Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään metrossa lapsi potkaisi minua reiteen...

Vierailija
01.02.2016 |

Olin siis metrossa menossa työhaastatteluun ja minulla oli päällä siisti hame ja korkokengät (työpaikka olisi siis sellainen joka vaatii siistiä pukeutumista).
Kertasin siinä istuessani papereista vielä ja mietin mitä haluaisin kysyä haastattelijalta. Parin pysäkin jälkeen viereeni istuu äiti lapsensa kanssa, lapsi siis äidin sylissä, varmaan joku 5-6 v. Lapsi alkoi kiukuttelemaan ja potkimaan ja potkaisi minua reiteen vahingossa, suht kovaa.
Minun hameenihan siinä meni likaiseksi, kiva loskainen tahra tuli eikä äiti edes pyytänyt anteeksi vaikka varmasti huomasi. Koko loppumatkan sai sitten olla varuillaan milloin lapsi potkaisee toisen kerran. Eikä äiti edes yrittänyt paljoa rauhoitella lastaan! Antoi vaan riehua sylissään. Olisin muuten siirtynyt muualle mutta metro oli täysi ja minulla papereita sylissä. Yritä siinä nyt sitten valmistautua.
Kiva oli mennä tahra hameessa työhaastatteluun joka muutenkin jännitti paljon. Mutta onneksi se meni hyvin.
Mutta pointtini oli siis se että minkälainen ihminen ei pyydä anteeksi jos oma lapsi suutuspäissään potkaisee kanssamatkustajaa jalkaan ja jättää tahran tämän vaatteisiin? Ja ei tee mitään riehuvan lapsen suhteen? Kasvattakaa ne lapsenne!
Mustelmakin tuli jalkaan että ei kyllä mikään hento potkaisu ollut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kerran yksi pikkupentu repi hiuksista. Ämmä ei katsonut penikkansa perään lainkaan ja pian sama pentu tuli hieromaan jalkaani ja tunki kätensä taskuun ja yritti viedä avaimet. Pisti vituttamaan.

Vierailija
2/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu haastatteluun kotona, metro ei ole mikään lukusali. Metrolla kuljetaan paikasta toiseen, joskus silloinkin kun on huono päivä, koska lapsen kiukuttelu ei ole syy jäädä pois töistä.

Tietysti olisi pitänyt pyytää anteeksi, mutta olisit sinäkin voinut olla fiksu ja levittelemättä niitä papereitasi ihmisten tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa avata suutanne näissä tilanteissa? Naurettavaa vinkua jälkeenpäin...

Vierailija
4/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu haastatteluun kotona, metro ei ole mikään lukusali. Metrolla kuljetaan paikasta toiseen, joskus silloinkin kun on huono päivä, koska lapsen kiukuttelu ei ole syy jäädä pois töistä.

Tietysti olisi pitänyt pyytää anteeksi, mutta olisit sinäkin voinut olla fiksu ja levittelemättä niitä papereitasi ihmisten tielle.

Olin valmistautunut kotona ja haluan todella tämän työn joten kertasin vielä metrossa lisää. En myöskään levitellyt papereitani, ne olivat siististi sylissäni, ei voinut häiritä ketään.

Lukevathan ihmiset metro-lehteäkin siellä, miksen minä saisi lukea ja valmistautua työhaastatteluun.

Ja tottakai ihmisillä on huonoja päiviä ja lapset kiukuttelevat yms. Mutta tämä äiti vähät välitti lapsensa riehumisesta eikä viitsinyt edes pyytää anteeksi tai viedä lapsi hetkeksi käytävälle rauhoittumaan.

Vierailija
5/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärikorvia tuollaisia rääpäleitä ja kova huuto päälle. Oppiipahan äiti siinä samalla pitämään kuria ipanalleen.

Vierailija
6/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Ei se suun avaaminen välttämättä auta. Jos ihminen ei pyydä automaattisesti anteeksi tuollaisessa tilanteessa, hän on sellainen, joka alkaa räyhäämään ja solvaamaan, jos hänelle jotain sanoo.

Vierailija
7/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa avata suutanne näissä tilanteissa? Naurettavaa vinkua jälkeenpäin...

Mitä siinä olisi pitänyt sanoa? "Anteeksi, lapsesi potkaisi minua juuri reiteen ja hameeseeni tuli tahra". Tuo äiti olisi vain mulkaissut minua sanaakaan sanomatta. Okei ehkä olisin voinut avata suuni, mutta sillä hetkellä en olisi edes tiennyt mitä sanoa.

Vierailija
8/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerran ratikassa joku tärähtänyt mummo alkoi nuijia jalkojani nyrkeillään, kun minulla oli pieni lapsi sylissä. Ja toisen kerran bussipysäkillä joku juoppo kävi lääppimään . Kolmannen kerran joku keski-ikäinen, tärkeilevä nainen ajoi päälleni (olin liikkeellä lasten kanssa) suojatiellä. Sain kyllä hyvin selvästi sanottua, mitä mieltä olin heidän toiminnastaan, ei jäänyt hampaankoloon. Voisin kertoa lisää esimerkkejä törpöistä ihmisistä liikenteessä, sillä en ole vielä edes päässyt itäaasialaisiin ja ranskalaisiin liikenteessä, mutta luulen, että asia tuli jo selväksi. Eikö teillä ihmisillä ole suuta? Eikö niin, että tämäkin aloitus tehtiin vain siksi, että häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli lapsi?

Vierailija
9/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä olisi pitänyt sanoa? "Anteeksi, lapsesi potkaisi minua juuri reiteen ja hameeseeni tuli tahra". Tuo äiti olisi vain mulkaissut minua sanaakaan sanomatta. Okei ehkä olisin voinut avata suuni, mutta sillä hetkellä en olisi edes tiennyt mitä sanoa.

Kyllä, juuri noin voit sanoa ja lisätä toivomuksen, että menoa rauhoitettaisiin. Eikä todellakaan tarvitse edes puhua rumia. Samalla lapsi kaupanpäällisiksi saa esimerkin, että riehuminen julkisissa on ei-toivottua. 8

Vierailija
10/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on saanu metrossa kirveestäkin päähän, joten sanoisin Ap että aika vähällä selvisit.

P.S. ;)

Vierailija
11/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kerran ratikassa joku tärähtänyt mummo alkoi nuijia jalkojani nyrkeillään, kun minulla oli pieni lapsi sylissä. Ja toisen kerran bussipysäkillä joku juoppo kävi lääppimään . Kolmannen kerran joku keski-ikäinen, tärkeilevä nainen ajoi päälleni (olin liikkeellä lasten kanssa) suojatiellä. Sain kyllä hyvin selvästi sanottua, mitä mieltä olin heidän toiminnastaan, ei jäänyt hampaankoloon. Voisin kertoa lisää esimerkkejä törpöistä ihmisistä liikenteessä, sillä en ole vielä edes päässyt itäaasialaisiin ja ranskalaisiin liikenteessä, mutta luulen, että asia tuli jo selväksi. Eikö teillä ihmisillä ole suuta? Eikö niin, että tämäkin aloitus tehtiin vain siksi, että häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli lapsi?

Häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli äiti eikä lapsi. Lapsilta kiukuttelun ymmärtää, ei kaikkea voi aina osata ja huonona päivänä ei asiat suju. Oli äidin virhe olla korjaamatta lapsen käytöstä ja näyttää huonoa esimerkkiä olemalla pyytämättä anteeksi.

Vierailija
12/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tönitty metron ovella eikä pyydetty anteeksi. Stockalla mummo etuili. Sekakäyttäjä sylki päälle. Istuin ratikassa penkille, johon joku oli virtsannut. Lapsen kiukuttelu ja potkiminen on näihin verrattuna ihan ymmärrettävää, koska lapsi on lapsi ja äiti väsynyt. Aikuisten luulisi osaavan. En usko, että saat työpaikkaa. En itse ainakaan palkkaisi tyhjän nurkujaa.

