Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Lokakuu 2016

02.02.2016 |

Onko muita lokakuun vauvaa odottavia? :)

Kommentit (84)

61/84 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen juttu, Mii. Jaksamista!

Minäkin olen aivan samoista syistä joutunut kertomaan tuleville isovanhemmille, reissusuunnitelmaa pukkasi heinäkuun loppuun. Innoissaanhan he olivat hekin. Muille aion kertoa vasta seuraavan ultran ja seulontojen jälkeen, joihin olemme aikeissa osallistua. Taas on ollut niin oireetonta, että välillä mietityttää, onko siellä ketään... Mutta on kai vaan siihen uskottava. Tarjosivat aikaa meille ultraan ja seulontoihin vasta 13+1 viikolla. Aion soittaa ja tiedustella, onnistuisiko yhtään aiemmin.

62/84 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana yllätys löytää tämä ryhmä 😊 Vähän sitä vertaistukea on tässä kaipaillut..

Täällä sitä ootellaan ensimmäistä ja la on 5.10. ❤

Tässä on nyt kärsitty pahoinvoinnista 5 vkoa. Ja koko päivän kestävästä pahoinvoinnista. Ei vain mitään aamupahoinvointia. Tänään oli kuitenkin eka aamu ettei ollut huono olo! 😀 Toivotaan et hellittää edes hetkeksi. Nyt jännätään sit 23.3 tehtävää np-ultraa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/84 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli maanantaina jo eka neuvola 9+1 ja nyt odotellaan aikaa ultraan. Välillä on tosi epätodellinen olo kun eipä ole juuri mitään oireita. Hieman rinnat aristaa ja kasvaneet sekä väsymys. Pahoinvointia ei lainkaan.

64/84 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt ensi tiistaina eka neuvola, silloin olen kaiketi 8+5. Päätettiin miehen kanssa, että jos neuvolassa ei saada kuulumaan sydänääniä niin käydään yksityisellä varhaisultrassa. :) En vaan pysty odottamaan siihen ekaan kaupungin tarjoamaan ultraan, sellainen olo ettei kaikki ole kunnossa.

65/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan nyt ekaa kertaa kirjoitella, on ollut sen verran tapahtumarikas alkuraskaus, eikä vieläkään ole täysin selvillä..

Raskaustesti näytti plussaa 20.2 ja laskettu aika olisi jossain puolenvälin vaiheilla lokakuussa, MUTTA...

Eka ultra oli tällä viikolla tiistaina, ja kohdussa ei näkynyt ketään... Sain arvion tuulimunasta, ja käskyn mennä verikokeisiin keskiviikkona jotta hcg tarkistetaan. Kaikki raskausoireet on ollut alusta asti kovina, ja oon luullut kaiken olevan kunnossa..

No eilen lääkäri soitti että tulokset eivät ole vielä tulleet mutta epäileekin kohdun ulkoista raskautta, kun oireita on.. Paniikki alkoi olla jo kova tässä vaiheessa.. Sovittiin että soittaa tänä aamuna kun saa raskaushormoni tulokset..

Tänä aamuna sitten soitto tuli, ja hcg 68000!

Lääkäri sanoi että raskaus siis onkin mahdollinen, mutta voimakkaasti eteenpäin kallistuneen kohdun vuoksi ei ehkä siksi ollut nähnyt asukasta, ja että noin korkea hcg arvo harvoin on tuulimuna- ja kohdunulkoisessa raskaudessa.

Eli nyt taas jännitetään huomenna olevaa ultraa, ja toivon enemmän kuin mitään muuta että saan kuulua tähän ryhmään lokakuuhun asti :)

66/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku_kisu hurjasti tsemppiä ja toivottavasti ultrassa saat selville onko vauva oikeassa paikassa!

67/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä pikku_kisu!

68/84 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvin, siellä pieni alku oli missä pitääkin, oli ollut vain piilossa :)

69/84 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Pikku_kisu, varmasti helpottava tieto!

Meillä oli tänään eka neuvola, omien laskujen mukaan olen rv 8+5 mutta terveydenhoitajan mukaan 9+3 (ilmeisesti kone laskee automaattisesti 28 kiertopäivän mukaan kun itselläni se on 33 päivää). Aivan ihana nuori terveydenhoitaja!

Pelkäsin että tulee sanomista ylipainosta (n. 15kg ylimääräistä) mutta hän sanoikin kun vaa'alla kävin, että "Menetkö vielä uudestaan? Ethän sä nyt noin paljon voi painaa? Missä se kaikki paino on?" :D Toki nyt tavoitteena kerätä painoa mahdollisimman vähän ja syödä terveellisesti. Mutta stressiä en halua painosta ottaa.

Lopuksi yritettiin kuunnella sydänääniä muttei saatu kuuluviin, istukan pauhaus kuului kyllä oman sykkeen lisäksi. Huomenna mies on varannut meille ajan yksityiselle varhaisultraan jotta saadaan joku varmuus, täytyy toivoa että kaikki on hyvin!

Vierailija
70/84 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättelen ketjua omalla ilonaiheellani(: Tänään oli NT-ultra, ja vaikka lopullista seulatulosta en saanut tietää, vaikutti, että kaikki on ok. Yksi sikiö oikeassa paikassa ja varhaisrakenteet kunnossa! Kyllä se kummasti realisoi tätä juttua. Laitoin äidille kännykkään uä-kuvan ja se oli niin innoissaan, että teki minutkin entistä onnellisemmaksi. Miehen kanssa ollaan kai vähän tähän asti kieltäydytty heittäytymästä täysillä tähän juttuun, kun eihän sitä ikinä tiedä. Ultraaja (hoitaja?) oli kans tosi mukava. LA ei siirtyny ja on edelleen 8.10.

Pahoinvointikin on hellittämään päin, iltaisin sikiö (tai istukka?) edelleen kyllä sillä vähän muistuttelee olemassaolostaan.

Tyhmästi tein siinä, että vähän ajattelemattomuuttani menin ilmoittautumaan ilmajoogatunnille, jota ei suositella raskaana oleville, enkä virheeni tajuttuani enää kehtaa perua. Mut ei kai se niin haitallista voi olla ennen raskauden puoliväliä (vaikka toiselle kolmannelle ajoittuukin), mitä luulette?

71/84 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea näitä ultrauutisia.😍 Meidän pitää vielä omaa ultraa odotella reilu viikko.

Vierailija
72/84 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä innokkaita lukijoita? Mietin jotain odotus/äitiysaiheista kirjallisuutta, osaako kukaan lokakuun ketjulaisista suositella mitään?

Mies haalasi kirjastosta kolme isyysaiheista opusta (se onkin paljon minua innokkaampi lukija), ja vähän kiinnostas minuakin jotain lukea...

Vierailija
73/84 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa muut ketjulaiset uinuu(: No mäpäs jatkan: Kävin nimittäin toissapäivänä ravitsemusterapeutilla, koska olen vegaaniodottaja. Se oli sitä mieltä, että mun pitäis syödä enemmän leipää, pähkinöitä, juureksia, kasvimaitotuotteita, rasvaa ja palkokasveja. Eli siis lyhyesti enemmän kaikkee...

Ja tilasin ekan äitiysvaatteen, koskapa kivannäkönen mekko käveli netissä vastaa kohtuuhinnalla. Nyt se odottaa noutoa, jännittävää, onkohan sopiva. Näytti siis sellaiselle H-linjaiselle, että ois lähinnä kasvunvaraa massulle, mut vois mennä jotenkuten ilman vatsaakin. Toukokuussa on luvassa sukulaisen ylppärit, ja sillon kai sen mahan pitäis jo olla näkyvissä ulospäin, eikä vanhat vaatteet varmaan enää istu.

74/84 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Palailen mukaan keskusteluun nyt kun seulojen tulokset on valmistuneet ja uskaltaa kunnolla iloita! Tällä kertaa masua näyttäisi asuttavan terve ja erittäin vilkas pieni jumppari :) NT- ultran ja seulojen tulokset olivat siis kerrassaan mainiot, ja vaikka NIPT -tutkimuksen tulokset eivät ole vielä tulleet (veri on labrassa jossain Arizonassa, heh) on huoli kuitenkin poistunut. NIPT -tulosta odotan lähinnä enää pienenä extrana, siinä kun selviää myös sukupuoli.

Laskettua aikaa varhaistettiin ihan loppukuusta, nyt 21.10.

Vatsa alkaa olla aika pinkeä ja turvoksissa varsinkin työpäivän jälkeen, ja olikin ihanaa kun tilaamani äitiysvaatepaketti tuli parissa päivässä, sai housuihin tilaa turpoilla!

Tilasin kolmet housut joiden toivon riittävän loppuun asti, heti käyttöön otetut ovat malliltaan"skinny", ja siitä sitten asteittain mennään kohti isompia malleja :D 

Löysitkö Rosmariini jotain hyviä kirjoja jo? Itse ahmin tietoa myös innokkaana, en vaan nyt uskaltanut edes kirjastoon ennen NT-ultraa kun viime kerralla palauttelin kirjastoon ison kasan opuksia kyynel silmäkulmassa. Nyt olisi taas kiva lukea!

Onnea myös muille ultrasta jo "selvinneille", ja tsemppiä niille jotka vielä tuloksia odottavat!

Vierailija
75/84 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Alma_K hyvistä seulatuloksista! Eli sama juttu kun mulla, seulan jälkeen vasta kunnolla uskaltaa nauttia tilanteesta...

En suoraan sanottuna oo yhtään perehtyny noihin kirjoihin, kun en vielä tiedä, mistä haluais aloittaa... Ei ainakaan mitään puhdasta biologiaa "näillä viikoilla sikiö kuulee ja voit alkaa soittaa sille musiikkia", ne sikiönkehitysjutut löytyy netistä.

