Työkaveri saikulla vuoden alusta asti
Eikä kukaan tiedä mitään. Ei sitä onko tulossa vaiko menossa, eikä saa kysyä.
Hänen työt tehdään kuka ehtii, sillä tällä alalla ei voi jättää tekemättä.
Hitto, pitäisköhän jäädä itsekkin kun se näyttää olevan noin helppoa! Mihinkään syöpään en usko.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä toivoisi tommoista kateellista työkaveria kenellekään
No sinun toiveillasi nyt ei ole mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Itse olin poissa 3kk kun jalka murtui pahasti. Eikä kuulunut kenellekään.
Aika herkkänahkainen saa olla, jos jalan murtumisesta ei kehtaa kertoa kenellekään. Outoa minusta.
Ja alapeukkuja kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene esimiehelles narisemaan ja kieltäydy tekemästä saikuttajan työt. Sano vielä, että ajattelit itsekkin kohta jäädä saikulle.
No siihenhän se lopulta johtaa kun työmäärä kasvaa muilla yhden hoidattaessa kuuppaansa lösimällä kotona.
Toivomme ap kaikki todella, että sinäkin saat saman sairauden kuin työkaverisi, jotta pääset sinne kotiisi lösimään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihan asiallista saada tietää, minkä tyyppisestä sairauslomasta on kyse. Ihan vain siksi, että muu työyhteisö tietäisi, onko sairauslomalle odotettavissa loppua, vai onko kyse hyvin todennäköisesti pitkästä rupeamasta. Työtä osaa ihan eri tavalla suunnitella, jos tietää, onko henkilövaje hetkellinen vai pidempi. Myös työnantaja voisi hankkia sijaisen, jos tietäisi, että sairausloma tulee kestämään kauan.
Alapeukuttakaa vaan ihan rauhassa, mutta minä ajattelen niin, että töissä olevien niskaan ei tartte loputtomasti kannettavaa kaataa.
Työkaverisi sairausloman syyt ei kuulu sinulle pätkääkään. On esimiehen ongelma järjestää sijainen jos sellaiselle on tarve.
Buahhah! Taidat elää jossain mielikuvitusmaailmassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene esimiehelles narisemaan ja kieltäydy tekemästä saikuttajan työt. Sano vielä, että ajattelit itsekkin kohta jäädä saikulle.
No siihenhän se lopulta johtaa kun työmäärä kasvaa muilla yhden hoidattaessa kuuppaansa lösimällä kotona.
Tai sitten se pihi esimies voi palkata sijaisen.
No helvetti jää saikulle saatana ap, jos noin hitosti kadehdit! Sinun kaltaisesi vitun vinkunokat ovat niitä kaikkein epäpidetyimpiä töissä. Marmatetaan , kurnutetaan ja kadehditaan milloin mistäkin.
T. lähiesimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika herkkänahkainen saa olla, jos jalan murtumisesta ei kehtaa kertoa kenellekään. Outoa minusta.
Ja alapeukkuja kiitos.
Millaisen pressitilaisuuden itse järjestät, kun olet saikulla?
Työpaikan juoruämmät juoruavat yleensä ihan mistä vain ja ovat kuin kissa pistoksessa, kun heiltä pimitetään tietoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä olet sitten seuraava hoidattamassa kuuppaasi lösimällä kotona. Ja seuraava sinunkaltainen riehumassa täällä av:lla, että taas on yksi pitkällä sairaslomalla ja vituttaa, kun ei kerrota sen diagnoosia kaikille.
Nämä on niitä työpaikkakiusaajia... Koko ajan muitten niskassa kiinni räkyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alapeukkuja kiitos.
Sairastava työkaveri ei ole sairausloman aikana kertomassa töissä sairautensa syitä, ymmärrätkös? Enkä minä ainakaan rupeaisi soittelemaankaan.
Ap säkin varmaan toivoisit jos sairastuisit, että työpaikalla leviteltäisiin yksityisiä terveystietojasi. Olisko se kivaa? Ai ei, ai mutta niin, sä ootkin vaan sellanen utelias juoruämmä joka haluaa vaan tietää kaiken muiden henkilökohtaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä helvettiä se sulle kuuluu jos työkaveri on saraslomalla? Ei niin pätkääkään ainakaan se mikä sillä on.
Ei ehkä mutta älköön kyselkö minunkaan perääni kun päätän ottaa kuukauden saikkua ja jättää työni mm hänelle.
Tyhmä! Ei sairaslomia "päättetä ottaa"
Sulla on vähän liian ruusuinen kuva. Lääkärille tartte kun vähän itkeä "kuinka rankkaa on ja ei saa nukuttua" niin saikkua tulee. Oikea toimintapatahan olisi ottaa lopputili työstä joka on "liian rankkaa" niin loppuisi nämä saikun anelijat muutenkkin.
