Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana KAPEA vyötärö!

Vierailija
01.02.2016 |

Siis olen suht tiimalasivartaloinen ja näytän mielestäni ihan hyvältä ilman vaatteita. Harmikseni en voi kulkea alasti kodin ulkopuolella, joten on pakko "piilottaa" vyötärö. On kamalan EPÄMUKAVAA pitää vartaloa korostavia vaateita, eihän kukaan jaksa pitää vyötä jonkun mukavan t-paidan kanssa yms!

Eli kun pukeudun normaalisti/mukavasti, näytän ainakin 10 kiloa läskimmältä kuin oikeasti olen. Tämä tuli taas mieleen, kun latasin vklp instagramiin lomakuvan, jossa olen bikinit päällä rannalla. Työkaverini kommentoivat eilen kuvaani (siis työpaikalla, ei onneksi siihen kuvaan), että "onko tullut vähän liikaa leikittyä photoshopilla". Ja en ole mitään shopannut vaan ihan aidon kuvan yhdellä filtterillä laitoin instaan.

Mitat 88-60-94 jos nyt sitten kiinnostaa. Ja miksikö tein tämän keskustelun? En tiedä, huomiohuoruli oon jne! Kohtalotovereita? Ajatuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
2/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihonmyötäisiä vaatteita. Miksi pidät löysää t paitaa jos se ei sinulle sovi?

Myös mekot varmaan käy sinulle kunhan istuu hyvin päällä.

Kietaisumalliset vaatteet, paidat ja mekot sopii tiimalasille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kapea vyötärö. En tykkää vöistä, enkä voisi kyllä niitä oikein refluksin takia pitääkään, joten mulla on myös tuo, että näytän helposti paksummalta kuin olenkaan. Pitää vain osata valita oikeat vaatteet. Esim. jos haluat pitää löysää paitaa, se pitää valita niin, että se loppuu johonkin imartelevaan kohtaan - sen löydät vain kokeilemalla. Muuten kannattaa suosia tyköistuvampia yläosia. 

-

Mä olen aina karttanut säkkimäisiä vaatteita, mutta huomasin juuri, että eräs löysä mekko, jota olen aina pitänyt vyön kanssa (siihen kuuluu solmittava vyö), näyttääkin hyvältä päälläni "säkkimäisenä". En ole noin siro kuin sinä, joten näytän vielä helpommin paksulta (ja mulla onkin paksuutta lantiolla ja reisissä), mutta huomasin, että tuo näyttää hyvältä, kun kuitenkin kädet ja sääret on tosi hoikat.

-

Parhaat vaatteet tiimalasille löytää siis vain kokeilemalla, kokeilemalla ja kokeilemalla! 

Vierailija
4/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 60cm vyötäry eikä se ole kapee. Sanoisin, et sun ongelma on iso lantio.

Vierailija
5/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelmasi on iso pää.

Vierailija
6/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on 60cm vyötäry eikä se ole kapee. Sanoisin, et sun ongelma on iso lantio.

Se riippuu kyllä ihmisen koosta, minkä kokoinen vyötärö on kapea. Mutta aika lyhyt saa olla, jos 60 cm vyötärö ei ole kapea!

3

Vierailija
7/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä korkeavyötäröisiä hameita ja housuja? Ja kyllä varmasti löydät myös rentoja paitoja, jotka tuovat vyötärön esiin. Täytyy vaan uskaltaa pukeutua kropalleen sopivasti! Ei sitä vyötä esim tarvitse niin tiukalla pitää et tuntuu epämukavalta, vaan pidä kohtuu löysällä, toimii silti.

Vierailija
8/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä korkeavyötäröisiä hameita ja housuja? Ja kyllä varmasti löydät myös rentoja paitoja, jotka tuovat vyötärön esiin. Täytyy vaan uskaltaa pukeutua kropalleen sopivasti! Ei sitä vyötä esim tarvitse niin tiukalla pitää et tuntuu epämukavalta, vaan pidä kohtuu löysällä, toimii silti.

Joo, tuo korkeavyötäröidea on hyvä! Mulla on itsellä niin massiivinen lantio, että se tyyli ei oikein pue mua, enkä refluksin takia voi myöskään käyttää esim. tosi korkeavyötäröisiä farkkuja, mutta tuommoiselle sirolle ihmiselle sopisi varmasti! Mä oon muuten etsinyt kirpparilta jo pitkään tietynlaista vyötä, ja ajattelin, että voisin pitää sitä näin - tämä ehkä antaisi vähän enemmän periksi kuin se, että vyö on kiinni perinteisellä tavalla: http://www.glamour.com/images/beauty/2015/07/kim-kardashian-makeup-khak… (joo, linkissä on tosiaan Kimpsu Kardashianin kuva, en ehkä yleensä ota pukeutumisvinkkejä häneltä :D)

3

Vierailija
9/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu kyllä ihmisen koosta, minkä kokoinen vyötärö on kapea. Mutta aika lyhyt saa olla, jos 60 cm vyötärö ei ole kapea!

3

Ei riipu. Huippumerkkien koon 36 vaatteissa vyötärömitoitus on luokkaa 60. Normaali vyötärönympärys. Kapeaksi voitaisiin katsoa 55cm.

Vierailija
10/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän 60 cm vyötärö "hyppää" enemmän esiin, jos on sellaiset mitat kuin ap:lla? Eli on leveä lantio ja rintojakin on. Erona että jos on vaikka 80-60-80 -mitat, niin eriltähän se näyttää kuin 90-60-90, jossa vyötärön kapeus korostuu aivan eri lailla.

Itse ottaisin ap kaiken irti tuosta kapeasta vuötäröstä! Älä piilota sitä ainakaan, huomaavat ne työkaveritkin sitten että sun ei tosiaan tarvii vyötärön suhteen leikkiä photoshopilla.

Vierailija
11/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan oman vyötärömittani olleen 62cm kun rupesin odottamaan esikoista. Ei se ollut mitenkään kummallista 1990-luvulla, ehkä sitten nykyään. Mutta en kyllä olisi pannut itsestäni jakoon koko valtakunnan ja maailman mähtäväksi BIKINIKUVIA. Ehkä se vika onkin siinä, että jakelet itsestäsi tuollaisia.

Vierailija
12/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Ei riipu. Huippumerkkien koon 36 vaatteissa vyötärömitoitus on luokkaa 60. Normaali vyötärönympärys. Kapeaksi voitaisiin katsoa 55cm.

Höpöhöpö, totta kai se riippuu ihmisen pituudesta, mikä ympärysmitta on vyötärölle pieni ja mikä ei. Keskipituisella ja lyhyehköllekin naiselle 60 cm vyötärönympärys on pieni.

3

Vierailija
13/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku Sofia Ruusila tai vastaava kitisemässä  huomiota :D

Vierailija
14/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pukeutumaan. Ei sitä säkkiä ole pakko käyttää eikä imarteleva vaate ole automaattisesti epämukava. Imarteleva kun ei ole synonyymi makkarankuorelle.

T:treenattu tiimalasi

Vierailija
15/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan oman vyötärömittani olleen 62cm kun rupesin odottamaan esikoista. Ei se ollut mitenkään kummallista 1990-luvulla, ehkä sitten nykyään. Mutta en kyllä olisi pannut itsestäni jakoon koko valtakunnan ja maailman mähtäväksi BIKINIKUVIA. Ehkä se vika onkin siinä, että jakelet itsestäsi tuollaisia.

Juuri näin. 60cm vyötärö, oli muut mitat mitkä vain, on kapea verrattuna länsimaalaiseen keskivertoon, mutta se ei tee siitä kapeaa. -4&9

Vierailija
16/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinne Instaan on laittaa bikinikuvia? 

En oikein saanut selvää, mikä tässä on se ongelma?

Vierailija
17/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. 60cm vyötärö, oli muut mitat mitkä vain, on kapea verrattuna länsimaalaiseen keskivertoon, mutta se ei tee siitä kapeaa. -4&9

En nyt kyllä millään saa tästä ajatuksesta kiinni. Jos puhutaan länsimaisesta keskivertovartalosta, eikä esim. aasialaisesta (aasialaiset ovat pienempiä, sirompia ja esim. kapeampilanteisia), miten se 60 cm ei muka ole kapea, jos se kuitenkin on kapeampi kuin keskiverto? Ei nyt verrata kuitenkaan niihin aikoihin, jolloin käytettiin korsettia.

3

Vierailija
18/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile a-linjaisia korkeavyötäröisiä hameita. Etenkin laskostettuja. Voit ostaa pientä kokoa niin, että istuu vyötäröltä, mutta laskosten takia pitäisi mahtua myös lantion kohdalta.

Vierailija
19/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

,jhkh

Vierailija
20/54 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo 60 cm vyötärö kapea nykyajan vyötäröksi, arvatkaapa mikä on keskimääräinen vy?

"Finriski 2012 -tutkimuksen mukaan 25–64-vuotiaiden miesten keskimää­räinen painoindeksi oli 27,1 ja naisten 26,0. Vyötärönympärys oli työikäisillä ­naisilla keskimäärin 85,4 senttiä ja miehillä 96,1 senttiä. Keskimääräinen vyötärönympärys on hieman kaventunut edellisestä tutkimuksesta."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi