Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Lokakuu 2016

02.02.2016 |

Onko muita lokakuun vauvaa odottavia? :)

Kommentit (84)

41/84 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä esikoista odotellaan. Laskelmieni mukaan olisi 5+4 menossa ja ensikäynti neuvolaan vasta tän kuun viimeisellä viikolla. Asun Pohjois-Pohjanmaalla.Pitkä aika odotella...

Vierailija
42/84 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä liittyy yksi mukaan!  Käväisin syyskuun odottajissa, mutta neuvolan mukaan laskettu aika olisi 3.10.

rv 9+3, odotan neljättä 35v, ultra on vasta 29.3. enkä malta odottaa!

FB ei kiinnosta, mutta toivottavasti pidetään elossa tämä ryhmä mikä jää:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alethea kirjoitti:

Meille tulossa toinen lapsi, esikoinen jo esiteini :D

Miten teillä muilla tuntuu eka neuvola olevan noin aikasin? Itse tilasin ajat sitten sen ensikäynnin ja sain ajan vasta maaliskuun puolivälin jälkeen, jolloin olen jo viikolla 10 :( tosi myöhään!

Johtuuko se siitä etten ole ensisynnyttäjä, vai onko eri paikkakunnilla eroa? Itse pk-seudulta.

Kyllä ne neuvolakäynnit pelaa ihan valtakunnallisesti suht. yhtenäisesti, eli johtuu siitä, että et oo ensari. Jostain netistä (olisko ollu thl:n sivuilta) löysin listattuna ne käynnit, eli kuka käy milloinkin.

Meillä on ollut odotusrintamalla jännä viikko. Eilen eka neuvolakäynti (viikot siis täällä 8+5), ja huomenna meinasin kertoa lähiesimiehelle, kun taas näin sitä kasvokkain. Oon lisäksi ylpeä itsestäni, oon jaksanu pahoinvoinnista, vatsakivuista ja väsymyksestä huolimatta käydä liikkumassa päivittäin.

Toi pahoinvointi on jännä juttu, alkaa tympimään kun jatkuvasti oksettaa, ja sit kun on hyvä hetki eikä oksetakaan, oon varma, että sikiö on kuollu. Pessimisti yllättyy iloisesti ja silleen... Sanoin miehelle, että ansaitsen naistenpäivän kunniaksi jotain poikkeuksellista hemmottelua, koska joudun kärsimään (perinteisesti meillä ei oo muistettu enkä oo välittänyt koko asiasta). Toisaalta mun mies muistaa mua ihan päivittäin tekemällä suurimman osan kotitöistä arkena ja eilenkin laitto enemmän kuin mieleistä ruokaa.

Vierailija
44/84 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosmariini kirjoitti:

Alethea kirjoitti:

Meille tulossa toinen lapsi, esikoinen jo esiteini :D

Miten teillä muilla tuntuu eka neuvola olevan noin aikasin? Itse tilasin ajat sitten sen ensikäynnin ja sain ajan vasta maaliskuun puolivälin jälkeen, jolloin olen jo viikolla 10 :( tosi myöhään!

Johtuuko se siitä etten ole ensisynnyttäjä, vai onko eri paikkakunnilla eroa? Itse pk-seudulta.

Kyllä ne neuvolakäynnit pelaa ihan valtakunnallisesti suht. yhtenäisesti, eli johtuu siitä, että et oo ensari. Jostain netistä (olisko ollu thl:n sivuilta) löysin listattuna ne käynnit, eli kuka käy milloinkin.

Meillä on ollut odotusrintamalla jännä viikko. Eilen eka neuvolakäynti (viikot siis täällä 8+5), ja huomenna meinasin kertoa lähiesimiehelle, kun taas näin sitä kasvokkain. Oon lisäksi ylpeä itsestäni, oon jaksanu pahoinvoinnista, vatsakivuista ja väsymyksestä huolimatta käydä liikkumassa päivittäin.

Toi pahoinvointi on jännä juttu, alkaa tympimään kun jatkuvasti oksettaa, ja sit kun on hyvä hetki eikä oksetakaan, oon varma, että sikiö on kuollu. Pessimisti yllättyy iloisesti ja silleen... Sanoin miehelle, että ansaitsen naistenpäivän kunniaksi jotain poikkeuksellista hemmottelua, koska joudun kärsimään (perinteisesti meillä ei oo muistettu enkä oo välittänyt koko asiasta). Toisaalta mun mies muistaa mua ihan päivittäin tekemällä suurimman osan kotitöistä arkena ja eilenkin laitto enemmän kuin mieleistä ruokaa.

Oliskohan ollut, että uudelleensynnyttäjä käy maksimissaan 13 kertaa neuvolassa, kun ensisynnyttäjä käy 13-17 kertaa.