Vierailija
13/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kerran yksi pikkupentu repi hiuksista. Ämmä ei katsonut penikkansa perään lainkaan ja pian sama pentu tuli hieromaan jalkaani ja tunki kätensä taskuun ja yritti viedä avaimet. Pisti vituttamaan.

Etkö karjunut tuolle äpärälle mitään? Minä olisin ärähtänyt ja katsonut kumpaakin niin vaarallisesti, että ainakin pentu olisi kadonnut näkyvistä. Noin ei saa kukaan käyttäytyä, olipa siinä huono äiti ja huono lapsi.

Vierailija
14/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsevästi käyttäytyvä ihminen oli äiti eikä lapsi. Lapsilta kiukuttelun ymmärtää, ei kaikkea voi aina osata ja huonona päivänä ei asiat suju. Oli äidin virhe olla korjaamatta lapsen käytöstä ja näyttää huonoa esimerkkiä olemalla pyytämättä anteeksi.

Hei, 5-6-vuotiaalle lapselle voi jo ihan hyvin sanoa ja tuonikäisen lapsen tulisi pyytää anteeksi, että sotki tädin hameen. Toki äidin avustuksella ja kehoituksesta. Ei ole edes varmaa, huomasiko äiti sotkemista, jos oli väsynyt ja keskittynyt lapsen venkurointiin. Kyllä sinulla nyt näyttää olevan ongelma sen kanssa, että keskuudessamme on ihmisiä, joilta ei vielä oikein suju, et antaisi edes harjoitella vastuun ottamista. Ei tietenkään äidin pidä olla sellainen curling-vanhempi, joka pyytää noin ison puolesta anteeksi. Voi tietysti pahoitella vielä lisäksi. Mieti nyt oikeasti vähän. 8

Vierailija
15/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitkö kaikista rikosilmoituksen? Nykyään kaikki ahdistelu pitää ilmoittaa poliisille.

Vierailija
16/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se mamu-lapsi? Odota ku kasvaa isommaksi!

Vierailija
17/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö kaikista rikosilmoituksen? Nykyään kaikki ahdistelu pitää ilmoittaa poliisille.

Ahdistelusta en ilmoittanut, se oli vanhin tapaus, eikä ollut lopulta kovin kajoavaa. Mummo oli selvästi mielisairas, eikä fyysisestikään kovin vahva. Päälleajosta olisin jälkikäteen ajatellen voinut tehdä ilmoituksen, mutta en tuolloin älynnyt. Periaatteessa kai liikennevahingoissa pysyvät vammat korvataan (minä sain vain pinnallisia ruhjeita ja mustelmia), mutta käytännössä näyttää olevan niin, että vähäisemmistäkin vahingoista on tullut tuomioita. 8

Vierailija
18/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se mamu-lapsi? Odota ku kasvaa isommaksi!

Ihan kuule suomalaisia sekä äiti että lapsi.

Vierailija
19/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on saanu metrossa kirveestäkin päähän, joten sanoisin Ap että aika vähällä selvisit.

P.S. ;)

No joo, tuohon verrattuna kyllä :)

Vierailija
20/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on tönitty metron ovella eikä pyydetty anteeksi. Stockalla mummo etuili. Sekakäyttäjä sylki päälle. Istuin ratikassa penkille, johon joku oli virtsannut. Lapsen kiukuttelu ja potkiminen on näihin verrattuna ihan ymmärrettävää, koska lapsi on lapsi ja äiti väsynyt. Aikuisten luulisi osaavan. En usko, että saat työpaikkaa. En itse ainakaan palkkaisi tyhjän nurkujaa.

No niinhän niiden AIKUISTEN luulisi osaavan... Kiitos kuitenkin tsempistä..