Teini sai kokeesta vitosen
Teini (14v) tuli kotiin ja oli saanut matematiikan kokeesta 5. Olen vähän järkyttynyt, sillä lapsi on aina ollut matikassa 8 tasoa, nyt tämän kasiluokan syksyn ja talven aikana taso on laskenut seiskaan. Valvoin että teini luki kyseiseen kokeeseen eikä mennyt kylmiltään kokeeseen. Silti vitonen tuli.
Ei hän ole matemaattisesti poikkeuksellisen lahjakas, sen teini tietää itse paremmin kuin kukaan muu. Hän on kielellisesti ja psyykkisesti paljon fiksumpi, mutta silti matikasta tulee noin huonoja numeroita. Tukiopetukseen aikoo kuulemma itsekin mennä, mutta olen huolissani. Opiskelulla varmasti pystyy nostamaan tason seiskaan, mutta lähinnä huolestuttaa se, miten tuo matikka vaikuttaa radikaalisti lukiohaaveisiin. Jos muut aineet ovat 9-10, yksi kutonen seassa tiputtaa keskiarvoa aika paljon.
Kommentit (5)
Se on melkein niin, että joka nuoren pitäisi yksi hylsy saada, että ymmärtää, että lukea pitää ja harjoitella. Ei se ole niin vakavaa, että tulee yksi viitonen. :)
No tottakai se lukioo pääsee jos vaa yks kutonen todistuksessa... Itsellä 8.8 keskiarvolla lukioon ja matikka kuutonen :)
no vaikuttaapa paljon lukioon pääsyyn joku matikan numero? :D nyt sitä pipoo löysemmälle, vanhempi.
Täällä samanikäinen kasiluokkalainen "onnistui" saamaan kemian kokeesta 6,5. En käsitä!
Isänsä preppasi kokeeseen, ja silloin tuntui poika jotain tajuavan, mutta nähtävästi ei.
Itse en koskaan saanut ma-ke-fy-aineista 9,5 huonompaa, ja pitkänä luin kaikki lukioa myöten. Sama pätee mieheen.
Miten kauas voi omena vieriä?
Se on vain yksi koe. Teini varmasti itsekin tietää, että on mokannut. Onhan tuo ikävä juttu, mutta yksi paska numero ei romahduta korttitaloa. Jos saa seuraavasta kokeesta paremman numeron (7-8) niin hyvin menee. Nyt vain leuka pystyyn ja opiskelemaan.