45/84 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti porukkaa tullu lisää :) Ai että, nyt on paniikkiultran jälkeen kauan ja hartaasti etsitty papu sykkeineen löytyny ja sielä tosiaan on elämää :) ja samalla raskausviikot selvis 6+0 ja LA olis 27.10.16. Katotaan tuleeko Loka- vai Marrasvauva sitte jos yli menee. Kumpikin passaa hyvin, mies syntyny Lokakuussa ja ite Marraskuussa ni sopii hyvin tähän perheeseen tulokas :)

Vierailija
46/84 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt kysymys uudelleensynnyttäjille, jotka on aiemmin osallistuneet seuloihin... Pahoittelen jo valmiiks, tulee ihan mauton ja pinnallinen kysymys av-palstan hengessä (hah, tällästen takia halusin pysyä anonyyminä): Tehdäänkö NT-ultra vatsan päältä vai alakautta vagina-anturilla? Oon miettiny, että haluun nykymuodin mukaisen brassivahauksen ennen alapääni esittelyä neuvolassa, vaikka miehen kanssa ollaan niin hippejä, että runsaampi karvotus on meille ihan ok. (Ja tiedän, ei ne siellä neuvolassa välitä karvotuksen mallista.) Mut ihan omaa mielenrauhaa ajatellen, pitääkö tässä alkaa jo varailemaan sitä parturointiaikaa...

Asiallisimmista hommista, kerroin tänään lähiesimiehelle raskaudesta, vähän jännitti mut se oli ihan mahtava, onnitteli ja sano, että näähän on salassapidettäviä ja kysy, onko ollu pahoinvointia. Ihana mies.

47/84 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä yksi toiveikas odottaja, LA lokakuun loppupuolella, ensi viikolla ultrassa varmistuu viikot.

Ikää itsellä 38, miehellä muutama vuosi vähemmän. Huoneessaan punkia luukuttaa yksi teini-ikäinen (s.2001), joten vaippoja ei ole tässä taloudessa hetkeen vaihdeltu.

Viime vuonna menetimme lapsen neljännellä kuulla vaikean kromosomivirheen (trisomia 18) vuoksi.

Raskaudesta ei tiedä vielä puolison lisäksi kuin tyttäreni, emmekä aio asiaa mainostaa  ennen NIPT -tuloksen saamista ja rakenneultraa. 

NIPT -testillä siis tutkitaan yleisimmät kromosomipoikkeavuudet, viime raskauden ongelmien takia saimme mahdollisuuden testiin niin varhain kuin mahdollista, josta syystä myös aikainen ultra.

Varmasti moni lähipiirissä innolla odottaa raskausuutisia ja arvaakin että näin on, mutta viime kokemuksen vuoksi tekee mieli pitää mölinät vielä oman kodin sisällä, ja nyt tietty täällä forumilla  :)

Kaikesta huolimatta lippu on korkealla ja ilo raskaudesta suuri, koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan, mutta nyt nautin joka hetkestä, jopa niistä pahoinvoinneista!

48/84 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosmariini: Vatsan päältä tehtiin ainakin minulle, mähän tosin olin jo anteliaasti siinä vaiheessa riisunut kaiken ja olin alkamassa jalkoja levittämään :D:D  On vissiin laitteet tulleet herkemmiksi viimesen 15 vuoden aikana, haha.

Vierailija
49/84 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Alma K :D

50/84 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn seuraan, 9. raskausviikkoa alkaa olla kasassa. Oma ikä 29, mies 31. Ensimmäinen lapsi tulossa, ja kuluneella viikolla sydämensyke näkyi neuvolan epätarkassa ultrassa jo. Nämä lokakuun lapset ehtivät maailmaan mukavasti ensi jouluksi. :) 

Vierailija
51/84 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan papuuna (oot btw mun ikä-, synnyttäneisyys ja rv-kaima :)

Mä pääsen käymään raskauden takia ravitsemusterapeutilla, koska oon vegaani. Viime viikolla terkka laitto lähetteen ja aika tuli tänään n. neljän viikon päähän, ja ohje täytellä ruokapäiväkirja kolmelta vuorokaudelta.

Tänään tuntuu ekaa kertaa, että oon innoissani tästä odottamisesta. Ekaa kertaa toivon todella, että ei menis kesken (no emmä keskenmenoa oo toivonu aiemminkaan, lähinnä ottanu sen sellasena realistisena vaihtoehtona huomioon, että en ois ihan paskana).

P.S. Mun mies on kyllä ihan mahtava. Lupas käydä perhevalmennuksessa ja kertoo sit mulle, mitä asiaa siellä oli (mulle tulee ihan tarpeeksi töissä poissaoloja noiden neuvolakäyntien ja esim. ton ravitsemusterapeutin takia, niin en viiti enää jotain iltapäivää ruinata vapaaks, että pääsen työaikana osallistumaan perhevalmennukseen. No yritän kyllä sille toiselle valmennuskerralle ees messiin.)

52/84 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosmariini, kiva kuulla. :) Me ei olla vielä ilmoittauduttu perhevalmennuksiin. Pitäisi ehkä. Tuntuu, että riittää niin paljon selviteltävää juurikin mm. ruokavalion suhteen, ja välillä meinaa stressitasotkin nousta. Sitten alkaa miettimään, onko sillä stressillä huonoja vaikutuksia. Mutta pikkuhiljaa kai tähän ajatukseen ja elämänmuutokseen tottuu, ja osaa alkaa siitä iloita. Siksi kai ne 9kk. ovat. Itse olen kyllä miettinyt, että neuvolapsykologin juttusillakin voisi käydä juttelemassa fiiliksistä. Onhan tämä tuleva iso muutos, vaikka toivottu sellainen onkin.