Umppari 2-3 vko riippuen leikkausajankohdasta ja jos työ on fyysistä 5vkoa - senkään jälkeen ei saa vähän aikaan nostella raskaita esineitä.
Mulle riittää tieto, että henkilö on sairaslomalla, esimieshän ei saa kertoa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä helvettiä se sulle kuuluu jos työkaveri on saraslomalla? Ei niin pätkääkään ainakaan se mikä sillä on.
Ei ehkä mutta älköön kyselkö minunkaan perääni kun päätän ottaa kuukauden saikkua ja jättää työni mm hänelle.
Sulla on vähän liian ruusuinen kuva. Lääkärille tartte kun vähän itkeä "kuinka rankkaa on ja ei saa nukuttua" niin saikkua tulee. Oikea toimintapatahan olisi ottaa lopputili työstä joka on "liian rankkaa" niin loppuisi nämä saikun anelijat muutenkkin.
Oletko itse ottanut saikkua tällä keinoin vai mistä tiedät tosiasiat?
Oikea toimintatapa olisi ottaa löysät pois ja potkaista jokainen saikkulainen ulos ja katsoa, vieläkö pystytään sillä vähennetyllä väkimäärällä hoitamaan hommat. Sitten, kun on löydetty kipuraja, otetaan vielä 1-2 pois. Näin saadaan Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene mene jo sinne sitten itkemään kun se niin helppoa on. Kyllähän se yksi kyynel helposti sieltä tunnekylmältä av-mammaltakin tuossa tilanteessa tirahtaa ja lääkäri kirjoittaa tietenkin heti kuukauden saikun siitä hyvästä. Ja kyllä se niin on että masentuneet eivät toimeentuloa tarvitse, saunan taakse suoraan vaan kun päättivät alkaa sellaista esittämään kun eihän sellaista sairautta oikeasti ole olemassakaan!
tiedoksivaan kirjoitti:
Umppari 2-3 vko riippuen leikkausajankohdasta ja jos työ on fyysistä 5vkoa - senkään jälkeen ei saa vähän aikaan nostella raskaita esineitä.
Mulle riittää tieto, että henkilö on sairaslomalla, esimieshän ei saa kertoa syytä.
No kyllä minulla olisi pokkaa sanoa työkavereille jos umppari puhkeaisi, jalka katkeaisi tai joutuisin leikkaukseen. Ja jos en olisi itse kertomassa, sanoisin esimiehelle että vie terveiset muille.
Näin toimii normaali ihminen. Ne peiton alla lösivät sitten hyssyttelevät ja luulevat ettei kukaan tajua että se mikä niitä oikeasti vaivaa on lorvikatarri!
Vierailija kirjoitti:
tiedoksivaan kirjoitti:
Mulle riittää tieto, että henkilö on sairaslomalla, esimieshän ei saa kertoa syytä.No kyllä minulla olisi pokkaa sanoa työkavereille jos umppari puhkeaisi, jalka katkeaisi tai joutuisin leikkaukseen. Ja jos en olisi itse kertomassa, sanoisin esimiehelle että vie terveiset muille.
Näin toimii normaali ihminen. Ne peiton alla lösivät sitten hyssyttelevät ja luulevat ettei kukaan tajua että se mikä niitä oikeasti vaivaa on lorvikatarri!
En jotenkin ihmettele ettei sinulle olla ihan ensimmäisenä niitä sairauslomien syitä kertomassa.
Vuoden alusta on vasta neljä viikkoa.
Työkaverisi on ilm. vakavasti sairas. Oletko koskaan ollut tekemisissä ihmisen kanssa, joka käy sytostaattihoidossa? Tai joka toinen päivä tunteja kestävässä dialyysissa sopivaa siirrettä odotellessaan?
Syöpä ei ole kenenkään ulkopuolisen uskomisesta kiinni.
Kun työkaverisi tilanne vaivaa niin paljon, että avaat siitä julkisen keskustelun, niin oletko ollut häneen yhteydessä ja kysynyt voitko auttaa häntä jotenkin?
Sairastaminen on yksityisasia. On tietysti helpompaa, jos sairas kertoo tilanteestaan, mutta on myös ymmärrettävää, jos hän ei tee niin; ympäristön kirjavia reaktioita voi olla vaikea kestää. Läheiset ja rakkaat tulevat ennen työkavereita.
Onneksi sinulla näyttää tuota myötätuntoa riittävän, ap. Toivottavasti sinusta ajatellaan samalla lailla ja spekuloidaan netissä sitten jos/ kun vakava sairaus kohtaa sinua.
Itsekin kirjoitetaan yhdellä k:lla.
Itse olin viime vuonna neljä kuukautta saikulla, apua, kauheeta! Ei kenenkään muun kuin pomon tarvinnut tietää miksi :) Vaikkei se nyt mikään salaisuus ollut kun käsi katkesi!
Työkaverisi sairausloman syyt ei kuulu sinulle pätkääkään. On esimiehen ongelma järjestää sijainen jos sellaiselle on tarve.