40-luvun Aihe Vapaa
Kommentit (49)
Ärsyttää naapurin tytär, joka kerskailee kun on IV-lottana. Kuulemma se kaikkein rankin ja vaarallisinkin homma. Meidän tyttö on muonittaja-lottana, mutta yhtä tärkeitä töitä mielestäni kummatkin! Mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Meijän Kaarlo on vieläkkii rintamalla, eihä se näin kauaa pitänä kestää. En minä yksin täälä pärjää, viijen mukulan kanssa eikä ruokaa oo, riisitauti iskenä jo kahteen. Nyt toissapäivänä tähä pihhaa kävel sellanen mies ku Heimo sano olevasa jostai pohjosempaa, ja että vois tehhä talon töitä ruokaa vastaan. Uskallanko minä nyhte sen ottaa ku navetan katto pitäs paikata ja pellolla olis aijan korjuuta ja kaikenlaisha, mutta mitä ne kyläläisetkii siihen sannoo ku täällä vieras mies pyörii?
Ota Heimo tyäläiseksi, ruoakapalkallaki vielä. Mihin sie sen majoitat, onko teillä pihassa aittaa vai saunaanko meinaat asuttaa? Kammariis älä vaan piästä, siitä piä huali. Kylän akat ny aina juaruaa käen lennostakin, antaa niien juaruta, jottain tekemistä niilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sain saksalaiselta upseerilta leipää <3.
Minäkin sain saksalaiselta upseerilta.
Työmatka kesti tänään toista tuntia, kun tuli ilmahälytys. Ryntäsimme raitiovaunusta lähimpään pommisuojaan, jossa saimme odotella tovin, ennen kuin matka taas jatkui. Emme päässeet kuin yhden pysäkinvälin niin tuli taas uusi hälytys.
Tiedoksi teille, että saksalaisupseereita ei ollut Suomessa vielä helmikuussa 1940, vaan ensimmäiset joukot vasta syyskuun lopulta alkaen.
Tyttö 18v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ollut pian 2 vuotta rintamalla ja raskauteni alkaa kohta näkyä - neuvoja miten selitän kyläläisille ??
Jos koittasit sanoa , että miehesi kävi lyhyellä lomalla , ja tapasit hänet jossakin muualla. Olisiko sinun mahdollista muuttaa paikkakuntaa ? Helpottaisiko se tilannetta.
Sodasta ei todellakaan käyty lomilla. Johan siinä olisi vihollinen äkkiä vallannut maamme, jos Suomen sotilaat olisivat lomalle päässeet. Siksi Suomessa ei syntynyt sotien aikaan lainkaan lapsia, koska miehet olivat sodassa eivätkä he päässeet tekemään lapsia.
:DDDDDDDDDDDDD
Meijän Kaarlo on vieläkkii rintamalla, eihä se näin kauaa pitänä kestää. En minä yksin täälä pärjää, viijen mukulan kanssa eikä ruokaa oo, riisitauti iskenä jo kahteen. Nyt toissapäivänä tähä pihhaa kävel sellanen mies ku Heimo sano olevasa jostai pohjosempaa, ja että vois tehhä talon töitä ruokaa vastaan. Uskallanko minä nyhte sen ottaa ku navetan katto pitäs paikata ja pellolla olis aijan korjuuta ja kaikenlaisha, mutta mitä ne kyläläisetkii siihen sannoo ku täällä vieras mies pyörii?