Iso kärpänen pörisee selällään, mitä teen?
Ikkunalaudalla, laakeassa tuikkuastiassa pörisee iso kärpänen selällään. Pelkään sitä, kuten kaikkia hyönteisiä.
Jatkuva pörinän kuuleminen ahdistaa minua, koska muistan siitä, että kärpänen saattaa kärsiä.
En missään nimessä pysty tappamaan kärpästä, mutten myöskään tiedä, miten auttaa sitä. Kärsiiköhän kärpänen? Annanko vain luonnon hoitaa hommansa enkä puutu siihen mitenkään?
Harkitsin tuikkuastian kallistamista tuuletusikkunasta, mutta siinähän kävisi niin, että kärpänen pörrähtäisi sillä sekunnilla takaisin sisälle, lämpimään.
Tästä syystä pidän aina hyönteisverkkoja kesällä ja keväällä. En edes ole varma, kuinka kärpänen on päässyt sisälle, kun en ole pitänyt ikkunaa auki pitkään aikaan.
Inhoan tällaisia tilanteita :(
Kommentit (24)
Vanha ketju, mutta meillä oli joskus viime syksynä/talvena samanlainen tilanne, että kärpänen oli selällään. Kai se tosiaan joku vanhuuden vaiva oli, kun se ajan kanssa päätyi selälleen senkin jälkeen, kun olin auttanut sen pystyyn. Vein sille jopa vettäkin juotavaksi. Laitoin sen eteen lattialle tipan ja siitä se ryysti kärsällään. En tiedä olisiko jotain tukevampaa pitänyt tarjota, mutta ei meillä oikein ollut mitään mehua tai muuta kärpäselle sopivaa.
Seuraavana päivänä se sitten löytyi kuolleena. Mutta ainakin olin tarjonnut sille juotavaa, ettei kuivin suin tarvinnut lähteä tästä maailmasta.
Onko joku kokeillut tarjota limua tai alkoholitonta olutta?
Hae Terveystalolta sydäniskuri ja elvytä se.
😂😂