Paljonko otatte D-vitamiinia purkista?
Itse otan päivittäin 100 mcg.
Kommentit (25)
25-50 mikrogrammaa. Välillä olen ottanut enemmänkin.
Lapsille annan myös 25 mikrog. Juomme luomumaitoa.
50 mikroa ympäri vuoden. En juo maitoa. Välttelen suoraa auringonpaistetta lääkityksen vuoksi, vaikka harvoinhan sitä näkee.
50ug muina vuodenaikoina joka päivä, aurinkoisena kesänä suunnilleen joka toinen päivä. Käytän jonkin verran maitoa ja maitotuotteita, mutta olen allerginen kalalle.
Päivittäin eri purkeista saan n. 22,5-35 mikrogrammaa. Maidosta tulee myös joka päivä vähintään se 5 mikrogrammaa. Raskaana ollaan 28. viikolla. Vielä joku aika sitten söin purkista vähintään 50 mikrogrammaa päivässä, mutta vaihdoin monivitamiinivalmisteita siten että se suosii enemmän omega-3:n saantia.
50 mikrogrammaa ympärivuotisesti. Minullekaan ei auringossa oleilu sovi lääkityssyistä.
Huomasin just nyt, että joku on ostanut liian "pienen" purkin. että nyt nappailen 40 mikrogrammaa.
Muutoin sata mg syyskuusta maaliskuuhun ja huhti-elo 50 mikroa, per päivä.
Iisakki kirjoitti:
VITUN D-VITAMIINIMYYJÄT, NYT NIITÄ ON ALKON KULMALLAKIN, TEKI MIELI VETÄÄ TURPIIN, KYLLÄ MÄ SAAN VITAMIINIT KALASOPASTA JA VIINASTA.
PS: ALOITTAJA ON D-VITAMIINIMYYJÄ.
-IISAK SONNI
Moi Iisakki.
Mä käytän syksystä alkukevääseen 100 mikrogrammaa ja kesäisin 50 mikrogrammaa. Jos kesällä on tulossa flunssa, nostan annostuksen siksi aikaa takaisin sataan. :)
En yhtään. Ja hyvin olen selvinnyt :)