityöyhteisöön ei vain istu, tai toteuttajaa aletaan inhota.
Kommentit (2)
Siis tarkoitatko max12 krt vuodessa? Tämä ei ollut ainakaan kosultin ohje, päivittäin taisi olla hänen ohjeensa.
Palautetta ei varmaan ole tarkoitus antaa enempää kuin kerran kuukaudessa.