53/84 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olen -91 ja mieheni -89 ja molemmille tämä olisi ensimmäinen lapsi.

Mulla on nyt rv 6+4 ja eka neuvola on rv 8+5. Onko muut aikeissa mennä/käyneet jo yksityisellä varhaisultrassa? Ja millä viikoilla suunnitteilla ultraus? Mulla on hirveet pelot tuulimunasta, kohdun ulkoisesta raskaudesta ja ylipäätään keskenmenosta. :( Muita raskausoireita ei ole kuin järkyttävä väsymys ja alavatsan juilimiset.

Vierailija
54/84 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Nunu myös mukaan!

Itse en käynyt enkä oikein edes harkinnut yksityiselle varhaisraskauden ultraan menoa, lähinnä siksi, että varhaisraskauden komplikaatiot ei loppujen lopuks ees pelota, vaan ajattelin ottaa vastaan, mitä tuleman pitää. Sehän ei vaikuta raskauden ennusteeseen muuten kun odottajan mielenrauhan osalta (joka sekin on kyllä ihan tärkee). Kyllä mäkin ajattelen aina kun alamahaan koskee, että nyt tulee keskenmeno kohta alkaa vuoto, tai että jos vihleksii vähän sivummalle että siellä se raskaus on munanjohtimessa. Tai kun pahoinvoinnin suhteen on helpompi hetki, että no nyt se sikiö kuoli. Mut näistä huolimatta en stressaa tai varsinaisesti pelkää.

papuuna: Joo, mulle oli tohon elämämänmuutokseen liittyen vähän paha paikka, kun neuvolantäti kysy, että mitä tunsit, kun raskaustesti näytti plussaa. Sanoin jotain diplomaattista, että "no siis olinhan mä jo arvannu niin ei ollu ylläri...", mut mies sano käynnin jälkeen kotimatkalla, että kyllähän sä olit ihan kauhuissasi. Ja meillä oli ihan suunniteltu raskaus!

55/84 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimimerkki on näköjään muuttunut tollaiseksi geneeriseksi numerosarjaksi jostain kumman syystä. Papuuna edelleen, yritän säätää sitä takaisin.

Nunu: Mulla on myös ollut lähest oireeton alkuraskaus (noh, ainakaan en ole oksennellut). Siitä mainitsin neuvolan terkkarille, joka sitten järjestikin ihan neuvolaan ultraäänilaitteen. Se oli kyllä sellainen neuvolan karvahattumalli, mutta kyllä se helpotti, kun näki jonkun olevan kotona siellä. :)

56/84 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tämä ultraus oli siis viikolla 8+4. Onnistuisikohan sinun paikkakunnallasi pyytää ultraa ekalle neuvolakäynnille?

57/84 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin neuvolan kautta varhaisultra 6+3 (jotain noita aikoja). Mullakaan ei ollut mitään oireita sillon ja oli vähän pelkoa, että onko sisällä edes mitään. Takana kuitenkin vuosi yritystä.

Ultrassa näkyi syke ja tulihan siitä ihan mieletön fiilis kun ekaa kertaa sen näkee.

58/84 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Laitoinkin heti viestiä neuvolaan jos onnistuisi mitenkään saada ekalla käynnillä ultraus/sydänääniä kuunnella sillä tämä keskenmenolla stressaus vaikuttaa mun arjessa jaksamiseenkin. :( Noh nyt jään innolla odottamaan vastausta!

59/84 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se papusen sydän nähtävästi jaksanukkaa sykkiä eikä oikee mikää vastannu viikkoja kun olis rv7 pitäny olla, joten keskeytynyt keskenmeno vissii joskus rv6+. Lääkkeellinen tyhjennys ja uutta yritystä kunhan tästä toipuu.

Vierailija
60/84 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mii :'(

Mulla pyörähti tänään kymppiviikko käyntiin. Oli pakko kertoa mun primääriperheelle jo tässä vaiheessa (olin suunnitellut, että kerron vasta, kun vatsa näkyy). Syy oli se, että oltiin mun porukoiden kanssa suunniteltu koko perheellä patikkareissua Eurooppaan elokuulle, ja kun Finskillä tuli lennot tarjoukseen, äiti oli niin täpinöissään lähdöstä ja alkoi painostamaan matkasuunnitelmissa, että piti soittaa ja sanoa, että en oo noin seiskakuisen vauvamahan kanssa lähdössä vuoristoon. Porukat oli iloisia (eka lapsenlapsi ois). Äiti sano, että ei oo ikinä nähny, että isä liikuttus. Pikkuveljen (26v) vinkit odotusaikana olivat, että syö paljon erilaisia ruokia ettei lapsesta tule nirso ja liiku paljon, että se periytyy :D