Ongelmana KAPEA vyötärö!
Siis olen suht tiimalasivartaloinen ja näytän mielestäni ihan hyvältä ilman vaatteita. Harmikseni en voi kulkea alasti kodin ulkopuolella, joten on pakko "piilottaa" vyötärö. On kamalan EPÄMUKAVAA pitää vartaloa korostavia vaateita, eihän kukaan jaksa pitää vyötä jonkun mukavan t-paidan kanssa yms!
Eli kun pukeudun normaalisti/mukavasti, näytän ainakin 10 kiloa läskimmältä kuin oikeasti olen. Tämä tuli taas mieleen, kun latasin vklp instagramiin lomakuvan, jossa olen bikinit päällä rannalla. Työkaverini kommentoivat eilen kuvaani (siis työpaikalla, ei onneksi siihen kuvaan), että "onko tullut vähän liikaa leikittyä photoshopilla". Ja en ole mitään shopannut vaan ihan aidon kuvan yhdellä filtterillä laitoin instaan.
Mitat 88-60-94 jos nyt sitten kiinnostaa. Ja miksikö tein tämän keskustelun? En tiedä, huomiohuoruli oon jne! Kohtalotovereita? Ajatuksia?
Kommentit (54)
9: Niin, ranskan koossa 36:n vyötärö on 61 cm. Se on EU-koossa 34. Mielestäni se on pieni vaatekoko.
Vierailija kirjoitti:
9: Niin, ranskan koossa 36:n vyötärö on 61 cm. Se on EU-koossa 34. Mielestäni se on pieni vaatekoko.
Ranskalaiset eivät lihota itseään, minijenkkilä paisuu.
Vähän ot, mutta tässä mielenkiintoinen artikkeli naisten mittojen (ja erityisesti vyötärön kasvamisesta)
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2655503/How-weve-ballooned-60…
Vaikka muutenkin on kasvettu (esim. pituutta tullut hieman lisää), silti suhteessa vy on kasvanut selvästi enemmän. Äkkiseltään luulisi, että johtuisi siitä että ei käytetä enää korsetteja, mutta se on vain osasyy: nykyään kulutetaan paljon vähemmän kaloreita, syödään hiilareita yms. eikä kävellä ollenkaan niin paljon kuin ennen. Plus tietty stressi&kortisoli :/
Tulispa kapeat vyötäröt taas muotiin.
Oletko Ap se Bloggaaja, joka päivitteli blogissaan, kuinka kaikki sanovat vyötäröäsi niin kapeaksi?
Ongelmana taitaa pikemminkin olla leveät hartiat ja lantio. Niin kuin esim. mulla. Olis kapea vyötärö, mutta muuten romuluinen vartalo. Näyttää siis helposti läskiltä ja ehkä vähän sitä oonkin. Takamus ja reidet kun ovat melko kookkaat. Hartiatkin ovat kuin ladon ovet. Olen muodokas ja tavallaan naisellinenkin, mutten mitenkään siro. :/
Osta pehmeitä patella-vöitä, jotka korostaa mukavasti mutta ei paina tai purista.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa kapeat vyötäröt taas muotiin.
Tarkoitat kapeaa lantiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on 60cm vyötäry eikä se ole kapee. Sanoisin, et sun ongelma on iso lantio.
Se riippuu kyllä ihmisen koosta, minkä kokoinen vyötärö on kapea. Mutta aika lyhyt saa olla, jos 60 cm vyötärö ei ole kapea!
3
Ei riipu. Huippumerkkien koon 36 vaatteissa vyötärömitoitus on luokkaa 60. Normaali vyötärönympärys. Kapeaksi voitaisiin katsoa 55cm.
Höpöhöpö, totta kai se riippuu ihmisen pituudesta, mikä ympärysmitta on vyötärölle pieni ja mikä ei. Keskipituisella ja lyhyehköllekin naiselle 60 cm vyötärönympärys on pieni.
3
Onko lyhyet siis yleisesti sirompia kuin pitemmät? Tätä en tiennytkään!
Minullakin on tuollainen kaveri: arkena pukeutuu telttoihin ja juhlissa pukee vartalolleen sopivia vaatteita. Aina yllättää kun hän onkin niin laiha, mutta arkena näyttää peruspaksulta.
Heh, mullapa onkin 57cm vyötärö ja 90cm lantio ;-)
Lantio saisi kyllä olla pienempi. En pidä liiasta kurvikkuudesta.
On minullakin kapea vyötärö, mutta entäs sitten? Miksi sen pitäisi olla esillä? Ei minua haittaa näyttää isommalta.
Ap, I feel you! Mulla vyötärö on 59, lantio 105 ja rinnanympärys 98 ja varrella mittaa 158 senttiä. Eli aikamoiselta tasapaksulta pullukalta pötköltä näytän myös jos en pidä istuvia paitoja. Joskus pidin yhtä suoraa neuletta, mutta annoin sen heti pois kun näin itseni kuvasta. Näytin ainakin kymmenen kiloa painavammalta. On äärettömän hankala löytää vaatteita, jotka istuvat (esim. kauluspaidoissa 34 olisi hyvä vyötäröltä, mutta hartoista 38). Kroppa on tiimalasin muotoinen, lantion ympärykseen tuo senttejä lisää se, että takapuoli on tuollainen pysty pallo :D Oikeasti helpointa olisi jos opettelisi ompelemaan ja muokkaisi vaatteista sopivia.
Ompelukoneella on helppo kaventaa joitain paitoja. Kietaisupaidat on hyviä, samoin bolero/vajaamittainen paita + toppi yhdistelmät. Joissain paidoissa on valmiiksi nauha vyötäröllä, ei tarvitse näkyvää vyötä. Joustavat trikoopaidat. Toppi + napitettava paita, jossa vain osa napeista kiinni. Lisäideoita otetaan vastaan:)