DNA nettiyhteys 4G ei toimi, pätkii ja katkoo yhteyttä?!?
Missä vika? Maksan tästä liittymästä (tabletilla pelkkä nettiliittymä) 25€/kk, ja suoraan sanoen on ihan paska. Esimerkiksi jos selaan youtubevideoita, saattaa yhtäkkiä katketa ja tulee ilmotus että yhteys katkesi, yritä uudelleen tai ei yhteyttä mutta yhteys näyttää silti 3G:tä. En asu missään metsän keskellä, joten vähintääkin 3G pitäs olla kokoajan saatavilla. Netti katkeaa siis päivittäin, välillä saattaa mennä tuntikin että yhdistää takasi verkkoon. Mikä vika?
Toisekseen onko tuossa liittymässä joku mobiilitiedonsiirtoraja, kun siitä tulee myös joku varotus että joku raja ylitetty tms. Olis aika outoa että noissa on joku mobiilitiedonsirtoraja, kuitenkin maksaa melkee 30€ kk joten mitä tuokin nyt sitte meinaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut myös ongelmaa 4G-liittymän kanssa. Varsinkin jos matkaan mökkipaikkakunnalle, mutta välillä yhteys on pätkinyt Helsingissäkin.
mulla dna oli jskus mökillä super nopee. vesistöt ja vähäinen nettikuormitus lähellä vaikutti. joensuussa ei toiminut oli pakko sulkea. noin 7v sitten. elisat ollu parempia
Vierailija kirjoitti:
DNA on itsessään se ongelma.
Fakta.
Liian vaikeaa jos asiakkaan pitää näitä tajuta. On kuitenkin vanhuksia ja ihmiiä joilla ei voi olla osaamista näihin. Asiaan osalla on netin käyttö siitä maksetaan. käytön pitää olla niin helppoa ettei voi mennä väärin
Dnalla mobiiliyhteys nettiin katkeilee 5-10 minuutiksi koko ajan taas tänään, vaikka kaupungin keskusta alueena.
Vierailija kirjoitti:
DNA on itsessään se ongelma.
Olen useasti soittanut aspaan ja sieltä aina tyyppi toteaa, että joo on linkkiasemalla ollutkin jotain häiriöitä.. Harmillisen usein vaan tuntuu olevan noita häiriöitä tai sitten puhuvat paskaa.
AP:lla on liian vanha laite. Hanki 5G. Sain eilen Koronaa rokotteen ja 4G tuki loppui. Säteilen nyt 5G:tä.
Terveisin naapuri.
Mitä rälle DNA-ongelmalle voisi tehdä? Täällä kiinteä yhteys pakko ottaa DNA:n kautta mutta toimii talon sisällä langattomasti ja langattomasti ei vaan toimi. Ärsyttävää kun koko ajan katkeilee yhteys.
Siis kaupungissa tää 3G ja 4G on ihan pas...ka. Kun menee metsään niin yhteydet ovat nopeita. Nytkin pingit siinä 400 ja jitterit 250 kohdilla kaupungissa. Ei tällä yhteydellä kohta tee mitään. Ja minkäänlaista apua tuosta firmasta ei saa. kuin kuuroille korville puhuisi.
Minusta DNA:n lupaama 300m tai 500m netti on harhaanjohtava. Ihme etteivät he ole saaneet tuosta huomautusta tai varoitusta. Itse koen että 300m tarkoittaa 300 megaa/s eikä 300 mbps/s joka on todellusuudessa 37.5 mb/s. Ja kun testaa yhteyttä niin nopeudet saattavat jäädä tuonne 2 mbps eli 0.2 mb/s joka on ihan pas...ka. Vanha modeemikin oli nopeampi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta DNA:n lupaama 300m tai 500m netti on harhaanjohtava. Ihme etteivät he ole saaneet tuosta huomautusta tai varoitusta. Itse koen että 300m tarkoittaa 300 megaa/s eikä 300 mbps/s joka on todellusuudessa 37.5 mb/s. Ja kun testaa yhteyttä niin nopeudet saattavat jäädä tuonne 2 mbps eli 0.2 mb/s joka on ihan pas...ka. Vanha modeemikin oli nopeampi.
Olipas sepustus.
Mulla sama ongelma! Just muutin ulkomailta takas Suomeen ja otin dnan ja tää on ihan paska!! Koko ajan katkee yhteys lukee vaan no service mitä vittua dna?! Vaihdan kyllä heti uuden vuoden jälkeen takaisin elisalle mikä mulla oli ennen muuttoakin. Tämä oli virhe, en suosittele kenellekään!!!
joo kyllä niin, mutta mitkään linkit ei aukee vaik kuin hakkaa prkl.