Mä en oo vielä kaivannut mitään varsinaisia äitiysvaatteita. Heh, mulla on ärtynyt suoli ja ihan hirveitä vatsaturvotuksia jo ennen raskautta, lisäks oon ollu pitkään muutamia kiloja nykyistä paksummassa kunnossa niin mulla on jonkun verran kasvun varaa vaatteissa. Arvelen, että just parin kuukauden päästä asia on ajankohtaisempi. Mut toi mekko piti hoitaa pois alta, ettei tuu lähempänä stressiä. Sovitin just, toimii kyl ihan ok myös ilman isompaa raskausvatsaa ja sit juhlien jälkeen kesämekkona, kun on sellanen kevyt trikoomekko eikä varsinainen tönkömpi juhlamekko. Ei tarvii onneks palauttaa.

76/84 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään ultra ja ihan tajuton fiilis!! Vielä ei olla saatu verikokeen tuloksia mutta np mitattuna normaali. Kaikki jotenkin konkretisoitui tänään ja tekis mieli vaan huutaa koko maailmalle! <3

Sukupuolesta ei ollut mitään puhetta, mutta kaveri sai tietää jo tässä 12 vk ultrassa kumpi tulee. Onko teille ollut puhetta sukupuolesta?

Vierailija
77/84 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tosta sukupuoliasiasta... Äitini päätteli vauvan profiilista (kun laitettiin NT-ultrasta kuva viestillä), että poika tulee, kun on sen näköinen nenä. Mies taas oli päätelly, että tyttö tulee, kun ei näkynyt vehkeitä.

Mutta tosissaan, me kyllä kuulutaan itse siihen vähemmistöön, että ei haluttais kuulla vielä rakenne-uä:ssäkään sukupuolta. Tosin ongelmaksi voi muodostua, että jonkun verran oon itsekin katsellu ultaäänikuvia, niin saatan onnistua bongaamaan tuloksen itsekin.

78/84 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan. Pitkästä aikaa minäkin täällä kirjoittelen. Olen edelleenkin lähes oireeton, mutta onneksemme nt-ultrassa näkyi pieni ja normaalisti kehittynyt jo ihmisen näköinen olento. Kuulun kai vaan siihen ryhmään, jotka selviävät "helpolla" oireiden puolesta, kunhan vielä osaisi nauttia siitä oireettomuudesta. :) Sen suurempia vauva-valmisteluja emme ole vielä alkaneet tekemään. Ehkä se lapsen tulo ei vieläkään tunnu niin konkreettiselta. Kesällä olisi tarkoitus alkaa laittamaan vähän huonetta tulokkaalle. Vauvan vaatteita olen katsellut lähinnä netistä, mutta en ole osannut vielä tilata mitään. Äitiysvaatteita olen tilannut Zalandosta jo pariin otteeseen, kun omat vaatteet on jo pitkään tuntuneet epämukavilta. Raskaus ei kuitenkaan taida näkyä vielä päällisin puolin, en ole varma tuosta mahasta, onko sekin jotain turvotusta vaan. Siksipä en ole vielä kertonut töissäkään kuin parille läheisimmälle työkaverille. Esimiehelle olisi tarkoitus kertoa asiasta lähipäivinä. Hyvää vointia kaikille teille!

79/84 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn teihin odottajiin. Monesti aikonut. Alku aina hankalaa kun yhden alkuraskauden kesken menon saaneena. Ei aina alussa usko raskauden jatkuvan. Minulla on 3v ja 2v pojat. Nyt odotan lokakuun lasta 12.10 neuvolan arvelun mukaan. Oli kumma raskauden alku kun ekoista menkojen jäänistä ei testiin tullut plussaa. Vasta toisesta jäänistä tuli plussa ja oireet. Nyt ma on ultra siellä varmistuu onko 12vk vai 14vk. Neuvolan ultralla näky yksi sikiö ja tosi liikkuva ja sydän löi. Kaikki kunnossa. Fesbuukki ryhmä kiinostaa jos sinne vielä pääsee.

Vierailija
80/84 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään lääkärineuvola! Ison paikkakunnan "etu", että pääsin gynen erikoislääkärille neuvolakäynnille. No oikeestaan kuka tahansa neuvolalääkäri ois hoitanu sen saman homman. Paitsi että jos oikein ymmärsin, se määräs mut vegaaniruokavalion takia ylimääräiseen sikiön kasvukontrolliin... Th on ollu joka käynnillä eri (ison paikkakunnan miinuspuoli), vaikka mulla on olevinaan asuinkadun mukaan määräytyvä omaterkkari, ei oo vielä kertaakaan ollu se.

Mies oli ihana, kun kysyin käynnin jälkeen, no millasta oli kuulla vauvan sydänäänet: "Se oli siistiä! Kun siinä kuulu kaikkee kohinaa taustalla. Hirveen nopee oli se syke!"