Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään metrossa lapsi potkaisi minua reiteen...

Vierailija
01.02.2016 |

Olin siis metrossa menossa työhaastatteluun ja minulla oli päällä siisti hame ja korkokengät (työpaikka olisi siis sellainen joka vaatii siistiä pukeutumista).
Kertasin siinä istuessani papereista vielä ja mietin mitä haluaisin kysyä haastattelijalta. Parin pysäkin jälkeen viereeni istuu äiti lapsensa kanssa, lapsi siis äidin sylissä, varmaan joku 5-6 v. Lapsi alkoi kiukuttelemaan ja potkimaan ja potkaisi minua reiteen vahingossa, suht kovaa.
Minun hameenihan siinä meni likaiseksi, kiva loskainen tahra tuli eikä äiti edes pyytänyt anteeksi vaikka varmasti huomasi. Koko loppumatkan sai sitten olla varuillaan milloin lapsi potkaisee toisen kerran. Eikä äiti edes yrittänyt paljoa rauhoitella lastaan! Antoi vaan riehua sylissään. Olisin muuten siirtynyt muualle mutta metro oli täysi ja minulla papereita sylissä. Yritä siinä nyt sitten valmistautua.
Kiva oli mennä tahra hameessa työhaastatteluun joka muutenkin jännitti paljon. Mutta onneksi se meni hyvin.
Mutta pointtini oli siis se että minkälainen ihminen ei pyydä anteeksi jos oma lapsi suutuspäissään potkaisee kanssamatkustajaa jalkaan ja jättää tahran tämän vaatteisiin? Ja ei tee mitään riehuvan lapsen suhteen? Kasvattakaa ne lapsenne!
Mustelmakin tuli jalkaan että ei kyllä mikään hento potkaisu ollut.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kerran ratikassa joku tärähtänyt mummo alkoi nuijia jalkojani nyrkeillään, kun minulla oli pieni lapsi sylissä. Ja toisen kerran bussipysäkillä joku juoppo kävi lääppimään . Kolmannen kerran joku keski-ikäinen, tärkeilevä nainen ajoi päälleni (olin liikkeellä lasten kanssa) suojatiellä. Sain kyllä hyvin selvästi sanottua, mitä mieltä olin heidän toiminnastaan, ei jäänyt hampaankoloon. Voisin kertoa lisää esimerkkejä törpöistä ihmisistä liikenteessä, sillä en ole vielä edes päässyt itäaasialaisiin ja ranskalaisiin liikenteessä, mutta luulen, että asia tuli jo selväksi. Eikö teillä ihmisillä ole suuta? Eikö niin, että tämäkin aloitus tehtiin vain siksi, että häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli lapsi?

Häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli äiti eikä lapsi. Lapsilta kiukuttelun ymmärtää, ei kaikkea voi aina osata ja huonona päivänä ei asiat suju. Oli äidin virhe olla korjaamatta lapsen käytöstä ja näyttää huonoa esimerkkiä olemalla pyytämättä anteeksi.

Hei, 5-6-vuotiaalle lapselle voi jo ihan hyvin sanoa ja tuonikäisen lapsen tulisi pyytää anteeksi, että sotki tädin hameen. Toki äidin avustuksella ja kehoituksesta. Ei ole edes varmaa, huomasiko äiti sotkemista, jos oli väsynyt ja keskittynyt lapsen venkurointiin. Kyllä sinulla nyt näyttää olevan ongelma sen kanssa, että keskuudessamme on ihmisiä, joilta ei vielä oikein suju, et antaisi edes harjoitella vastuun ottamista. Ei tietenkään äidin pidä olla sellainen curling-vanhempi, joka pyytää noin ison puolesta anteeksi. Voi tietysti pahoitella vielä lisäksi. Mieti nyt oikeasti vähän. 8

Eikös tämä nyt ollut aika turha kommentti? Totesin vain, että lapselta sen kiukuttelun ymmärtää, mutta aikuiselta ihmiseltä ei sitä ymmärrä, että jos hän näki hameen sotkeutumisen, miksi jättää asia vain siihen sanaakaan sanomatta. Kuten totesin, oli äidin virhe olla korjaamatta lapsen käytöstä. Ei se ollut lapsen virhe.

Vierailija
22/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kerran ratikassa joku tärähtänyt mummo alkoi nuijia jalkojani nyrkeillään, kun minulla oli pieni lapsi sylissä. Ja toisen kerran bussipysäkillä joku juoppo kävi lääppimään . Kolmannen kerran joku keski-ikäinen, tärkeilevä nainen ajoi päälleni (olin liikkeellä lasten kanssa) suojatiellä. Sain kyllä hyvin selvästi sanottua, mitä mieltä olin heidän toiminnastaan, ei jäänyt hampaankoloon. Voisin kertoa lisää esimerkkejä törpöistä ihmisistä liikenteessä, sillä en ole vielä edes päässyt itäaasialaisiin ja ranskalaisiin liikenteessä, mutta luulen, että asia tuli jo selväksi. Eikö teillä ihmisillä ole suuta? Eikö niin, että tämäkin aloitus tehtiin vain siksi, että häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli lapsi?

Häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli äiti eikä lapsi. Lapsilta kiukuttelun ymmärtää, ei kaikkea voi aina osata ja huonona päivänä ei asiat suju. Oli äidin virhe olla korjaamatta lapsen käytöstä ja näyttää huonoa esimerkkiä olemalla pyytämättä anteeksi.

Hei, 5-6-vuotiaalle lapselle voi jo ihan hyvin sanoa ja tuonikäisen lapsen tulisi pyytää anteeksi, että sotki tädin hameen. Toki äidin avustuksella ja kehoituksesta. Ei ole edes varmaa, huomasiko äiti sotkemista, jos oli väsynyt ja keskittynyt lapsen venkurointiin. Kyllä sinulla nyt näyttää olevan ongelma sen kanssa, että keskuudessamme on ihmisiä, joilta ei vielä oikein suju, et antaisi edes harjoitella vastuun ottamista. Ei tietenkään äidin pidä olla sellainen curling-vanhempi, joka pyytää noin ison puolesta anteeksi. Voi tietysti pahoitella vielä lisäksi. Mieti nyt oikeasti vähän. 8

Eikös tämä nyt ollut aika turha kommentti? Totesin vain, että lapselta sen kiukuttelun ymmärtää, mutta aikuiselta ihmiseltä ei sitä ymmärrä, että jos hän näki hameen sotkeutumisen, miksi jättää asia vain siihen sanaakaan sanomatta. Kuten totesin, oli äidin virhe olla korjaamatta lapsen käytöstä. Ei se ollut lapsen virhe.

Aloituksessa ei selvästi sanottu, että äiti selvästi näki sotkeentumisen ja nähtyään viis veisasi. Lisäksi täysi metro on täysi metro myös lapselle ja äidille. Jos siitä olisi lähdetty käytävälle tungokseen "rauhoittumaan", paikka olisi mennyt ja äiti ja lapsi olisivat sitten seisseet käytävällä koko loppumatkan. 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on parempi pysyä lapsen kanssa kotona jos sitä ei osaa kasvattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän