Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivosin ja roskaa tuli niin paljon ettei taloyhtiön roskikseen mahdu

Vierailija
02.02.2016 |

Siivosin ensimmäistä kertaa kuukausiin, ja roskaa tuli yhteensä seitsemän jätesäkillistä. Taloyhtiön roskikseen ei millään mahdu. Mitä teen?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sun tilnateessa niin odottaisin iltaa että tulee pimeä ja sitten veisin naapurikerrostalojen roskiksiin tai odottaisin että oman taloyhtiön roskiksiin mahtuu. Mielummin toi eka vaihtoehto

Vierailija
62/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työttömänä masennuksen takia, ja samasta syystä sosiaalityöntekijä tulee tänään käymään. Ei ole lapsia. Roskat on ihan perusroskia kuten maitopurkkeja sun muita. Olen ollut viime kuukaudet niin huonossa kunnossa etten ole saanut edes roskia vietyä. En kaipaa nyt syyllistämistä. Olen onnellinen siitä että sain siivottua pitkästä ailaa, mutta en tiedä mitä tämän roskan kanssa teen. Toki olisi pitänyt lajitella mutta siihen voimavarat eivät riittäneet. Ap

Opettele lajittelemaan jätteesi. Yhteen maitotölkin sisään mahtuu 7-9 maitotölkkiä, wc-paperihylsyn sisään 5-9 hylsyä. Rasiat sisäkkäin, biojäte erikseen jne.

Tajuatko ettei ap nyt siihen pysty?

Viet sinne roskikseen niin monta kuin mahtuu koska on perusroskaa. Kyllä sinne kuule aika paljon mahtuu.

En ole tuo kenelle vastasit mutta ei, en ymmärrä. Sen lajittelun olisi voinut tehdä jo siinä vaiheessa, kun niitä roskia niihin pusseihin laittoi! Kyllä masentunutkin kykenee laittamaan jätteen oikeaan pussiin sillä samalla vaivalla, kun laittaa siihen sekapussiin. Masennus, tuo tekosyy kaikkeen!

Totta kai se olisi PITÄNYT tehdä noin, mutta mitä hyötyä on itkeä kaatunutta maitoa? Roskat on jo säkeissä, eikä ap jaksa eikä ehdi niitä enää lajitella. Jatkossa on toivottavasti viisaampi.

Oikeasri, etkö kykene vastaamaan kysymykseen vai etkö ymmärrä kysymystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku säkeistä muita haisevampi? Vie se roskiin. Jos sinne katokseen mahtuu, vie muutkin sinne, laita päälle lappu, että vien nämä pois tästä ip klo 16 jälkeen.

Ja haet ne sitten kotiin johonkin nurkkaan ja viet niitä vähitellen roskiin sitä mukaa kun mahtuu. Todennäköisesti teillä käy jäteauto useamman kerran viikossa, jos ei ole ihan muutaman asunnon yhtiö. Joten voit viedä mahdollisesti jo huomenna/ylihuomenna seuraavan säkin.

Hienoa, että jaksoit siivota, onnittelut ahkeruudesta. Ja jätä nuo palstan "ois pitänyt" -pökiöt huomiotta, sä lajittelet sitten taas kun kykenet siihen.

Vierailija
64/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri terapiassa jutun, että pieni "mekaaninen" puuhastelu (kutominen, värittäminen), jossa ei tarvitse oikeasti ajatella juuri mitään, lataa aivoja. Miksei yksinkertainen lajittelu toimisi samalla lailla? Kai sille masentuneellekin jotain hyötyä on siitä, etteivät ne aivot koko ajan pyöri siellä mustassa massassa?

No kun masentuneen aivot eivät toimi kuten sinun aivosi. Kodissa voi olla niin valtavasti tuota "vain pikkuisen vaivaa vaativaa", että kokonaisuudessaan siitä muodostuu iso möykky, jota ei osaa käsitellä. On vaikea päättää, mistä aloittaa ja täten helpompi olla aloittamatta mistään.

Mutta jatka sinä vain tynnyrissä elämistäsi.

Minun aivoni? Kirjoitin artikkelista, jonka luin. Ymmärrätkö eron? En ole suinkaan kirjoittanut artikkelista, joka käsittelee yhden ihmisen aivoja (minun). Ja mitä masennukseen tulee, niin olen läpi käynyt vuosien serotoniinilääkityksen ja terapian. Kummasti ap:n iso möykky ei enää olekaan iso möykky, kun sossusta tullaan setvimään raha-asioita ja mahdollisesti tukia tiedossa (tästä muuten huomautti joku muukin)...

Vierailija
65/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työttömänä masennuksen takia, ja samasta syystä sosiaalityöntekijä tulee tänään käymään. Ei ole lapsia. Roskat on ihan perusroskia kuten maitopurkkeja sun muita. Olen ollut viime kuukaudet niin huonossa kunnossa etten ole saanut edes roskia vietyä. En kaipaa nyt syyllistämistä. Olen onnellinen siitä että sain siivottua pitkästä ailaa, mutta en tiedä mitä tämän roskan kanssa teen. Toki olisi pitänyt lajitella mutta siihen voimavarat eivät riittäneet. Ap

Opettele lajittelemaan jätteesi. Yhteen maitotölkin sisään mahtuu 7-9 maitotölkkiä, wc-paperihylsyn sisään 5-9 hylsyä. Rasiat sisäkkäin, biojäte erikseen jne.

Tajuatko ettei ap nyt siihen pysty?

Viet sinne roskikseen niin monta kuin mahtuu koska on perusroskaa. Kyllä sinne kuule aika paljon mahtuu.

En ole tuo kenelle vastasit mutta ei, en ymmärrä. Sen lajittelun olisi voinut tehdä jo siinä vaiheessa, kun niitä roskia niihin pusseihin laittoi! Kyllä masentunutkin kykenee laittamaan jätteen oikeaan pussiin sillä samalla vaivalla, kun laittaa siihen sekapussiin. Masennus, tuo tekosyy kaikkeen!

Totta kai se olisi PITÄNYT tehdä noin, mutta mitä hyötyä on itkeä kaatunutta maitoa? Roskat on jo säkeissä, eikä ap jaksa eikä ehdi niitä enää lajitella. Jatkossa on toivottavasti viisaampi.

Oikeasri, etkö kykene vastaamaan kysymykseen vai etkö ymmärrä kysymystä?

Tämä on keskustelupalsta. Voin kirjoittaa, vaikka en vastaisikaan alkuperäiseen kysymykseen. Ap on saanut jo monta vastausta mitä tehdä jätteille, valitkoon nyt niistä, kun se maitokin on jo kerta kaatunut.

Vierailija
66/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sossu on käynyt jo, mutta kirjoitanpa silti.

Tilanteessa, jossa sostt tekee kotikäynnin raha-asioiden selvittelyä varten, on jo aivan varmasti tiedossa, että ap:n toimintakyky ei ole kovin hyvä. Sostt on avainasemassa, kun järjestellään tukitoimia, joten oikeasti kannattaisi olla rehellinen ja näyttää tilanne sellaisena kuin se on. Vaikka kuinka hävettäisi! Ammattilaisten tehtävä on katsoa kotia ilman tuomitsemista.

Jos haluat roskista kuitenkin eroon, ole ystävällinen ja tee se rehellisin keinoin. Älä laita muita maksamaan sinulle kuuluvia laskuja (joihin todennäköisesti saisit sossusta maksarin)

T. Kotikäyntejä mielenterveystyössä tekevä

Vierailija
67/68 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä dumppasin muutossa  3 isoa roskakoria täyteen. Heitin vanhat lasten istuimetkin sinne. Samoin isot muoviset kukkaruukut jne. Ei valittanut kukaan.

Joo, ei tule suoraan valitettua miten ku...äistä toimintaa. Mutta ajattelen melkein raivoissani näitä tällaisia "muuttajia". Just sunnuntaina meidän taloyhtiöstä muutti yksi perhe, joilla on ollut autot täynnä rojua koko talven. Sitten sunnuntaina ne vei pakettiautolla monta roskakuormaa jätekatokseen, kamaa mitä ne olisi voineet hävittää hiljalleen talven mittaan. Ei vaan, kerralla kaikki, astiat on täynnä ja lattia on täynnä romua ja rojua.

Samalla vaivalla ne ois vieneet risat pesukoneet yms. Giganttiin kierrätykseen, kun muutenkin ajelevat koko ajan.

Vierailija
68/68 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh