Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neuvolassa kysytään jatkuvasti 40 v. äidin jaksamisesta?

Vierailija
31.01.2016 |

Viimeksi tällä viikolla. Kävin kuopuksen 8 kk tarkastuksessa ja nuori th otti lempeän ilmeen ja kysyi, kuinkas olet jaksanut vauvan kanssa? Kyseli yövalvomisista ja jaksanko leikkiä ja käydäänkö ulkoilemassa jne. Siis minulla ei tosiaan ole mitään ongelmaa jaksamisen kanssa. Sama th sanoi ekalla käynnillä, että kun äidillä on jo ikää, voi rasittua enemmän vauvan valvomisista. Minä sanoin silloin, että enpä usko. Kun olin 25 ja tulin ekan kerran äidiksi, silloin minua väsytti. En ollut tottunut valvomaan, ja olin muutenkin paljon yksin kotona vauvan kanssa. Onko neuvola ikärasistinen paikka?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun pitää ottaa se teeskennelty ilme ja huoli puheeksi. Pitäisi mieluummin suunsa kiinni. Ei aikuista ihmistä tarvitse holhota!

Kaikki eivät välttämättä uskalla ottaa puheeksi omaa väsymistään vauvan kanssa.

Harmi, jos koet teeskentelynä. Mitä järkeä neuvolan palveluilla olisi, jos ei siellä otettaisi puheeksi asioita?

Vanhemmat osaisivat mitata ja punnita lapset itsekin. Minkä siinä koet loukkaavaksi? Kaiken ikäinen äiti voi väsyä. t. se sama th

Vierailija
22/22 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä ohjeistetaan ensin kysymään, että miten on mennyt. Sen jälkeen kysytään nukkumis, ruokailu ym. perusasiat ja keskustellaan vanhempien kanssa mahdollisista murheista. Kysymme nämä kaikilta, ei liity mitenkään ikään. Joku jo sanoikin, että tarkoitus on seuloa apua tarvitsevat vanhemmat.

Millaista apua on sitten tarjolla, jos äiti kertoo olevansa hyvin väsynyt? Jos vauva on sairas, keskonen tms. ja pitää syöttää tai hoitaa 3-4 tunnin välein ympäri vuorokauden, ja perheessä muitakin lapsia, niin väsyyhän siinä kuukausien kuluessa. Juttelusta ei ole apua, kodin- tai lastenhoitoavusta kyllä olisi. Niitä ei kuitenkaan ole tarjolla, joten miksi edes kysytään?

Hei! Kotipalvelua on tarjolla, mikäli äiti vaikuttaa olevan kovin väsynyt. Itse kysyn kaikilta äidieiltä mielialasta ja väsymyksestä sekä jaksamisesta. Kotipalvelulla tarkoitetaan konkreettista lastenhoitoapua. Siksi kysellään. t. sun ikäinen th

Kenen ikäinen? En ole noita viestejä kirjoittanut.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi