Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mamma suuttui, kun en vapauttanut kahvilassa pöytääni

Vierailija
01.02.2016 |

Olin viikonloppuna keskustassa pienessä kahvilassa, jossa on kuusi pientä pöytää eli aika vähän asiakaspaikkoja. Kyseessä on paikka, jossa tarjottavaa on lähinnä aikuiseen makuun ja tilaa on tosiaan niukasti. Yleensä tunnelma on rauhallinen.

No, kahvilaan pukkasi mamma kahden lapsensa kera (arviolta 6 v ja 8 v) ja alkoi valittaa äänekkäästi, kun ei ole Nella-Petterille ja Niko-Marjukalle sopivaa sitä ja tätä ja tota. Kun ei ne tykkää noista leivoksista ja leivistä. Osti sitten lopulta mehut ja keksit. Kahvilassa oli yksi pöytä vapaana, mutta mamma päättikin, että täytyy päästä juuri siihen, missä minä istuin. Olin tässä vaiheessa juuri istunut alas ja alkanut syödä leipääni ja juoda kahviani. Mamma tokaisi töykeästi: "Moi, sä voit siirtyä varmaan muualle kun me tultais lasten kanssa tähän." Vastasin kohteliaasti, että eikös tuolla ole yksi ihan samanlainen ja saman kokoinen pöytä ihan vapaana. Ajattelin ettei mamma ollut tätä huomannut. Tästä mamma kuitenkin pahastui ja alkoi nillittää, että kyllä täytyy lapsiperheille tehdä AINA tilaa. No juu, mutta en ymmärrä, miksi mammalle ei kelvannut se täysin samanlainen vapaa pöytä...

Viereisen pöydän herrasmies sitten tokaisi mammalle, että tarttee varmaan mennä muualle, jos tässä kyseisessä kahvilassa ei mikään kelpaa. Mamma suuttui lisää ja kaakatti aikansa, mutta paineli lopulta lapsineen sinne vapaaseen pöytään. Loppu ajan kuulin, kun mamma kovaan ääneen kotkotti lapsilleen, että kyllä on törkeitä ja itsekeskeisiä ihmisiä täällä.

Kuka tässä oli se itsekeskeinen? Eipä tulisi itselle moinen käytös mieleenkään.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meitä ihmisiä on joka lähtöön. Harmi, että nuo tilanteet tulee niin yht'äkkiä, ettei keksi mitään todella nasevaa sanottavaa.

Onneksi av on vähän niinkuin valmennuskurssi tuollaisten tilanteiden varalle.

Vierailija
22/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma luulee maailman pyörivän oman napansa ympärillä.

Eikä muuta maailmaa ole olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mamma luulee maailman pyörivän oman napansa ympärillä.

Eikä muuta maailmaa ole olemassa.

Musta tuntuu, että tiedän yhden samasta puusta veistetyn keski-ikäisen lapsettoman miehen. Joka ikinen "kavereiden" fb-päivitys kääntyy häneen itseensä. Tulee ihan hirveitä aasinsiltoja. "Kaverit" puolestaan eivät hänen päivityksiinsä tai kommentteihinsa jaksa enää vastata.

Vierailija
24/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kuulostaa ihan yhdeltä mutsilta johon törmäsin lapsena :D olin menossa pianotunnille ensimmäistä kertaa sinä syksynä ja kun laitoin pyörää lukkoon niin viereen kurvasi joku nainen autollaan. Avasi ikkunan ja huuti että "ootkos sinä 'kirsi? Me just sovittiin tuon sinun piano-open kanssa, että minun tytöt soittaa tällä sinun ajalla ja sinä sitten niiden jälkeen, kun tytöillä on ratsastustunti vielä tälle päivälle. No, heihei!". Hieman hämmentyneenä jäin katsomaan kun rouva ajoi pois ja sisällä oli vähintään yhtä hämmentynyt piano-ope kahden tytön kanssa, joka vähän pahoitellen kysyi, että voidaanko vaihtaa tuntien paikkoja. Sanoin että ei käy, minulla on itsellänikin muuta menoa aina pianotuntien jälkeen ja vain tämä aika sopii ja kun se kerran on minulle alunperin annettu niin aion silloin myös tulla soittamaan. Sinne jäivät kaksi tyttöä istumaan, kun painelin luokkaan soittamaan oman aikani :) jos äiti olisi ulkona kysynyt nätisti asiasta olisin voinut suostua, mutta kun asenne oli tuollainen, että vain ilmoitetaan ja kävellään yli niin en uhallanikaan suostunut. En tiedä miten sitten järjestivät pianotuntinsa, eikä se minun ongelmani ollutkaan.

Vierailija
25/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, kuulostaa ihan yhdeltä mutsilta johon törmäsin lapsena :D olin menossa pianotunnille ensimmäistä kertaa sinä syksynä ja kun laitoin pyörää lukkoon niin viereen kurvasi joku nainen autollaan. Avasi ikkunan ja huuti että "ootkos sinä 'kirsi? Me just sovittiin tuon sinun piano-open kanssa, että minun tytöt soittaa tällä sinun ajalla ja sinä sitten niiden jälkeen, kun tytöillä on ratsastustunti vielä tälle päivälle. No, heihei!". Hieman hämmentyneenä jäin katsomaan kun rouva ajoi pois ja sisällä oli vähintään yhtä hämmentynyt piano-ope kahden tytön kanssa, joka vähän pahoitellen kysyi, että voidaanko vaihtaa tuntien paikkoja. Sanoin että ei käy, minulla on itsellänikin muuta menoa aina pianotuntien jälkeen ja vain tämä aika sopii ja kun se kerran on minulle alunperin annettu niin aion silloin myös tulla soittamaan. Sinne jäivät kaksi tyttöä istumaan, kun painelin luokkaan soittamaan oman aikani :) jos äiti olisi ulkona kysynyt nätisti asiasta olisin voinut suostua, mutta kun asenne oli tuollainen, että vain ilmoitetaan ja kävellään yli niin en uhallanikaan suostunut. En tiedä miten sitten järjestivät pianotuntinsa, eikä se minun ongelmani ollutkaan.

Jopas oli asiallinen aikuinen. :D Onneksi sinulla oli selkärankaa kieltäytyä.

Vierailija
26/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meitä ihmisiä on joka lähtöön. Harmi, että nuo tilanteet tulee niin yht'äkkiä, ettei keksi mitään todella nasevaa sanottavaa.

Onneksi av on vähän niinkuin valmennuskurssi tuollaisten tilanteiden varalle.

Niin muuten onkin!

Jatketaanko ketjua sopivilla vastakommenteilla sekä pöydässä istuneen että mamman näkökulmista!

Vierailija
27/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän kohteliaasti ap jaksoi kaakattajan kaakatusta. Minulta olisi tullut kipakampaa tekstiä. :D

Vierailija
28/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo lasten nimien vääntely ole jo aika kulahtanut juttu mukamas tarinan tehokeinona?

Ei ollenkaan.

Vierailija
29/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä miksi tämäkin olisi muka provo? Siksi koska ei ole kirjoitettu sillä sinun haluamallasi tavalla ja sama sana toistuu liikaa? Nyt järki käteen ihmiset.. Miksi helvetissä joku keksisi tällaisen provon? "ei saatana nyt sen keksin! Menen av:lle selittämään kuinka mamma ei tykännyt kahvilan tarjonnasta ja omg lisäänpä siihen vielä että yritti viedä pöytänikin!!1" siis ihan oikeasti.. Mitä ap saavuttaisi tällaisella provolla? :D miten voi porukka olla näin epäluuloista että tällaistakin täytyy alkaa epäillä 😂

Siksi että meillä täällä palstalla on tämä tietty provoilija, jonka tunnistaa tietyistä maneereista :) Tässäkin hassussa kirjoituksissa ne on täysin näkyvissä, vähänkin enemmän palstaillut ne kyllä tunnistaa välittömästi. Ja ei, en tiedä miksi hän näitä provojaan keksii, ehkä hänellä on tylsää ja ainut huvitus on kirjoitella puuta heinää ja katsoa meneekö se läpi. Kysypä sitä häneltä itseltään.

