Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokaus.. pyysi miestä pukemaan lapsia että voin viedä puistoon

Vierailija
01.02.2016 |

Ajattelin että saisi isoimmille vaatteet päälle kun imetän vauvaa, lähden sitten viemään isompia kun vauva nukkuu.
Mies sanoi lapsille "noniin, vaatteet päälle!" Lapset vastas "emmä haluu".
Lopputulos?
Mitään ei tapahdu, mies on pari kertaa käskenyt pukemaan.
Lapset ovat 3 ja 5.

Kaikki tällaiset pienet jutut, mitkä viimeisen puolen vuoden aikana on yleistynyt, saa minut tuntemaan etten halua enää jatkaa tuon miehen kanssa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi alusta asti osallistunut lastenhoitoon, mitään ongelmaa ei olisi vaan hän olisi saanut lapset puettua. Sen sijaan, jos ensimmäiste lasten synnyttyä äiti on halunnut tehdä kaiken itse ja nyt kolmannen kohdalla toteaa, ettei enää jaksa ja olettaa miehen itsestään osaavan tietyt toimintamallit mennään aika pahasti metsään.

Vierailija
22/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kommentoida tietämättä tilanteesta enemmän.

Minua ärsytti aikanaan mieheni joka aamuunisena heräsi hitaasti ja kaivoi aina ekana itselleen ruokaa vaikka lapsilla olisi ollut jo kova nälkä. Itse kun aina laitoin lapset ensin syömään aamupala ja otin sitten vasta itse ruokani. Tajusin sitten ettei mies heränny kunnolla ennenkuin söi jotain. Ja huolehtii kyllä sitten lapsista ihan ok.

Apu tapauksessa mies saattaa ajatella että laittaa vaatteet lapsille sitten kun ap pukee itseään. Ja vaikeahan toisen on tietää meneekö imetyksessä kauan ja vaihdetaanpa vaippaikäistä vielä. Turhaahan isommat odottaa ulkovaatteissa kauan sisällä. Tai sittenmies on vaan laiska, en tiedä.

Jospa ap vaikka huikkaisi sohvalta että laitamme vaatteet nyt lapsille päälle. Siis ihan ystävällisesti.silloinolisi kommunikaatio ainakin riittävän selkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos mies töissä? Elättääkö teidän katraan? Mitä muuta tekee mitä sinä et?

Vierailija
24/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä ei luultavasti osaa edes kasvattaa lapsia. :D ollaan mietitty naispuolisten kavereiden kanssa että muutetaan kommuuniin ja pidetään lapsista yhdessä huolta ilman miehiä.

Vierailija
25/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ollut vain yksi esimerkki miehen saamattomuudesta. Jotkut vaan ovat peruslaiskoja, ei sellaiset ole kovin hyvää parisuhdemateriaalia.

Ja itsekkään äidin kannattaa maata vuosikausia kotona omista itsekkäistä syistään ja mies ja yhteiskunta elättää?  Ja lisääntyä jatkuvalla syötöllä pelkkää mammalomaa viettäen, kolme kertaa putkeen?

VAIKKA MIES ONKIN NIIN HUONOA PARISUHDEMATERIAALIA?

Kyllä tämä itsekäs synnytyskone tässä ei itse ole mitään parisuhdemateriaalia.

Vierailija
26/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei luultavasti osaa edes kasvattaa lapsia. :D ollaan mietitty naispuolisten kavereiden kanssa että muutetaan kommuuniin ja pidetään lapsista yhdessä huolta ilman miehiä.

Saksittamallako ajattelit lisääntyä? Elarit varmaan jättäisit myös vaatimatta?

Vierailija
27/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Mies on työtön.

On hoitanut kahta aiempaa kotona kun olen ollut töissä. Ihan ystävällisesti sanoin taas että puetko (toisin sanoen, mies kyllä tietää mitä tarkoitin eli katso sopivat vaatteet ja katso että pukevat).

Mutta ilkeä vaimo olen, tottakai miehen piti nyt rauhassa saada aamukahvia juoda kun nousi vasta ylös.

Vierailija
28/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksittamallako ajattelit lisääntyä? Elarit varmaan jättäisit myös vaatimatta?

Lapset on jo, kaikki käydään töissä. :) Ei kukaan meistä tarvitse miehen rahoja tai mitään muutakaan.

Vierailija
29/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Mies on työtön.

On hoitanut kahta aiempaa kotona kun olen ollut töissä. Ihan ystävällisesti sanoin taas että puetko (toisin sanoen, mies kyllä tietää mitä tarkoitin eli katso sopivat vaatteet ja katso että pukevat).

Mutta ilkeä vaimo olen, tottakai miehen piti nyt rauhassa saada aamukahvia juoda kun nousi vasta ylös.

No oliko se tosiaan niin minuutin päälle ettei sen kahvin jälkeen olisi ennättänyt?

Vierailija
30/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuulostaa huipulta! Tahdon mukaan 😊

Vierailija
31/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vika, ilman muuta, kuten aina kaikki. Kannattaa erota, äkkiä.

Vierailija
32/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyhoona pääset sitten helpommalla, niinhän? Eroa ihmeessä, olethan jo omat itsekkäät lisääntymishalusi saanut toteutettua miehen mahdollistamana. Jännä , että se miehen "työttömyyskin" tuli esiin vasta kun tuloista kysyttiin, provohan sinä olet. Kolmesti kuitenkin oli pakko väen vängällä itsensä paksuksi saada?

Vierailija
33/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusioperheen äiti. Usko mua AP, suurin osa miehistä on tuollaisia, eivät ota vastuuta lapsista ja kotitöistä ja sen kerran kun heitä pyytää jotain hoitamaan, niin he yrittävät tehdä asian helpoimmalla tavalla.

Ei sen puoleen, kyllähän asiat kannattaa hoitaa helpoimmalla konstilla, mutta kun siten asia tulee vain puoliksi hoidetuksi. Esim jos laitan koneellisen pyykkiä kuivumaan narulle 5 sekunnissa, niin tuskin silloin pyykkejä on kovin suoristeltu ja nätisti laiteltu, jos vertaa siihen, että käyttää hommaan 5 minuuttia.

Jos eroat, niin voin vakuuttaa, että uusi miehesi ei tee lastesi eteen yhtään mitään. Vastaa korkeintaan, että ei kuulu mulle. Ottaahan tuo miehesi käytös päähän. Jos nyt yhtään lohduttaa, homma on useimmissa perheissä tuollaista.... Ota sinä tästä "opiksesi" ja kasvata lapsesi hoitamaan hommat, eikä "tekemään siteeksi" tai "osallistumaan", lapsen sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
34/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä käyttäydytään niin kuin nainen olisi aina ainut joka niitä lapsia haluaa? Miksi ette vaan myönnä että miehet useasti haluavat lapsia kovasti, mutta sitten kun tajuavat sen oikean työmäärän niin alkavat kiukutella. Miehille lapset tuntuvat olevan joku leikkikalu jonka kanssa voi vähän potkia palloa sunnuntaisin ja muut asiat jäävät äidille.

Vierailija
35/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä uusioperheen äiti. Usko mua AP, suurin osa miehistä on tuollaisia, eivät ota vastuuta lapsista ja kotitöistä ja sen kerran kun heitä pyytää jotain hoitamaan, niin he yrittävät tehdä asian helpoimmalla tavalla.

Ei sen puoleen, kyllähän asiat kannattaa hoitaa helpoimmalla konstilla, mutta kun siten asia tulee vain puoliksi hoidetuksi. Esim jos laitan koneellisen pyykkiä kuivumaan narulle 5 sekunnissa, niin tuskin silloin pyykkejä on kovin suoristeltu ja nätisti laiteltu, jos vertaa siihen, että käyttää hommaan 5 minuuttia.

