Kysymys:Feministeiksi ilmoittaa länsimaissa itsensä n.10%
Vaihtelee maittain Isossa Britanniassa 7%. Ja tässä kysymys minkätakia feministit luulevat edustavansa kaikkia naisia ja puhuvansa sekä kirjoittavansa kaikkien naisten puolesta vaikka 9/10 naisista ei halua identifoitua feministiksi.
N38
Kommentit (45)
Ongelma on siinä että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään käsitystä mitä feminismi oikeasti on ja mitä se ajaa takaa. Tietoisuutta tästä pitää ehdottomasti lisätä ja onneksi nykyään feminismistä puhutaan paljon, kun vaikka kolme vuotta sitten ei juuri ollenkaan. En tiedä miksi kukaan sukupuolesta riippumatta ei olisi feministi. Olen 22-vuotias mies ja ehdottomasti feministi enkä sitä häpeäisi missään kertoa.
Jos oltaisiin kysytty kannattavatko henkilöt sukupuolten välistä tasa-arvoa, vastauksista 100% olisi ollut myöntävihan :---)
82% jenkeistä, Ison Britannian luvun kuulin yhden naisen Yotube videossa ja en näe mitään syytä miksi hän valehtelisi. Usassa on käsittääkseni ison määrä. Mutta Usassakin yli 8/10 ei halua identifoitua feministiksi.
http://nytlive.nytimes.com/womenintheworld/2015/04/09/82-percent-of-ame…
N38
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään käsitystä mitä feminismi oikeasti on ja mitä se ajaa takaa. Tietoisuutta tästä pitää ehdottomasti lisätä ja onneksi nykyään feminismistä puhutaan paljon, kun vaikka kolme vuotta sitten ei juuri ollenkaan. En tiedä miksi kukaan sukupuolesta riippumatta ei olisi feministi. Olen 22-vuotias mies ja ehdottomasti feministi enkä sitä häpeäisi missään kertoa.
No kerropa, miten itse käsität "feminismin". Tiedätkö, mitä sillä on alun perin tarkoitettu? Luulen, että et.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee maittain Isossa Britanniassa 7%. Ja tässä kysymys minkätakia feministit luulevat edustavansa kaikkia naisia ja puhuvansa sekä kirjoittavansa kaikkien naisten puolesta vaikka 9/10 naisista ei halua identifoitua feministiksi.
N38
T. palstapersu MIES
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu enemmänkin siltä että feministeillä ei ole mitään käsitystä siitä mitä feminismi on ja mitä se ajaa takaa. Voisitko sinä kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
T. palstapersu MIES
Minulle tulee aina viesteistäsi mielikuva hullusta harmaahapsesta joka kirkuu ja heittelee viinilaseja yksinään kämpässään kun katit sähisten niitä väistelee. Ja seinällä tietty moottoritien vaarelta varastettu ja sata kertaa puukotettu Soinin vaalijuliste.
Ajatko autoa? Käytkö töissä? Omistatko maata/asuntoja tms? Peritkö tulevaisuudessa vanhemmiltasi jotain? Haluatko itse määrätä rajasi ja oikeutesi omaan ruumiisesi esim. abortti, ehkäIsy, seksuaalinen hyväksikäyttö? Ennen kaikkea, haluatko olla tilivelvollinen 24/7 kaikesta tekemästäsi pomollesi, eli sukusi miehille? Haluatko itse päättää seksikumppanisi?
Jos vastaat kyllä ja että tulevaisuudessakin haluat tehdä vastaavia asioita, olet feministi.
Karkeasti sanottuna feminismi vapautti naiset miestensä holhouksesta, eli aikuinen nainen ei ole ikuisesti lapsi ja toisesta riippuvainen. Feminismi on myös antanut naisille muun mahdollisuuden elämään kuin naimisiin menon ja perheen perustamisen.
Jos haluat itse tienata, päättää asioistasi ja omistaa, olet feministi. End of.
Maailman nolointa on länsimainen nainen, joka inisee ettei ole feministi saadakseen miehiltä hyväksyntää. Toki se on helppoa ja kivaa kun kaikki oikeudet ja ihmisarvo on annettu jo, mutta onhan se niiden Kiinan elävältä haudattujen tyttölasten ja Somalian raiskauksen takia hyljeksityksi tulleiden kasvoille sylkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos saisin pennin joka kerta, kun kuulen lauseen "kyllä mä sukupuolten tasa-arvoa kannatan, mutta en mä mikään feministi ole"... " *facepalm*
Feministit eivät aja minkäänlaista tasa-arvoa, vähiten sukupuolten välistä. Aina kun joku ilmoittautuu, hänen mielipiteensä ja asenteensa on miehiä väheksyvä. Tulee mieleen lesbo, joka haluaisi maailmassa olevan vain naisia sekä heitä komppaavia homoja. N50
Just laitoin yhden kyselyn tuloksen ja 9/10 ja 8/10 siinä ne luvut pyörii suurinpiirtein jotka eivät halua identifoitua feministiksi maakohtaisia eroja tietty. Mutta eivät missään nimessä ole enemmistö vaan selkeä vähemmistö.
