LA Lokakuu 2016
Kommentit (84)
Pitäiskö meistä anonyymeistä jonkun perustaa se oma ryhmä tänne? Mulla kanssa tuli tänään haamuviiva <3 Oon niin onnellinen, koska lapsettomuutta takana jo 2,5. Ollaan siis jos menetetty toivo miehen kanssa lapsesta. Sitten yksi päivä tajusin, että mulla on menkat myöhässä :D
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
^ Onnea plussaamisen johdosta! Voisin liittyä em anonyymiryhmään, mutta oon vielä niin uusi foormikäyttäjä, että en varmaan osais sellaista luoda (toivottavasti osaan ees liittyä)...
Meillä odotetaan esikoista. Laskettuaika ei ole ihan varma, kun kierrot olleet epäsäännölliset. Syys-lokakuunvaihteessa kuitenkin :) Torstaina aika terkkarille.
Jos joku tekee jonkin toisen keskustelun niin kertakaa ihmeessä tällekkin tumpelolle miten sinne löytää :)
Yksi lokakuun odottaja täälläkin jos mukaan vielä mahtuu! Itse olen 20 ja mies 27-vuotias, joten nuoria odottajia ollaan. Esikoinen olisi meillekin tulossa, ja laskettu aika 6.-9. lokakuuta eli viikkoja kasassa nyt 6+2 :) meillä tärppäsi ensimmäisestä yrityskierrosta, mutta hieman huolettaa raskauden vähäiset oireet - huonoa oloa ollut vähän parin päivän ajan, ja rintojen arkuutta pari viikkoa. Meillä on ensimmäinen neuvola jo perjantaina, ja varhaisultra onkin sitten jo ensi viikon perjantaina :-)
Keskenmeno huolettaa ehdottomasti, itse olen vähän turhankin stressaava joten sitä tulee pohdittua hieman liikaakin! Nyt ennen ultraa huolettaa vielä myös kohdunulkoinen ja tuulimuna... Mites muilla?
Tänään plussattu, pari päivää ollukki jo tunne et oon raskaana. Nyt siis 4+0, la 26.10 :)
Mä oon 26v yksinään liikkeellä, keinohedelmöityksen avulla hankkiutunut raskaaksi. Kolmas yritys tärppäsi ja esikoista odottelen, toivotaan että pysyy sisällä, keskenmeno pelottaa.
Täällä myös yksi lokakuun vauvaa odottava :)
Plussattu päälle viikko sitten, testejä kulutettu hyvin monta. Menkkojen mukaan mentäis rv 6+6, mutta kierto epäsäännöllinen niin 22.2 sitten selviää tarkemmin. Kauheeta jännätä että onko mitään ja onko oikeassa paikassa ja kestääkö kaveri mukana. Mutta tunne on että kaikki on hyvin :)
Taustoista sen verran että ite 25v ja mies 29v. Päätetty viime vuoden loppupuolella että esikoinen tulee kun tulee. Yritystä siis tammikuusta -16.
Ihan heti olis uskonu että näin nopeesti tärppää.
Kuvottava olo tullut seuraksi jo ennen plussausta, nenä on vuotanu seulan lailla, menkkamaisia kipuja enemmän ja vähemmän, kauhee turvotus, kauhee väsymys ja palelu, rinnatkin turvonnu ja kipeet. Lisäks huomannu että normaalin ruoka annoksen voi helposti puolittaa ja silti on ihan ähky.
Onpa kiva, että tähän ketjuun on tullut eloa(: Suurin osa tuntus äkkiseltään odottavan ekaa? Ehkä silloin jaksaa vielä intoilla foorumilla.
Millaisia valmisteluja ootte tehny nyt pikkuviikoilla mahdollista tulevaa perheenjäsentä ajatellen?
Me laitettiin kämpän järjestys uusiks, aloitettiin vihdoin purkamaan loppuja muuttolaatikoita (muutosta siis 8kk), mies etsi vuodesohvalle uuden kodin (tilaa vauvalle) ja alettiin etsimään ruokapöytää (ollaan syöty sohvapöydällä, sohvalla tai keittiön tasoilla, mut eihän se käy, jos lasta opetetaan kiinteille).
Ite ainakin kovasti googlaillu vaikka mitä keskusteluja ja vertaistuki on aina tervetullutta :)
Mitään valmisteluja oo kyllä tullu tehtyä kun ihan ei vielä uskalla. Kovasti tekis mieli mennä hipelöimään pieniä vaatteita ja katella vaunuja ja ties mitä. Mies tuumas et isompi auto hankittava ku vaunut mahu kyytiin :D
Muuttolaatikoita pitäis pakkailla ja muuttaa miehen kanssa saman katon alle. (ite siis toisella paikkakunnalla vielä, tarkoitus oli muuttaakkin joka tapauksessa yhteen keväällä). Pitää vaan luultavasti hankkia jostain isompi "väliaikaisasunto" ennen rakennusprojektin alkua kun taida ihan 3hlöä mahtua yksiöön. :)
Mekään ei olla vielä uskallettu mitään järjestelyjä sen suuremmin tehdä. Ensi viikon varhaisultran jälkeen ehkä uskaltaa jo suunnitella enemmän, kun näkee ollaanko masussa ihan oikealla paikalla ja näkyykö syke :) ite asutaan kanssa vielä "väliaikais" asunnossa, kun pohditaan vielä että olisko rivitalo, kerrostalo vai omakotitalo meille se oikea ratkasu ja samalla etsitään sopivaa. Tarkoitus olisi kuitenkin saada isompi ennen vauvan tuloa.
Mäpäs jatkan kyselyä eli vertaistuen hakemista(: Kenelle ootte kertonu plussasta? Meillä ei tiedä kukaan muu kun mä ja mies. Mun lähiesimies on varmaan eka, jolle on pakko kertoo, että saa alkaa miettimään sijaisjärjestelyjä (tai että en joudu huonoon valoon "selittämättömien" poissaolojen eli neuvolakäyntien takia). Muille ajattelin kertoo vasta, kun on pakko, eli kun alkaa näkyä päällepäin. No, ehkä jos joku kysyy suoraan, niin aiemmin.
Ite ollu pakko kertoa miehen lisäks oman tiimin vetäjälle asiasta kun sen verta pöpperössä mennään väsymyksen sun muiden kanssa ettei oo kohta työnantajan puhuttelussa et mitä aineita se oikee käyttää. Tosin töissä etenkään iltavuorossa ei kohta jää epäilykselle sijaa tällä turvotuksella. Ja vielä parempi kun kaikki työntekijät tuijottaa toistensa mahaa ja miettii et onkohan tuo raskaana kun pienoinen vauvabuumi menossa. Ja muutama kaverikin tietää.
Tiiä kostautuuko sitten kun on liian luottavainen ja kertoo asiasta näin alussa, etenkää kun viikkoja voi olla mitä vaan välillä 4-7.
Moikka,
Liittyisin teidän seuraan :) La olisi näillänäkymin loppukuusta. Toista odotan. Onkohan tuolla FB ryhmässä jo paljon ihmisiä, jos sitä vaikka uskaltaisi liittyä... :)
Moikka!
Täältä ilmoittautuu varovasti mukaan yksi tänään plussannut... Vaikeahan tätä on uskoa todeksi, ja pikkukaverin mukana pysyminen mietityttää kovasti kun ikää itselläni ja miesystävälläni on jo 37-vuotta. Itselleni tämä lapsi olisi neljäs ja miehelleni kolmas. Vanhin lapsistani on jo 17-vuotias ja nuorin täyttää seitsemän, joten monenlaista pyörii mielessä. Jännityksellä eletään päivä kerrallaan ja ollaan sekä ihmeissämme, että onnellisia tästä "iltatähden" mahdollisuudesta :D.
Laskettu aika 30.10.
Huhhuh sentää mikä päivä. Aamusta ultra jossa oli tarkotus selvittää raskauden kesto. No eikös ultraaja sano et kohtu tyhjä mut kohdunkaulassa näkyy jotain. Verikokeisiin mars ja siinäkin hcg arvo plussalla. Verikokeiden tuloksia odotellessa sit muutamat itkut tuli tirautettua ku aatteli et se siitä toiveesta.
Päivystyksellinen lähete kourassa sit naistentautien poliklinikalle kera kohdunulkoisen raskauden epäilyn.
Parin piinaavan tunnin ja asian laidan hyväksymisen jälkeen uusinta ultra ja kappas kummaa, jotain sielä näky ja ihan oikeessa paikkaa. :) Pienet ilonkyyneleet pääs siinä vaiheessa kyllä.
Nyt sit viikon päästä uusintaultraan ja verikokeisiin ni katellaa et kasvaako arvot ja kaveri. Miun tuurilla sieltä läväytetään seuraavaks keskenmeno, mutta jospa kuitenkin luottais omaan fiilikseen eikä panikois turhia. Tainnut ovulaatio siis tapahtua aika myöhään, mutta epäsäännöllinen kierto ni vissii kaikki on mahdollista. :)
Tsemppiä Mii ja muutkin. Itse täytän 40v parin viikon päästä ja odotan 6tta lasta. Olisin kiinnostunut myös jostain lokakuun fb-ryhmästä...
Heippa!
Täällä myös vasta plussan saanut ja la olis lokakuun 16.❤️
Tänään käytiin jo ekassa ultrassa ja ihan oikeassa paikassa oli pikkuruinen syke.
Täällä myös LA lokakuussa. 17.10.
Laitoinkin sähköpostia, Faceryhmä kiinnostaa!
Onnea kaikille odotukseen! :)
Lokakuun lahjaa odotellaan täällä myös. Viikoista ei kierron epäsäännöllisyyden takia aivan täyttä varmuutta, 5+3 on oma veikkaukseni. Vielä en ole neuvolaan ottanut yhteyttä, ensi viikolla varmaankin. Ekaa lasta odotellaan, ikää meillä miehen kanssa 37- ja 38-vuotta. FB-ryhmä kiinnostaa, mutta laitan postia varmaan sitten kun ihan oikeasti uskon olevani raskaana. 😂
Meille tulossa toinen lapsi, esikoinen jo esiteini :D
Miten teillä muilla tuntuu eka neuvola olevan noin aikasin? Itse tilasin ajat sitten sen ensikäynnin ja sain ajan vasta maaliskuun puolivälin jälkeen, jolloin olen jo viikolla 10 :( tosi myöhään!
Johtuuko se siitä etten ole ensisynnyttäjä, vai onko eri paikkakunnilla eroa? Itse pk-seudulta.
Moikka.
Varovaisesti ilmottaudun tänne. Me ollaan mun miehen kanssa mies 35 ja mä 34v. Ollaan kärsitty lapsettomuudesta 2,5v, mut nyt on menkat myöhässä 1,5vk. Raskaustestit ja viime ke otettu labranäyte negaa, mutta vahva tunne raskaudesta. Raskauslaskurin mukaan 13.10 on LA.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014