Psykologia JOENSUU 2016
Onko täällä ketään, joka aikoo hakea Joensuuhun lukemaan psykologiaa kevään haussa? En oo löytänyt yhtään keskustelua sinne aikoville ja olisi kiva kuulla muidenkin ajatuksia :)
Joko olette aloittaneet lukemisen? Miten paljon aiotte panostaa? Monesko kerta?
Kommentit (33)
Onko kaikkien mielestä tosiaan monivalinnat olleet todella helppoja? Mun mielestä siellä oli n 5-15 kinkkistä ja kompa kysymystä, että piti kauan miettiä, mitä kysymyksellä tarkoitetaan ja miten asia on. Matikassa ei ollenkaan laskemista, mikä oli myös omasta mielestä harmi, koska tilasto matikka oli aika selkeetä ja opittavissa olevaa. Ei jäänyt ollenkaan varma olo, vastasinko oikean vaihtoehdon kaikista monivalinnoista, vielä kun siinä miinustui piste aina väärästä vastaukseta. Jätin myös tyhjiä, jotta ei miinustuisi.
Essee ei todellakaan ollut lempi aiheita tai omasta mielestäni järkevin sellainen, mutta muiden puheita kuulleena itselläni meni se ihan ok.
Monivalinnoissa oli hankaliks muotoiltuja kysymyksiä, yks sana saattoi vaikuttaa oliko asia yhteneväinen artikkelin kanssa vai ei. :/ ja sitten metabolisen oireyhtymän ja Alzheimerin kysymykset taas oli ihan naurettavia, moni varmaan osais vastata lukemattakin.
voisiko joku ystävällinen kertoilla kokeen tehtävistä ja arvioida haastavuustasoa? :) mitä helpompi koe (tämä on tietysti osittain subjektiivistakin), sen pienemmistä asioista ne erot pitää repiä hakijoiden välille. en itse osallistunut siis, mutta harkitsen että hakisin ja ei ole mitään hajua tuosta uudesta kokeesta.
Täällä kans yks sisäänpäässyt! olen myös todella yllättynyt koska paikkoja ei-ensikertalaisille oli niin vähän.. Mut upee juttu! Onnea sisäänpäässeille ja tsemppiä ensi vuoden luku-urakkaan muille :)
Mä olin myös tosi yllättynyt sisäänpääsystä, ensikertalaiskiintiöt pelotti kun ei ite oo ensikertalainen. Mut nyt on niin helpottunu olo ku tietää että syksyllä alkaa matka kohti unelma-ammattia! Onnea kaikille sisäänpäässeille! Te jotka ette päässeet: älkää missään nimessä luovuttako jos tiedätte että psyka on teidän juttu :)
Minäkin pääsin! Onnea kaikille sisäänpäässeille! Ja jotka ei, kannattaa yrittää ensi vuonna uudestaan.
Terv. Se, joka viimeksi jäi 8 pisteen päähän sisäänpääsystä
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pääsin! Onnea kaikille sisäänpäässeille! Ja jotka ei, kannattaa yrittää ensi vuonna uudestaan.
Terv. Se, joka viimeksi jäi 8 pisteen päähän sisäänpääsystä
Vau, onnea sullekkin! Oon ton viestin 1 kirjottaja ja pääsin kans sisään, hyvä me! Syksyllä nähdään :)
Täällä toinen kokelas, joka oli myöskin yllättynyt esseen aiheenvalinnasta. Luulin, että olisi kysytty jotain uudempaa teoriaa tai koottuja tutkimustuloksia jostain tietystä aiheesta. Lukio-osaamisella pääsi nyt esseessä varmaan aika pitkälle.
Millainen tuntuma monivalinnoista jäi? Mun mielestä olivat yllättävän helppoja, joskin kysymysten taso vaihteli huikeasti (ääriesimerkkinä kysymys Allportin persoonallisuusnäkemyksestä, jossa vaadittiin sanantarkkaa muistamista..)