Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet päivähoitomaksut aivan kohtuuttomia!

Vierailija
01.02.2016 |

Täysi maksu, mikä menee keskituloisilta, on 354 yhdestä lapsesta ja kahdesta lapsesta 673 euroa kuussa!!!
Vielä kun sähkön hintakin nousee... palkat sen sijaan taitaa pienentyä.
Monessa perheessä on koululaisiakin päiväkoti-ikäisten lisäksi ja koululaisten harrastuksiin ym. menee myös rahaa. Ihan hirveän kallista!!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
2/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ne ovat kalliit. Itse olen työtön ja on alkanut pelottaa, että joudun johonkin 9 euron työpaikkaan tai kurssille. 350 euroa on tosi paljon työttömyyskorvauksesta.

Uudelleenkoulutusta harkitsin, mutta sen olen toistaiseksi unohtanut, kun maksut nousevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin ne ovat kalliit. Itse olen työtön ja on alkanut pelottaa, että joudun johonkin 9 euron työpaikkaan tai kurssille. 350 euroa on tosi paljon työttömyyskorvauksesta.

Uudelleenkoulutusta harkitsin, mutta sen olen toistaiseksi unohtanut, kun maksut nousevat.

Olet työtön mutta lapsesi käy täyttä viikkoa päiväkodissa?

Taidat olla myös idiootti.

Vierailija
4/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee? Onko varma? Eli sitten mulla menee puolet palkasta hoitomaksuihin. Yrittäjänä en saa pienemmäksi koska firman tiedot näyttää niin hyviltä, palkkaa ei kuitenkaan pysty enempää nostamaan. Eli käytännössä täytyy vaan ottaa lpsi mjkaan tlihin täst edes.

Vierailija
5/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet työtön mutta lapsesi käy täyttä viikkoa päiväkodissa?

Taidat olla myös idiootti.

Lapsi on kanssani kotona. Ei hoidossa. Mutta jos joutuisin työllistämistöihin, olisi lapsi pakko viedä hoitoon, koska en saisi lasta ottaa työpaikalle mukaan.

Ja kannattaa tutustua nettikeskustelujen ohjeisiin, millaista on rakentava ja sivistynyt keskustelu. Sinulla siinä näyttäisi olevan parantamisen varaa.

Vierailija
6/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joutuisit maksamaan täyden maksun? O_o

Vierailija
7/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisten maksuajan pienenevät. Sinä et TOD JOUDU MAKSAMAAN TÄYTTÄ MAKSUA!

Vierailija
8/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoitomaksuihin vaikuttaa myös puolison tulot.

Vierailija
9/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoitomaksuihin vaikuttaa myös puolison tulot.

Totta kai vaikuttaa. Sain tekstistäsi kuvan, että olet yh. Ei taida kauhean tasa-arvoinen suhde teillä olla :) Mies tienaa niin paljon että päivähoidosta tulisi täydet maksut, mutta sinulla ei ole varaa alkaa opiskelemaan.

Vierailija
10/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole enää tarhaikäisistä. Rajut on korotukset.

Vierailija
11/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaiset äidit pakotetaan kotiin. Ei kannata mennä duuniin jos isällä on ok palkka. Meillä miehellä 4600 e per kk, mulla 1800. Eipä työnteko kannata kun menee matkakulut ja lasten hoito.

Vierailija
12/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee se raja, että ihmisillä ei ole enää varaa mihinkään?

Vierailija
13/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, että joudutte ihan oman lapsen hoidosta maksamaan murto-osan sen todellisista kustannuksista. Kyynel.

Vierailija
14/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä syystä me teimme sen henkilökohtaisen arvovalinnan ja teimme vain yhden lapsen.

Vierailija
15/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä useampi pienipalkkainen äiti tulee jäämään kotiin jos perheessä on hyvätuloinen isä ja lapsista täydet päivähoitomaksut.

2 tai 3 lapsen päivähoitomaksu, tai pahimmassa tapauksessa 2 päivähoitomaksu ja 1 ip-maksu, työmatkakulut ja muut työhön liittyvät kulut saattavat kohota niin suuriksi ettei työssäkäynti kannata.

Tätäkö nyt halutaan?

Vierailija
16/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee se raja, että ihmisillä ei ole enää varaa mihinkään?

Nyt jo yli 70% elää yli varjojensa eli kulutavat ennemmän mitä on tuloja. Raja tullut jo vastaan? 

Vierailija
17/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä useampi pienipalkkainen äiti tulee jäämään kotiin jos perheessä on hyvätuloinen isä ja lapsista täydet päivähoitomaksut.

2 tai 3 lapsen päivähoitomaksu, tai pahimmassa tapauksessa 2 päivähoitomaksu ja 1 ip-maksu, työmatkakulut ja muut työhön liittyvät kulut saattavat kohota niin suuriksi ettei työssäkäynti kannata.

Tätäkö nyt halutaan?

Ei taida kuitenkaan Suomen työttömyysasteella tulla pulaa tekijöistä, eiköhän siihen sunkin paikkaan ole 10 ihmistä jonossa tulossa korvaamaan sun työpanoksen. Hyvä vaan että jäät kotiin, niin töitä riittää niille, jotka niitä oikeasti tarvitsee.

Vierailija
18/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi maksu, mikä menee keskituloisilta, on 354 yhdestä lapsesta ja kahdesta lapsesta 673 euroa kuussa!!!

Vielä kun sähkön hintakin nousee... palkat sen sijaan taitaa pienentyä.

Monessa perheessä on koululaisiakin päiväkoti-ikäisten lisäksi ja koululaisten harrastuksiin ym. menee myös rahaa. Ihan hirveän kallista!!

Mietipä kolmen lapsen hoitomaksuja.

Vierailija
19/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö nyt halutaan?

Ei taida kuitenkaan Suomen työttömyysasteella tulla pulaa tekijöistä, eiköhän siihen sunkin paikkaan ole 10 ihmistä jonossa tulossa korvaamaan sun työpanoksen. Hyvä vaan että jäät kotiin, niin töitä riittää niille, jotka niitä oikeasti tarvitsee.

Ihan tosi? Halutaanko palata takaisin 50-luvulle?

Oikeasti moni koulutettu ihminen esim. terveys- ja sosiaalialalla tekee työtä pienellä palkalla. Haluammeko todella, että he jäävät kotiin, nyt kun työntekijöistä on monessa paikassa muutenkin pulaa eikä tulijoita ole, työttömyysasteesta huolimatta.

Vierailija
20/44 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuluokat ovat edelleen voimassa, et kyllä maksaisi juuri mitään työttömänä kurssilaisena. Nyt taas vouhkat järki käteen. Korotukset ovat hanurista, mutta ottakaa selvää omista maksuista ennenvouhkaamista.