Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miehen ex todella katkera!

Vierailija
31.01.2016 |

Olen idiootti ja ei tarvitse keskittyä tähän seikkaan sen enempää, mutta luin miehen viestit, kun ajattelin, että on jotain meneillään.

Mies ei puhu ikinä minulle mistään, ja huomaan milloin on jotain hämminkiä.

Taustaa vähän : olemme seurustelleet neljä vuotta miehen kanssa, ei asuta yhdessä.

Parisuhteessa menee muutoin hyvin, mutta miehen ex todella vihainen ja katkera suhteestamme.

Haukkuu minua pitkillä viesteillä miehelle ja uhkailee miestä, että ei saa olla lasten kanssa, jos joku asia ei mene exän pillin mukaan. Yleensä uhkailee meidän suhteella. " Jos olet silloin naisen kanssa, et saa tavata lapsia"
Aivan naurettavaa! Tekisi mieli puuttua asiaan ja kertoa miehelle.

Exän käytös vuosien saatossa muuttuu vain pahemmaksi.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mene mun ymmärrykseen, miten näillä ex-puolisoilla on haluja ja mielenkiintoa puuttua exän parisuhteeseen

Vierailija
42/42 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on hankalia exiä, jotka hankaloittavat tapaamisia jne. Mutta kannattaa myös muistaa, että monesti asian saa näyttämään siltä, jos niin haluaa.

Esimerkkinä oma exäni, joka suureen ääneen kertoo nykyiselle puolisolleen ja muulle lähipiirille, että minä estän tapaamiset ja ainakin hankaloitan niitä. Meillä ei ole tapaamissopimusta, koska exä ei sellaista halunnut, ei kuulemma pysty etukäteen tarkasti sanomaan, koska ehtii tapaamaan.

Käytännössä asia siis hoituu niin, että exä laittaa keskellä viikkoa viestin "otan lapset la-su" ja jos meillä onkin jotain sovittuna, niin olen estänyt tapaamisen. Ensimmäiset pari vuotta leikin mukana, peruutin omat ja lasten suunnitelmat viime hetkellä, jotta pääsisivät isälleen. Lopulta tajusin, etten voi omaa ja lasten elämää elää niin, miten isä haluaa. Exä myös ilmoittaa tarkan kellonajan "tuo lapset klo 14" ja jos tämä ei sovi ja ehdotan toista kellonaikaa, olen taas estänyt tapaamisen. Ihan älyntöntä vallankäyttöä. 

Exä aktivoituu noin pari kertaa vuodessa, silloin haluaa lapset vuorokaudeksi. Ja ilmoittaa tosiaan paria päivää aiemmin: ja nostaa kamalan metelin "exä estää tapaamisen", jos homma ei mene juuri siten, kun hän se sanelee. Luultavimmin selittää lähipiirilleen, että harvat tapaamiset ovat siksi, etten suostu useammin.

Ja minä olen se, joka vie ja hakee lapset, koska kaikesta huolimatta koen tärkeäksi, että lapset tapaavat isäänsä silloin, kun se isälle sopii. Tosin jo sovittuja menoja en enää peru, vaan ehdotan toista viikonloppua (johon yleensä saan vastauksen "en osaa vielä sanoa").

Kannattaa siis joskus suodattaa näitä "exä estää tapaamiset" valituksia. Niillä se etä toki saa sädekehäänsä kiillotettua ja empatiaa muilta. Totuus asian takana saattaa ehkä kuitenkin olla jotain muuta.

Olet hyvä äiti, ja ihana ihminen kun jaksat tuota. Lasten vuoksi tietenkin! :)

Mikset hanki sitä tapaamissopimusta kuitenkin? Lasten nimissä voit viedä asian ilmaiseksi oikeuteen. Ei tuo tilanne ole reilu, ei sinun eikä etenkään lasten kannalta.

Hankalia ihmisiä on niin lähi- kuin etävanhemmissa. Väistämättä nykyisellään asia on kuitenkin niin, että viime kädessä kaikki on lähihuoltajan vallassa. Lähi voi tehdä ihan hirvittäviä asioita, joutumatta niistä vastuuseen. Etän on huomattavasti hankalampi temppuilla, ja esim tuo maan sisäinen lapsikaappaus on vain lähille mahdollista. Jos etä sen tekee, se on lapsen omavaltainen huostaanotto, ja laitonta. Lähivanhemman "oikeudet" (oikeasti kummallakaan vanhemmalla ei ole oikeuksia, ainoastaan lapsilla, mutta monesti lähin paras katsotaan myös lapsen parhaaksi, näin olle käytännössä lähillä on oikeuksia, mm saada elarit, pitää lapsi luonaan kun haluaa, matkustaa lapsen kanssa vaikka etä olisi mitä mieltä, näitä samoja oikeuksia etällä ei ole) ovat huomattavasti laajemmat kuin etän. Etällä on ainostaan oikeus tavata lasta, ja sekin on lapsen oikeus joka ei sitten toteudu jos lapsi ei halua (tai lähi ei halua ja väittää ettei lapsi halua).

Tällä paasauksella tarkoitan sitä, että vaikka huonoja vanhempia on tietysti sekä etä- että lähivanhemmissa, niin viime kädessä lähit ovat niitä jotka voivat suurimmat vahingot aiheuttaa.

Ei ole olemassa tasa-arvoista erovanhemmuutta, ainakaan vielä. Toivottavasti asiat muuttuisivat.

T. Se erään kyykytetyn etäisän puoliso

mitä se tapaamissopimus muuttaisi? Ei mitään. Jos meillä olisi tapaamissopimus, olisin valmiudessa joka toinen viikonloppu - turhaan, koska exän tapaamistahti ei muutu aktiivisemmaksi. Ei tapaamissopimus sido etävanhempaa millään tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä