Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOITOAIKOJEN ILMOITTAMINEN -ei saa tuoda hoitoon!!!

Camilla
01.02.2016 |

Tänään kun olin hakenut lapsen hoidosta ja
samalla ottanut hoitoaikakaavakkeen mukaan
mulle tuli hoidosta txt-viesti että lapsen hoitoajat pitää
ilmoittaa viikkoa ennen. Lapsi ei voi tulla enää tälläviikolla hoitoon.
Ymmärrän kyllä tuon että pitäisi mutta eikö ihminen voi välillä
unohtaa? Itselläkin on hirveästi ohjelmaa vanhempien lasten harrastusten ym
parissa iltaisin ja viikonloppuisin.
Siis olin ilmoittanut hoitoajat tammikuun loppuun. Ja ne on meillä aina samat ajat ettei
muutu koskaan. Tänään kukaan ei kuitenkaan aamullakaan puhunu mitään hoitoajoista.
Onko muille käynyt näin=?
Joskus sentään hoitotädit mainitsee että vois tuoda uusia aikoja -kun kuu lähenee loppua.
Mutta nyt ei kukaan vihjaissu mitään.
Mitä ihmettä mä nyt teen?!?!? Töissä pitäisi olla koko viikko normaalisti

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siellä on sellaisia, jotka toistuvasti jättävät ilmoittamatta, niin on täytynyt ottaa se kanta, että jos ei ole ilmoittanut, ei lasta voi tuoda hoitoon. 

Vierailija
22/28 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

camilla kirjoitti:

AP vastaa

SIIS meillä on lapset kalleimman

tuntimäärän mukaan ilmoitettu hoitoon.

Me tarvitsemme niitä tunteja.

Hoitoajat ei muutu -paitsi sesongissa tulee lauantaitkin

työpäiviksi=hoitopäiviksi. Ja ne ihmiset kyllä tietää meidän työn.

Eikä tosiaan ole mikään keksitty juttu. Vaikka kyllä niin

kummalliselta kuulostaa. PRKL!

Siis täytyy olla keksitty! Ei kukaan normaali edes yritä tänään ilmoittaa tämän viikon hoitoaikoja. Jokainen vanhempi tietää, että ennakkoon viikkoa ennen tarkoittaa edellistä maanantaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa

Siis ilmoitamme hoitoajat

joka kuukaudelle!!!

Eli ne oli jo esim viime perjantaina

myöhässä.

Kukaan ei vaan muistuttanut asiasta.

Juu juu ei tarvii kysellä niiden perään vaan

kuuluisi vanhemman itse muistaa -vaan nyt en muistanu!!!

Vierailija
24/28 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

camilla kirjoitti:

AP vastaa

Siis ilmoitamme hoitoajat

joka kuukaudelle!!!

Eli ne oli jo esim viime perjantaina

myöhässä.

Kukaan ei vaan muistuttanut asiasta.

Juu juu ei tarvii kysellä niiden perään vaan

kuuluisi vanhemman itse muistaa -vaan nyt en muistanu!!!

Se on teidän asia, jos ilmoitatte kuukauden kerrallaan, koska velvollisuus on ilmoittaa vain viikko kerrallaan ja se tapahtuu VIIKKOA ENNEN, eli sitä lappua olisi pitänyt täytellä jo viikko sitten maanantaiaamuna, eikä tänään.

Vierailija
25/28 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt selvää, onko tuossa kyse pelkästi kiusanteosta, jos jatkuvasti samanlaisina pidetyt hoitoajat pitää ihan erikseen ilmoittaa. Aloita sieltä päivähoitopäälliköstä tai kuka siellä sitten se Iso Pomo onkaan.

Ihan turhaa työtähän he tekevät ja sekin on pois muista töistä, jos säännöllistä työaikaa tekeviltä odotetaan muutaman viikon välein etukäteisilmoitukset siitä, että lapset ovat tulevan kuukauden hoidossa joka arkipäivä klo 7.30 -17.00 niin kuin ovat olleet edelliset kolme vuotta ja tulevat olemaan seuraavatkin kolme vuotta mitä suurimmalla todennäköisyydellä.

Lapsesi on siis vuoropäiväkodissa - mutta eihän siellä voida etukäteen tietää sinun vuorojasi, vai onko sinulla jatkuvasti sama iltaan jatkuva vuoro?

Painota järkevää ja rationaalista toimintatapaa, eli muutokset ilmoitetaan silloin, jos hoidon tarve on säännöllistä ja jatkuvaa.

Vierailija
26/28 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen työntekijä, joka teen vuorotyötä ja saan työvuorot yksi kerrallaan, en ole työsuhteessa. Ikävä tilanne itsellenikin, mutta päiväkoti ei ymmärrä etten voi ilmoittaa tuntejani kun en niitä vielä tiedä. Teen milloin missäkin, milloin minkälaista vuoroa.

Vierailija
27/28 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen työntekijä, joka teen vuorotyötä ja saan työvuorot yksi kerrallaan, en ole työsuhteessa. Ikävä tilanne itsellenikin, mutta päiväkoti ei ymmärrä etten voi ilmoittaa tuntejani kun en niitä vielä tiedä. Teen milloin missäkin, milloin minkälaista vuoroa.

No onko se päiväkodin ongelma? Varaa sitten reilusti hoitopäiviä. Päiväkodin henkilöstöllä on lakiin perustuva oikeus saada tietää omat työvuoronsa viimeistään viikkoa ennen.

Vierailija
28/28 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se päiväkodin ongelma? Varaa sitten reilusti hoitopäiviä. Päiväkodin henkilöstöllä on lakiin perustuva oikeus saada tietää omat työvuoronsa viimeistään viikkoa ennen.

Kyllä se hieman ongelma on, kun vaikka varaisin kuukauden jokaisen päivän hoitopäiväksi, en silti tiedä mihin vuoroon pääsen. Jos hoito onkin varattu 6.30-16 ja sitten vuoroni onkin 14-21.30 nyt kyllähän se vähän hankaluuksia tuo. Lisäksi ei voi oikeasti varata 30 tai 31 hoitopäivää kuukaudessa. En tiedä kuinka muut keikkatyöläiset ovat ratkaisseet asiansa. Meitä on kuitenkin suuri ja yhä kasvava määrä.

Keikkapirkko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi