Ärsyttääkö sinua ihmiset, jotka sanovat "Jalopeno"?
Eivät sen verran viitsi googlettaa, että se on Jalapeno!
Kommentit (78)
Ei ärsytä. Minulla on hyvä virheenkorjausautomatiikka sekä kirjoitetun tekstin että puhutus suhteen. Olen ns. ystävällinen kuuntelija, ja silloin puhujan/kirjoittajan pikku virheet eivät nosta verenpainetta.
Jos jotain, ehkä virheellistä, ilmaisua en ymmärrä, kysyn mitä viestijä tarkoittaa ja opin siinä samalla jotain uutta, vaikka sen, että jalapenosta käytetään myös ilmaisua jalopeno :)
Ei ärsytä. Minua ärsyttävät vain itseään korostavat pilkunnussijat.
Joo, ne on näitä "sit syötiin jalopenoo, ketsuppiii, jukurttii ja pitsaa"
Hahhaahhaaaa! Kiitos viikon hupaisimmista aloituksesta.
Lillukanvarpuja...
Jalapeno on vielä pahempi, koska ihminen tunnustaa olevansa sivistynyt, muttei viitsi käyttää oikeaa halapenjo-ääntämisasua suomalaisen häpeänsä vuoksi. Jalopeno on rehdisti juntti ja siksi parempi vaihtoehto hyvin noloon jalapenoon nähden.
mua ärsyttää hyvin monenlaiset ihmiset. myös sellaiset jotka sanoo jalopeno. tai sellaiset jotka sanoo yhtään mitään. tai jotka on vaan. tai ei ole. kyllä ärsyttää!
Ei
Suomessa voidaan hyvin suomettaa monia sanoja.
Pilkunnussijat sitävastoin ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Halapenjo.
Suomeksi jalapeno.
Ei kun sanon hajjopenho. Pyydän niitä aina lisää tortijjaani.
Eipä ole jaksanut ärsyttää.
Mutta se ärsyttää välillä että kokkiohjelmissa yms. chili on chili. Reseptissä saattaa lukea vaikka että puolikas chili. Mikä chili?
Harrastajana meinaa tuo chilien niputtaminen yhdeksi tuotteeksi ärsyttää. :D Ovat kuitenkin niin eri makuisia keskenään eri lajikkeet.
Ärsyttää. Tai en ainakaan tajua että mistä tuo on tullut. Olettaako ne että se sana on suomea, ja siksi "jalo"? Ja miksi kaikki jotka kirjoittaa/sanoo sen väärin, kirjoittaa/sanoo sen juuri NOIN väärin, eikä siinä ole mitään variaatioita?
Ei ärsytä. (Mutta se mieto vihreä, joita saa kebabin kylkiäisenä tai säilykkeenä kaupasta, ei ole jalapeno. Tämä on: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalape%C3%B1o
Kebabin kanssa tuleva on joku miedompi perus-chililajike.
Ei ärsytä, jos on siististi ajeltu pillu. Muutoin ärsyttää.
Ärsyttävä, mutta ei yhtä paljon kuin kyynerpää (mun puhelinkin korjas ton kaks kertaa muotoon kyynÄrpää).
Mua ärsyttää, että ihmiset kutsuu pianoa pienoksi. Siis mikä ihmeen pieno??
t. Pianisti
Ärsyttää.