N38
Vierailija kirjoitti:
82% jenkeistä, Ison Britannian luvun kuulin yhden naisen Yotube videossa ja en näe mitään syytä miksi hän valehtelisi. Usassa on käsittääkseni ison määrä. Mutta Usassakin yli 8/10 ei halua identifoitua feministiksi.
N38
Eighty-five percent, for example, say they believe in "equality for women."
Eighteen percent of poll respondents said they consider themselves feminist. Fifty-two percent said they were not feminist, 26 percent were not sure, and 4 percent refused to answer the question.
The findings suggest a divide in how Americans see their worldview, with many more supporting the idea of equality between genders than those who would describe that as a "feminist" viewpoint.
Eli tasa-arvoa halutaan (85%), mutta ei haluta leimautua feministiksi (52%), ja epävarmoja haluamisesta on 26%.
Minkälaisia ihmisiä ovat ne 15%, jotka eivät halua tasa-arvoa? Joku vanhoillinen rooli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Eighteen percent of poll respondents said they consider themselves feminist. Fifty-two percent said they were not feminist, 26 percent were not sure, and 4 percent refused to answer the question.
The findings suggest a divide in how Americans see their worldview, with many more supporting the idea of equality between genders than those who would describe that as a "feminist" viewpoint.
Eli tasa-arvoa halutaan (85%), mutta ei haluta leimautua feministiksi (52%), ja epävarmoja haluamisesta on 26%.
Minkälaisia ihmisiä ovat ne 15%, jotka eivät halua tasa-arvoa? Joku vanhoillinen rooli?
Tasa-arvoa haluaa 85% eli mitä muuta he silloin ovat kuin feministejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Feminismi ei ole synonyymi tasa-arvolle. Kannatan tasa-arvoa, mutta en missään nimessä ole feministi ja halua identifoitua sellaiseksi.
N38
Omasta mielestäni toi feminismi on mennyt pelkäksi miesvihaksi. Se ei ainakaan omasta mielestäni aja sopuisaa rinnakkaiseloa vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaan koko ajan suu vaahdossa huudetaan, vaaditaan ja arvostellaan. Se on mennyt siihen että kaikki naiset on vaan uhreja ja suomalainen mies on sika.. Ikävää, mutta minulla paljoakaan ole ikäviä kokemuksia suomalaisista miehistä.. enemmän olen naisilta haistattelua ja huor...lua saanut jos miettimään käyn.
Ja minäkään en tykkää siitä "ME" naiset huutelemisesta, ihan siitä syytä etten halua missään tapauksessa tulla rinnastetuksi feministeihin. Mun puolesta saavat asiaansa ajaa jos siltä tuntuu, mutta lopettaisivat ton "me naiset" lallatuksen, ja käyttäisivät vaikka ilmaisua "me feministit" tai jotain muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Feministit eivät aja minkäänlaista tasa-arvoa, vähiten sukupuolten välistä. Aina kun joku ilmoittautuu, hänen mielipiteensä ja asenteensa on miehiä väheksyvä. Tulee mieleen lesbo, joka haluaisi maailmassa olevan vain naisia sekä heitä komppaavia homoja. N50
t. Pera 50-v, joka näki kerrran kaljun lesbon televisiossa
Jokainen normaali ihminen on feministi. Luulisi jokaisen maahanmuuttokriittisenkin olevan feministi kun niin kauheasti naisen parasta ajavat.
Vierailija kirjoitti:
Ajatko autoa? Käytkö töissä? Omistatko maata/asuntoja tms? Peritkö tulevaisuudessa vanhemmiltasi jotain? Haluatko itse määrätä rajasi ja oikeutesi omaan ruumiisesi esim. abortti, ehkäIsy, seksuaalinen hyväksikäyttö? Ennen kaikkea, haluatko olla tilivelvollinen 24/7 kaikesta tekemästäsi pomollesi, eli sukusi miehille? Haluatko itse päättää seksikumppanisi?
Jos vastaat kyllä ja että tulevaisuudessakin haluat tehdä vastaavia asioita, olet feministi.
Karkeasti sanottuna feminismi vapautti naiset miestensä holhouksesta, eli aikuinen nainen ei ole ikuisesti lapsi ja toisesta riippuvainen. Feminismi on myös antanut naisille muun mahdollisuuden elämään kuin naimisiin menon ja perheen perustamisen.
Jos haluat itse tienata, päättää asioistasi ja omistaa, olet feministi. End of.
Maailman nolointa on länsimainen nainen, joka inisee ettei ole feministi saadakseen miehiltä hyväksyntää. Toki se on helppoa ja kivaa kun kaikki oikeudet ja ihmisarvo on annettu jo, mutta onhan se niiden Kiinan elävältä haudattujen tyttölasten ja Somalian raiskauksen takia hyljeksityksi tulleiden kasvoille sylkemistä.
Feminismi kannattaa ja ajaa teknologista kehittymistä? Omituista, he puhuvat siitä hirveän vähän. Sen sijaan nostavat metakan tiedemiehen paidasta, joka juuri pysäköi satelliitin ohimenevään asteroidiin. Onko feminismi siis kerho, johon laitetaan retardit jotka halusivat olla insinöörejä?
Ja sitten lähteitä tälle?