Jos eroat, niin voin vakuuttaa, että uusi miehesi ei tee lastesi eteen yhtään mitään. Vastaa korkeintaan, että ei kuulu mulle. Ottaahan tuo miehesi käytös päähän. Jos nyt yhtään lohduttaa, homma on useimmissa perheissä tuollaista.... Ota sinä tästä "opiksesi" ja kasvata lapsesi hoitamaan hommat, eikä "tekemään siteeksi" tai "osallistumaan", lapsen sukupuolesta riippumatta.

Unohdit että lapset ottavat mallia, vaikka kuinka opettaisit pojalle että tee yhtä paljon kuin siskosi, hän näkee mallin mitä isä perheessä tekee, ja luultavasti taantuu isänsä tasolle sitten kun tulee itse isäksi. Ellei hänellä kasva inho ja halveksunta isäänsä kohtaan, ja siksi tiedostaen haluaa tehdä eritavalla.

Vierailija
36/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää. Miehet nyt vaan on tollasia. Ihan väheksymättä sanon tämän. Yhtä vaikeaa on saada mies "innostumaan" lasten pukemisesta (tms), kuin saada nainen innostumaan vaikkapa auton renkaiden vaihdosta. Joo, molemmat onnistuu molemmilta jos tarvitsee, mutta yleensä toinen luonnistuu toiselta paremmin..

Mun mies on myös tommonen. Jos ollaan porukalla lähdössä, niin pukee itsensä ensin ja sen jälkeen seisoo eteisessä hoputtamassa, että mennään jo. Mun pitäis samassa ajassa olla pukenut itseni ja 2- ja 4-vuotiaat lapset. Tässä vaiheessa mies alkaa sitten osallistumaan, parhaiten onnistuu jos lyön sille lapsen ja kyseiselle yksilölle sopivat varusteet käteen. Jos miehen pitää yksin pukea lapset niin onnistuu siinä kyllä, jopa sään mukaisesti. Tosin isommalla saattaa olla pienemmän pipo ja pienemmällä isomman takki mutta enpä jaksa ottaa näitä niin vakavasti enää. :) pikkujuttuja lopulta..

Mites, oisko se mies lopulta onnistunut siinä lasten pukemisessa, vai odottiko sun sitten hoitavan homman kuitenkin? Vaikea tuosta aloituksesta ihan saada selvää, mikä oli lopulta ongelma? Se, että miehellä kesti hoitaa homma, vai se, ettei tehnyt tai edes meinannut tehdä sitä alkuunkaan?

Vierailija
37/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon ikäisten pitäisi jo osata pukea vaatteet itse. Curlingmamma vauhdissa.

meillä 5v sai yhden kengän jalkaan ja jäi sitten haaveilemaan, jos mies oli töissä niim kauppaanlähtö kesti ja kerran myöhästyttiin neuvolastakin!

ja samanlainen on muuten vielä 7-vuotiaanakin .." hei äiti, haluatko kuulla yhden laulun?" ( tässä vaiheessa on on istunut 5min lattialla takki sylissä)

" pue ensin ja laula sitten!"

Vierailija
38/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äiti, miksi te aikanaan erositte isän kanssa?" "No me erottiin sen takia kun Mirco-Janica oli mun tississä kiinni ja isäsi ei pukenut teitä ulos niin kuin minä olisin pukenut".

Nice.

Vaihtoehtoinen skenaario:

"Äiti, miksi me ei saada enää asua kotona?"

"No kun äitin piti antaa isin tehdä omalla tavallaan, ja isi vei teidät monta kertaa puistoon talvella yöpuvuissa. Muut äidit sitten soittivat lopulta puistoon sossut paikalle ja teidät huostattiin, kun ei pystytty edes oikeasta vaatetuksesta huolehtimaan."

Vierailija
39/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettua pitää kyllä todeta, että onneksi meillä on perheessä kaksi äitiä, jotka molemmat saavat puettua lapset yhtä hyvin :D

(Nojoo, eiköhän se oikeasti onnistu aika monelta isältäkin.)

Vierailija
40/47 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettua pitää kyllä todeta, että onneksi meillä on perheessä kunnon isä, joten molemmat saamme puettua lapset yhtä hyvin :D

(Nojoo, eli se oikeasti onnistuu aika monelta isältäkin.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi