Siivosin ja roskaa tuli niin paljon ettei taloyhtiön roskikseen mahdu
Siivosin ensimmäistä kertaa kuukausiin, ja roskaa tuli yhteensä seitsemän jätesäkillistä. Taloyhtiön roskikseen ei millään mahdu. Mitä teen?
Kommentit (68)
Omaan kuljetukseen ei todellakaan ole näin työttömänä varaa. Ap
Vie jätesäkkejä vähän kerrassaan taloyhtiön roskiin, niin että ne tyhjennetään välissä? Tai johonkin kierrätyspisteeseen?
Viet säkin viikossa. Eli pääsiäiseen mennessä olet päässyt eroon säkeistä. Kyllä taloyhtiökin voi laskuttaa sinua, jos viet ne sinne ulos lojumaan nyt kerralla.
Lajittele vie asiaankuuluviin keräysastioihin.
Roskat ois pakko saada tänään ulos kun sosiaalityöntekijä on tulossa käymään iltapäivällä. Mihinkään maksulliseen ei ole varaa. Ap
Olet kai edes lajitellut jätteesi? Kierrätyspisteitä on yleensä ympäri kaupunkia, viet niihin vaikka säkki kerrallaan, esim. säkillinen pahvia nyt ei paljon paina.
Ne mitkä ei mahdu roskiksiin niin viet varastoon odottamaan että roskis tyhjennetään
Ai sulla on lapsiakin siellä. Ja nyt pitää vähän siivota ja esittää että kaikki on hyvin. Olet oksettava, lapsesi kärsivät.
Meidän taloyhtiössä roskasäiliöihin saa viedä ainoastaan päivittäin syntyvät jätteet, muut asukas itse huolehtii kaatopaikalle. Eikös teillä ole mitään ohjeistusta annettu.
Kaikki jätteet ei todella mene sekajätteeksi esim. elektroniikka, jolloin talohuolto on vienyt jätteet kierrätykseen ja lähettäneet laskun asukkaalle.
Soita isännöitsijälle, mitä teet, ettei lasku tule myöhemmin.
Ööö, mitä ihmettä sun kämpässä on ollut ja kuinka pitkältä ajalta?
Työtön siivosi ensimmäisen kerran kuukausiin. Just joo. On ollut niin kiirettä. Toivon, että tuon paskan keskellä ei asu muita kuin patalaiska ap.
Ei keneltäkään tule seitsemää säkillistä sekajätettä, edes muuton yhteydessä, jos lajittelet jätteet.
Ei ihme jos vuokrat ja yhtiövastikkeet nousevat, kun eletään pellossa. Ja oot vielä kotona.
Kun sossut tulevat, pyydä heitä neuvomaan miten jätteet lajitellaan, jos et osaa etsiä tietoa netistä, vaikka sulla on aikaa täällä satuilla.
Vierailija kirjoitti:
Omaan kuljetukseen ei todellakaan ole näin työttömänä varaa. Ap
Sulla on ollut kuitenkin varaa hankkia roinaa, mutta nyt ei ole varaa maksaa samaisesta roinasta kaatopaikkamaksuja. Kannattaisi miettiä jo ostohetkellä, mihin myöhemmin ostamansa tavaran pistää, jos on noin köyhä.
Olen työttömänä masennuksen takia, ja samasta syystä sosiaalityöntekijä tulee tänään käymään. Ei ole lapsia. Roskat on ihan perusroskia kuten maitopurkkeja sun muita. Olen ollut viime kuukaudet niin huonossa kunnossa etten ole saanut edes roskia vietyä. En kaipaa nyt syyllistämistä. Olen onnellinen siitä että sain siivottua pitkästä ailaa, mutta en tiedä mitä tämän roskan kanssa teen. Toki olisi pitänyt lajitella mutta siihen voimavarat eivät riittäneet. Ap
Jos sinulla on häkkivarasto tai parveke, niin siirrät jätesäkit tilapäisesti sinne. Lajittelet sitten sosiaalityöntekijän käynnin jälkeen, esim. maitotölkit kuuluvat pahvin/kartonginkeräysastiaan, eivät sekajätteeseen. Sosiaalityöntekijälle kerrot tilanteen niin kuin se on, että et ole pystynyt aikaisemmin siivoamaan eivätkä jätteet mahdu kerralla mihinkään. Kun ei edes huostaanotettavia lapsia ole, niin mikäs hätä tuossa, se työntekijä on varmasti nähnyt pahempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen työttömänä masennuksen takia, ja samasta syystä sosiaalityöntekijä tulee tänään käymään. Ei ole lapsia. Roskat on ihan perusroskia kuten maitopurkkeja sun muita. Olen ollut viime kuukaudet niin huonossa kunnossa etten ole saanut edes roskia vietyä. En kaipaa nyt syyllistämistä. Olen onnellinen siitä että sain siivottua pitkästä ailaa, mutta en tiedä mitä tämän roskan kanssa teen. Toki olisi pitänyt lajitella mutta siihen voimavarat eivät riittäneet. Ap
Opettele lajittelemaan jätteesi. Yhteen maitotölkin sisään mahtuu 7-9 maitotölkkiä, wc-paperihylsyn sisään 5-9 hylsyä. Rasiat sisäkkäin, biojäte erikseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lajittelemaan jätteesi. Yhteen maitotölkin sisään mahtuu 7-9 maitotölkkiä, wc-paperihylsyn sisään 5-9 hylsyä. Rasiat sisäkkäin, biojäte erikseen jne.
Tajuatko ettei ap nyt siihen pysty?
Viet sinne roskikseen niin monta kuin mahtuu koska on perusroskaa. Kyllä sinne kuule aika paljon mahtuu.
Jatkossa yritän lajitella, nyt en vain halua alkaa avaamaan ja tyhjentämään noita säkkejä kun niiden täyttämiseen meni koko yö. Tällä hetkellä kaipaan vain neuvoja siihen että mihin saan roskat laitettua. Häkkivarastoa ja omaa parveketta ei ole. Sosiaalityöntekijä on tulossa selvittelemään raha-asiota kanssani, eikä tiedä masennuksestani sen enempää. Hänelle en halua näyttää kuon huonossa kunnossa olen, se on terapeuttini ja minun välinen asia. Ap
Ei ole taikakeinoa. Jos sulla ei ole mahdollisuutta ja rahaa viedä jätteitä suoraan kaatopaikalle, niin sitten sun pitää vaan jättää pussit sisään ja viedä pikkuhiljaa sekajätteeseen.
Hommaat sille ite kuljetuksen.
http://www.lhj.fi/neuvonta/lajitteluohjeet/rakennusjate/
Siirtolava, oma kuljetus vai Pärinä- palvelu
Useimmissa tapauksissa pienrakentajan käyttöön riittävät henkilöauton peräkärryt tai pakettiauto. Omatoimisuus mahdollistaa tarkemman lajittelun jo kiinteistöllä, jolloin jätettä syntyy useimmiten vähemmän. Jäteasemalla hyvin lastatut kuormat on helppo lajitella omille lavoilleen ja hyötykäyttöön.
Paikalliset kuljetusyrittäjät vuokraavat rakentajien käyttöön siirtolavoja. Suojaa siirtolava mahdollisuuksien mukaan lumi- ja vesisateelta, ettei kuormaan tule ylimääräistä painoa. Siirtolavoja voi kysellä LHJ:n alueen jätteenkuljetusyrittäjiltä.