Vieläkö muistat viime kesän äärihelteet?
Minä en muista, muistan itseasiassa vain pelkkää räntää ja kylmyyttä..
no nyt ne sitten ovat mahdollisesti tulossa uudestaan..
Tutkimus: Euroopan äärihelteet voivat jatkua kesästä toiseen
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuu huh huh hellettä
No olihan sillon! Edes juhannuksena ei satanut Etelä-Suomessa lunta kuten satoi juhannuksena 2014.
elokuussa oli päälle kahdenkymmenen...
Hyvin muistan. Eivät vain olleet Suomessa!
Muistan. Tasan yksi päivä. Sitten taas +2 jne.
Juu, juhannus ja villahousut. Olikin niin helteistä, että toppahousut sai jo pestä.
Juu. Olin Balkanilla ja Romaniassa. 30-40 astetta kaksi kuukautta. Pohjoismaissa ja Britanniassa oli kylmää ja märkää, mutta muualla Euroopassa ennätyskuumaa.
Jäänyt kesä 2014 mieleen, koska olin raskaana. Kesäkuu oli ensin todella kylmä ja sitten alkoivat kuukauden kestäneet helteet. Koko kesä oli sietämätön.
Muistan viime kesän äärihelteet, tosin en Suomesta. Kengät sulivat katuun kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt kesä 2014 mieleen, koska olin raskaana. Kesäkuu oli ensin todella kylmä ja sitten alkoivat kuukauden kestäneet helteet. Koko kesä oli sietämätön.
Oliko muka viime kesänä helteitä? En muista kokeneeni helteitä lainkaan vaikka vietin koko kesän suomessa.
Viime kesän helteet, aika hauska. Melkein piti pipo laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muka viime kesänä helteitä? En muista kokeneeni helteitä lainkaan vaikka vietin koko kesän suomessa.
No viime kesänä eli 2015 oli kyllä helteitä. Mutta 2014 kesällä taisi olla enemmän hellepäiviä.
Eihän viime kesänä ollut kuin pari hellepäivää - ja hyvä niin. Viime talvikin oli hyvin leuto - ja hyvä niin. Jos tänä talvena oli kunnon pakkaset, niin tuliskohan sitten ymös kunnon helteitä...
Vierailija kirjoitti:
Juu. Olin Balkanilla ja Romaniassa. 30-40 astetta kaksi kuukautta. Pohjoismaissa ja Britanniassa oli kylmää ja märkää, mutta muualla Euroopassa ennätyskuumaa.
Joo, uutisissahan näytettiin filminpätkiä, kuinka ihmiset kävivät viilentämässä itseään jossain suihkulähteissä ympäri Keski-Eurooppaa ja lämpömittarit näyttivät sellaiset 38 C. Meillä suihkuvirtaukset pitivät ilman kylmänä, mutta manner-Euroopassa hikoiltiin. No, elokuusta alkaen meilläkin lämpeni, ja pitkälle joulukuuhun saakka (marraskuun kolmea päivää lukuun ottamatta) oli varsinainen lämpöaalto. Sunnuntaina 20.12. oli kymmenisen astetta lämmintä Turussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas jäivät helteet mieleen viime kesästä vaikka ne tulivatkin vasta loppukesästä.
3.7. lähdin töistä ambulanssilla. Helle oli sydämelleni liikaa.
En muista. Tosin en muista pakkasiakaan. Olen jatkuvasti vain sisällä.
Kesäkuu huh huh hellettä