Vierailija
30/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä miksi tämäkin olisi muka provo? Siksi koska ei ole kirjoitettu sillä sinun haluamallasi tavalla ja sama sana toistuu liikaa? Nyt järki käteen ihmiset.. Miksi helvetissä joku keksisi tällaisen provon? "ei saatana nyt sen keksin! Menen av:lle selittämään kuinka mamma ei tykännyt kahvilan tarjonnasta ja omg lisäänpä siihen vielä että yritti viedä pöytänikin!!1" siis ihan oikeasti.. Mitä ap saavuttaisi tällaisella provolla? :D miten voi porukka olla näin epäluuloista että tällaistakin täytyy alkaa epäillä 😂

Siksi että meillä täällä palstalla on tämä tietty provoilija, jonka tunnistaa tietyistä maneereista :) Tässäkin hassussa kirjoituksissa ne on täysin näkyvissä, vähänkin enemmän palstaillut ne kyllä tunnistaa välittömästi. Ja ei, en tiedä miksi hän näitä provojaan keksii, ehkä hänellä on tylsää ja ainut huvitus on kirjoitella puuta heinää ja katsoa meneekö se läpi. Kysypä sitä häneltä itseltään.

No mitkäs nämä maneerit sitten ovat? Vain yksi ihminen voi kirjoittaa tietyllä tavalla? Voi jeesus sentään :D

Vierailija
31/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi, provosi haisee provolle kilometrien päähän. Ja vieläpä huonolle sellaiselle.

Vierailija
32/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa samantyyppinen tapaus Ruotsin-laivalla. Menin yksin syömään meriaamiaista buffettiin. Valitsin ikkunapöydän. Sali oli lähes tyhjä. No, paikalle tulee nuori äiti lastensa kanssa ja tulee pöytäni luokse ja sanoo: "Voisitko sä siirtyä muualle syömään, me tultais tähän?" Katsoin häntä äärimmäisen hämmästyneenä ja sanoin: "Minäkö siirtyisin, tyhjässä ravintolassa? En todellakaan siirry". Ja jatkoin rauhallisesti juuri aloittamaani aamiaista. Eikö ihmisillä oikeasti ole mitään käytöstapoja? Tulla nyt toisen ruokarauhaa häiritsemään. Ja miksi hänen olisi pitänyt päästä JUURI siihen minun pöytään, kun valittavia pöytiä oli kymmeniä? En vieläkään, vuosien jälkeen, ole keksinyt vastausta.

Vierailija
33/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko provo vai ei (uskon kyllä että voikin olla totta), mutta mua kyllä nauratti :DD

Samoin toi pianotunti-juttu :D

Vierailija
34/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan onneton jo yrityksenäkin, 0/5

Kyllä tuollaisia ihmisiä löytyy, mm. minun äitini..

Vierailija
35/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ap:n juttua. Oikeasti noin typeriä mammoja ei ole olemassa tai sitten siihen oli joku todella hyvä syy.

Itseäni on kerran pyydetty laivalla vaihtamaan paikkaa ja mielelläni vaihdoin, kun tajusin kuvion. Olin ajattelemattomuuttani istunut ihan leikkipaikka-akvaarion reunalle juomaan kahvia ja lukemaan kirjaa. Muualla oli pilvin pimein hyviä pöytiä vapaana. Eräs perhe varovaisesti tiedusteli, voisinko vaihtaa paikkaa, kun lapsensa menisivät sinne leikkipaikalle ja vanhempien olisi helpompi vahtia siitä lasin läpi. Kovasti pyytelivät anteeksi. Tottakai vaihdoin paikkaa. En olisi istunut siihen alunperinkään, jos olisin jotenkin tajunnut, että vanhemmat vahtii lasin läpi lapsia. Se oli itseasiassa muutenkin huono paikka sen lapsipaikan takia, joten en menettänyt paljoa.

Vierailija
36/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa samantyyppinen tapaus Ruotsin-laivalla. Menin yksin syömään meriaamiaista buffettiin. Valitsin ikkunapöydän. Sali oli lähes tyhjä. No, paikalle tulee nuori äiti lastensa kanssa ja tulee pöytäni luokse ja sanoo: "Voisitko sä siirtyä muualle syömään, me tultais tähän?" Katsoin häntä äärimmäisen hämmästyneenä ja sanoin: "Minäkö siirtyisin, tyhjässä ravintolassa? En todellakaan siirry". Ja jatkoin rauhallisesti juuri aloittamaani aamiaista. Eikö ihmisillä oikeasti ole mitään käytöstapoja? Tulla nyt toisen ruokarauhaa häiritsemään. Ja miksi hänen olisi pitänyt päästä JUURI siihen minun pöytään, kun valittavia pöytiä oli kymmeniä? En vieläkään, vuosien jälkeen, ole keksinyt vastausta.

No miten tämä äiti suhtautui? :D

Vierailija
37/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä mammattele. 

Vierailija
38/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisitpa nähnyt millainen mammarainen tuli tänään sinne kahvilaan missä mä olin nico-petterinsä ja jessica-prinsessiinansa kanssa! läskit löllyi ja haisi mammalla ja kiroili lapsille kunnon wt-tyyliin että nyt saatanan kusipäät olette hiljaa tai ette saa mitään ja katsotte kun minä syön! lapset itki ja pelkäsi mammaraista selvästi ja myyjä lopulta sanoi että teitä en taida palvella, menkää pois ja opetelkaa käyttäytymään hyvä rouva. lapsille se antoi tikkarit mutta näin kun oven ulkopuolella mammeli repi ne niiden käsistä ja heitti roskiin :((((

Vierailija
39/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viikonloppuna keskustassa pienessä kahvilassa, jossa on kuusi pientä pöytää eli aika vähän asiakaspaikkoja. Kyseessä on paikka, jossa tarjottavaa on lähinnä aikuiseen makuun ja tilaa on tosiaan niukasti. Yleensä tunnelma on rauhallinen.

No, kahvilaan pukkasi mamma kahden lapsensa kera (arviolta 6 v ja 8 v) ja alkoi valittaa äänekkäästi, kun ei ole Nella-Petterille ja Niko-Marjukalle sopivaa sitä ja tätä ja tota. Kun ei ne tykkää noista leivoksista ja leivistä. Osti sitten lopulta mehut ja keksit. Kahvilassa oli yksi pöytä vapaana, mutta mamma päättikin, että täytyy päästä juuri siihen, missä minä istuin. Olin tässä vaiheessa juuri istunut alas ja alkanut syödä leipääni ja juoda kahviani. Mamma tokaisi töykeästi: "Moi, sä voit siirtyä varmaan muualle kun me tultais lasten kanssa tähän." Vastasin kohteliaasti, että eikös tuolla ole yksi ihan samanlainen ja saman kokoinen pöytä ihan vapaana. Ajattelin ettei mamma ollut tätä huomannut. Tästä mamma kuitenkin pahastui ja alkoi nillittää, että kyllä täytyy lapsiperheille tehdä AINA tilaa. No juu, mutta en ymmärrä, miksi mammalle ei kelvannut se täysin samanlainen vapaa pöytä...

Viereisen pöydän herrasmies sitten tokaisi mammalle, että tarttee varmaan mennä muualle, jos tässä kyseisessä kahvilassa ei mikään kelpaa. Mamma suuttui lisää ja kaakatti aikansa, mutta paineli lopulta lapsineen sinne vapaaseen pöytään. Loppu ajan kuulin, kun mamma kovaan ääneen kotkotti lapsilleen, että kyllä on törkeitä ja itsekeskeisiä ihmisiä täällä.

Kuka tässä oli se itsekeskeinen? Eipä tulisi itselle moinen käytös mieleenkään.

Mä jo odotinkin, koska palstalla alkaa trollata kun Kärkkäinen riidanhaastamiset ei tehoa...

Vierailija
40/41 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi