Vaihdoin terveelliseen ruokavalioon, ja nyt nesteeni maistuvat ja haisevat kamalalta
Jätin siis sokerit ja muut herkut pois, lisäsin terveellisiä kasviproteiineja ja tarkistin, että proteiinien, rasvojen ja hiilihydraattien välinen suhde on suositusten mukainen. Kaikki on muuten hyvin ja painokin on laskenut, mutta nyt sitten tapasin kiinnostavan miehen.. Ensin huolestuin siitä, kun tuntuu että henki haisee koko ajan. Ihmettelin mistä se voisi johtua, kun hampaiden pitäisi olla kunnossa jne. Sitten tajusin tarkistaa senkin, miltä alapään nesteet tuoksuvat. Oikeasti aika kamala, oksennusta muistuttava haju! Ja ei ole mitään tulehduksia tai muita terveysongelmia, vaan ne kaikenlaiset sesam- ja muut papu- ja pähkinätuotteet siinä tuoksahtavat. Kun vielä olen jättänyt pois jäätelöt ja muut sokerijälkkärit, jollaisia aiemmin söin päivittäin, niin muutos on huomattava. Aiemmin olen saanut kehuja kun maistun ja tuoksun niin hyvältä. Nyt pelottaa aika paljonkin, millainen kokemus tälle uudelle miehelle saattaa olla vaikkapa suuseksi kanssani. :(
Onko täällä kenelläkään vinkkejä, mitä pitäisi syödä että saisi itsestään paremman makuisen, ja kuinka monta päivää sitä pitää jatkaa että alkaa vaikuttaa? Emme ole ehtineet vielä tositoimiin miehen kanssa, mutta toivottavasti pääsemme siihen vaiheeseen pikapuoliin.
Kommentit (4)
Eikös ketoosi aiheuta tuommosta? Kuulostaa että saat liikaa proteiinia. Toi ananas vois toimia, ainakin ex-miehellä sen maistoi.
Enemmän vaan tuoreita kasviksia, hedelmiä ja marjoja ruokavalioon. Luin just jostain, että karpalot vaikuttavat positiivisesti alapään makuun.
Kiitos vinkeistä, pitänee sitten alkaa syödä sitä ananasta. Ketoosi vaikuttaa hengityksen hajuun kyllä mutta ei varmaan alapäähän kuitenkaan. Eikä minulla voi sitä jatkuvasti olla. Hedelmiä olenkin jo lisännyt ruokavalioon, mutta ilmeisesti en tarpeeksi. Proteiinin saanti on ihan normaalin suomalaisen suosituksen mukainen, joten ei sitä liikaa pitäisi olla.
ap
Ananas on se useimmin suositeltu, yleensä miesten...nesteiden maun parantamiseen. Hedelmiä ylipäätänsä. Toimii naisillekin, vaikuttaa myös ihon tuoksuun/makuun.