Munuaistulehdus?
Osaako kukaan sanoa mitä oireita siinä on? Mulla on ollut noin 10 kertaa virtsatulehdus+ ne kerrat, kun en ole mennyt lääkäriin. Nyt viime aikoina virtsa haisee tosi pahalla jos voisin sanoa aivan järkyttävälle! Juon vettä paljon ja karpalomehua. Ruokavalio on ok.
Viime viikonloppuna alkoi oikea kylkeä/selkää särkemään kovaa , paineentunnetta. Päänsärkyä on joka toinen päivä. Voiko olla kyseessä munuaistulehdus tai virtsakiviä? Miten ne todetaan? Virtsaaminen ei satu.
Kommentit (10)
Mulla munuaistulehdus iski ihan yhtäkkiä, heräsin yöllä järkyttävään kipuun. Makasin suihkun alla ja itkin, olin soittamassa jo ambulanssia itselleni, koska luulin kuolevani.
Seuraavana päivänä menin lääkäriin, minulta otettiin veri- ja virtsanäytteet ja kerrottiin, että pissatulehdus on ollut oireettomana ja hoitamattomana se on edennyt munuaisiin.
Se kipu oli jotain ihan hirveää, en tiedä onko näin kaikissa munuaistulehduksissa.
Mun olo oli vain kuin krapulaisella, eli törkeä väsymys, päänsärky, aivosumuinen huojuva olo, huimaus ja 38 asteen kuume. Lievää kipua kyljessä. Crp jotain 130. Sain voimakkaat antibiootit ja kotiin lepäämään.
Minäkään en tiennyt että oli ollut VTI, oli vain kuume ja kylkikikipu. (2)
Vierailija kirjoitti:
Eikun siis (1) :D
Voiko ne munuaiset vaurioitua virtsatulehduksista? Täytyy nyt myöntää että minulla alkoi tämä ihme kylkikipu jo vuonna 2009, silloin tällöin ja otan aina burana 800 ja se auttaa, mutta viikonloppuna yhdistin kivun virtsatulehdukseen.
Onkohan munuaiseni jo vaurioitunut?
Lääkäriin menen tällä viikolla, mutta aina antavat vaan antibiootteja. Haluaisin että munuaiset ultrataan ja virtsarakko tähystetään
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun siis (1) :D
Mitäs kun virtsa haisee niin järkyttävälle, ettei ketään voi päästää vessaan jälkeeni?
-ap
Kyllävirtsatulehdukset voi vurioittaa munuaisia, niihin voi tulla arpikudosta. Mun lapsellani on hydronefroosi eli ns vesimunuainen. Ultralla pystyi jo hyvin tutkimaan munuaisten kunnon ja verenkierron.
Vierailija kirjoitti:
Kyllävirtsatulehdukset voi vurioittaa munuaisia, niihin voi tulla arpikudosta. Mun lapsellani on hydronefroosi eli ns vesimunuainen. Ultralla pystyi jo hyvin tutkimaan munuaisten kunnon ja verenkierron.
Minkälaisia oireita lapsellasi oli?
-ap
Mulla oli kuumetta viikko, josta 3pv yli 40 astetta. Kylki kipeyty niin etten voinut enää olla kuin kippurassa ja itkeä. Tulehdusarvot oli taivaissa, viikko piti olla sairaalassa.