tubulaariset rinnat ja korjausleikkaus!!
Onko kellään täällä kokemusta tubulaaristen rintojen korjausleikkauksesta? Kelahan sen jossain tapauksissa korvaa että pääsee julkiseen sairaanhoitoon korjauttamaan ne. En vain tiedä miten se prosessi aloitetaan? Mihin mennään kysymään arviota siitä että onko rinnat tubulaariset ja saisiko ne korjautettua julkisella?
Kommentit (32)
Mulla ei eläessäni ole ollut sopivia rintsikoita. Nykyään cubuksen itselle liian isoja kupeista, joissa vähän toppausta
Eipä oikastaan löydy. Aika pehmeää se on siellä sisälläkin ja tosi vähän sitä kudosta siellä. Loppu onkin nahkaa
Tosiaan mulla ei koskaan ole ollut sopivia rintaliivejä. Sellasia ei ole olemassa mulle. Ostan cubukselta, vähän topatut mutta liian isot. Olen kuin väliinputoaja.
mulla ei ole siellä rinna sisällä ns. Kiinteää kudosta ollenkaan aika löysää sekin on.
loppu onkin nahkaa.
Kyllä tosiaan alkaa vaikuttaa siltä että minä en sitä leikkausta saisi, koska minulla ei ole esim.huomattavaa kokoeroa, vaikka kokoeroa löytyykin , toinen rinta pienempi kuin toinen.
Ei kait tässä pakko alkaa säästää jos joskus viiden vuoden päästä olisi rahat koossa.
Olen nimittäin etäopiskelija käyn nettilukiota. Siitä ei saa mitään rahaa eli toimeentulotuella elän. Työpaikka olisi jees mutta eipä tahdo löytyä kun vain peruskoulun todistus toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset äidilläsi on? Eikö koulun lääkärintarkastuksissa koskaan puututtu asiaa?
Äidilläni on suuret ja normaalit.
ei puututtu varmaan ajateltu että siitä vielä kouluikäinen kasvaa ja kehittyy
Kysy ihmeessä arviota lääkäriltä. Jos et kunnalliselle pääse, niin sitten yksityiselle myöhemmin, kun taloudellisesti mahdollista.
minni_hiiri112 kirjoitti:
Heh. En uskalla kuvaa ku tunnistettavia tatuointeja sen verran. Mutta mutta tosiaan huonosti löytyy netistä kuvia .
ja kuulemma jos on tämä kehityshäiriö niin imetys on mahdotonta sitten aikanaan.Tosiaan rintakudosta mulla todella vähän lähinnä nahkaa vaan. Pitää katsella illemmalla jos sitä jollain muokkausohjelmalla vähän tatuointeja peittelisi jos innostuis kuvan laittamaan niin voisi muutkin samasta ongelmasta kärsvivät samaistua
-ap
Imetys on ylimainostettua, lapsi kasvaa korvikkeillakin ihan hyvin.
Muijalla on ihan kivat kiinteät tissit eikä siltä tullut maitoa juuri ollenkaan ja tuttava perheen muijalla on ihan kunnon isot utareet eikä siltäkään tullut maitoa.
Imetys ei ole yliarvostettua. Mutta jos se ei syystä tai toisesta onnistu, niin turha syyllistää. Suurimmalla osalla imetys kuitenkin onnistuu, kun siinä on sinnikäs ja kärsivällinen. Jopa ei-niin-standardi-rinnoilla, joita tässä ketjussa käsitellään. Ja itsellä ei mitään kovempaa rinnoissa tunnu, silti vuosia imetetty.
Onko tuolla tubulaariset tissit?
Aika kiihottava pirkko kuitenkin isojenpoikien filmeissä.
https://www.google.fi/search?q=tina+hot&client=ms-android-samsung&hl=fi…
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla tubulaariset tissit?
Aika kiihottava pirkko kuitenkin isojenpoikien filmeissä.
https://www.google.fi/search?q=tina+hot&client=ms-android-samsung&hl=fi…
No ei, tuolla ei todellakaan ole tubulaariset tissit :D Pienet vain. Kiva jos tuollaisiakin rintoja luullaan jo tubulaarisiksi, niin mitähän minun rinnoistani sitten sanotaan.
Ja olen siis tuo rintsikka-kyselijä. Kiva ap kun vastasit, itsellänikään ei ole koskaan tosiaan ollut sopivia rintaliivejä. Enkä usko että löytyykään, eikä tuo kokoero todellakaan ole se suurin ongelma, vaan rintojen muoto. Kun ei rasvakudosta ole lainkaan tuossa alapuolella, ja muutenkin suipot möhkäleet, niin rintaliivit eivät vain istu. Todella inhottavaa :(
Olen lueskellut paljon netistä nyt näitä kertomuksia asiasta.
Yhden blogin löysin missä oli saatu kunnallisella korjausleikkaus.
http://tubutissit.omablogi.fi/
On ikävää että näissä tilanteissa ei useinkaan oteta huomioon sitä millainen haitta se ihmiselle itselleen on - saattaa vaikuttaa koko elämään.
huomio lääkärissä kiinnitetään suurinpiirtein siihen että onko vaikka niin suuri kokoero rinnoissa että sen takia korjataan.
Muista haitoista ei tietoakaan eikä ymmärretä asiaa.
sanotaan että se on sitten kosmeettinen haitta joka hoidetaan yksityisellä. Vaikka tämä ei todellakaan ole pelkkä ulkonäöllinen haitta. Tämä on henkinen suuri taakka. Ei ehkä ihan heti uskoisi mutta näin on.
-ap
Hei ap ootkohan vielä täällä? Miten kävi päädyitkö ikinä lekuriin arvioitavaksi tai oletko ylipäätään tehnyt asialle jotain?
Tunnustele, jos saat kunnon otteen, että löytyykö rintojen sisältä kovempi keskiosa. Siitä levittäytyisi maitorauhaset imetystä varten. Jos sulta puuttu nuo rauhaset, jotka kehittyvät kypsiksi vasta joko raskaana tai imetyksen alussa täyteen mittaansa, niin on tubulaariset rinnat.
Nännit ja nännipihat voivat olla synnyttämättömällä hyvin pienet ihan normaalistikin. Voi olla ns sisäänpäin kääntyneet nännit, jotka venyttyvät vasta vauvan imiessä tai rintakumien avullla imetettettäessä.
Rinnat voivat saavuttaa täyden kokonsa vasta imetyksen seurauksena. Silloin olisi vain hyvä asia, että sulla on nyt olemattomat rinnat. Saisit ehkä pysyvästi isommat, mutta edelleen kiinteähköt rinnat imetyksen jälkeenkin, jos vain imettäisit tarpeeksi. Jos maitoa ei juurikaan ala kehittymään, niin on tubulaariset rinnat, mutta maidonnousu rintoihin on yksilöllistä ja voi viedä vaikka viikonkin vauvan syntymästä. Tosi harvalta puuttuu tuo rintarauhaskudos, joka on maidontulon edellytys. Moni ei vaan käytä niitä rintojaan tarpeeksi imetykseen.
Osa miehistä pitää olemattomia rintoja kauniina, joten ulkonäköongelmaakaan ei välttämättä ole. Olen huomannut...