Apua! Miehen ex todella katkera!
Olen idiootti ja ei tarvitse keskittyä tähän seikkaan sen enempää, mutta luin miehen viestit, kun ajattelin, että on jotain meneillään.
Mies ei puhu ikinä minulle mistään, ja huomaan milloin on jotain hämminkiä.
Taustaa vähän : olemme seurustelleet neljä vuotta miehen kanssa, ei asuta yhdessä.
Parisuhteessa menee muutoin hyvin, mutta miehen ex todella vihainen ja katkera suhteestamme.
Haukkuu minua pitkillä viesteillä miehelle ja uhkailee miestä, että ei saa olla lasten kanssa, jos joku asia ei mene exän pillin mukaan. Yleensä uhkailee meidän suhteella. " Jos olet silloin naisen kanssa, et saa tavata lapsia"
Aivan naurettavaa! Tekisi mieli puuttua asiaan ja kertoa miehelle.
Exän käytös vuosien saatossa muuttuu vain pahemmaksi.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
MIes on yrittänyt suojella sua paskalta exältään. Toivottaasti hänellä on voimia puolustaa teidän suhdettanne eikä pomppia exän pillin mukaan. Jos pomppii, teidän suhteestanne ei pidemmän päälle tule mitään. Suhde missä exä sanelee, on kolmen aikuisen perhe. Rajat pitäis olla todella selvät. Ja miehen tehtävä on tehdä ne.
Paskalta exältä? Oletko ihan varma, että nimenomaan se exä on paska? Kyllä eronneen miehen kanssa yhteen menevät naiset ovat naiveja... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ex voi uhkailla lasten tapaamisilla mitenkään, jos on vaikka yhteishuoltajuus.
Kyllä muuten voi. Monihan luulee, että tapaamissopimusta on noudatettava mutta niinhän se ei ole. Lähi voi suht huoletta estää tapaamisia mielensä mukaan eikä siitä tule minkäänlaisia sanktioita. Vähintään kolme kertaa olis käytävä käräjillä saadakseen edes uhkasakko aikaiseksi tapaamisten estämisestä, mutta sekään ei takaa mitään jos lähi on varaton tai jos häntä ei kiinnosta moiset pikkusakot.
En siis ole tuon kamalan exän puolella, mutta nämä asiat voivat mennä todella vittumaiseksi jos lähi heittäytyy hankalaksi. Kokemusta on.
Nimim. Uusperheen äiti - kyykytetyn etäisän puoliso
Toisaalta etävanhemmalla ei ole edes sakonuhkaa, jos ei noudata sopimusta. Kukaan ei vaadi etää olemaan lastensa kanssa, mutta lähivanhemman on pakko sakon uhalla antaa lapsensa vaikka minkä narkkariäitipuolen hoiviin sillä verukkeella, että isä haluaa tavata lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla ämmät on aina suuna päänä haukkumassa sekä exät että ne naiset, joista on tullut uusi kumppani miehelle (ns. toiset naiset). Huvittavaa.
Tulevat exät täällä ampuvat itseään jalkaan.
Näinhän se on... :D
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap et ilmeisesti tiedä, mitä miehen ja exän suhteessa on tapahtunut. Sinähän et edes asu miehen kanssa, joten eipä se teidänkään suhde vankalla pohjalla ole.
Minäkään en asu kumppaninin kanssa kun osan ajasta. Suhteemme on erittäin hyvä ja vakaalla pohjalla. Jopa parempi kuin jos se perustuisi vain yhteisiin seiniin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap et ilmeisesti tiedä, mitä miehen ja exän suhteessa on tapahtunut. Sinähän et edes asu miehen kanssa, joten eipä se teidänkään suhde vankalla pohjalla ole.
Siitä on yli 4 vuotta aikaa! oli meilläkin exän kanssa vaikea ero, mukaan liittyi kolmansia osapuolia (ei mun puoleltani vaan exän), oli valehtelua ja riitaa. Mutta ei niistä kukaan jaksa ikuisuuksia kitistä, etenkään enää tuollaisen ajan jälkeen. Ja asumismuotokaan ei kerro suhteesta mitään, ei kaikki halua yhteistaloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIes on yrittänyt suojella sua paskalta exältään. Toivottaasti hänellä on voimia puolustaa teidän suhdettanne eikä pomppia exän pillin mukaan. Jos pomppii, teidän suhteestanne ei pidemmän päälle tule mitään. Suhde missä exä sanelee, on kolmen aikuisen perhe. Rajat pitäis olla todella selvät. Ja miehen tehtävä on tehdä ne.
Paskalta exältä? Oletko ihan varma, että nimenomaan se exä on paska? Kyllä eronneen miehen kanssa yhteen menevät naiset ovat naiveja... :D
No jos vuodesta toiseen purkaa vihaa lastensa isän uuteen kumppaniin niin on kyllä pahasti päästään vinksallaan ja jälkeenjäänyt. Äläpäs sinä aliarvioi muiden kokemuksia elämästä. Sitäpaisti jos haluat hyvän ihmissuhteen, 100% luottamus on ainut tie siihen. Sekö susta on naiivia? Että luottaa toisen rakkauteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki ovat eronneet tavalla tai toisella parisuhteesta. Itse en kuuna päivänä alkaisi suhteeseen ihmisen kanssa, jolle olisin ensimmäinen suhde. Se on pahin mahdollinen skenaario - olla se, kenen kanssa tehdään ne virheet eikä osata vielä kunnolla suhteilla ja jolle tulee shokkina alkuhuuman laskeminen jne. ei hyvä.
Kuulostaa tutulta. Itse olen onnekas ja mieheni eksä elää omaa elämäänsä. Mutta kaveripiirissä on kokemusta tuosta ja täytyy tunnustaa, että yksi kaveri muuttui itse tuollaiseksi. Hänen perusteluitaan kuuntelin ja oikeasti en saanut käytökselle yhtään järkevää perustetta luotua. Muutamia kertoja yritin lempeästi neuvoa ja ohjata ajattelemaan muuta. Ei auttanut. Fiksu ja muuten ihana ihminen oli täysin sokea ja maaninen vihassaan, jota jatkoi ja jatkoi kaikin keinoin. Mulle oli epäselvää, mitä se eksä oikein teki uuden siippansa kanssa. Hirveä katkeruus, vaikka tämä kaveri juuri halusi erota.
Toisaalta on kaveripiirissä sitten hyviäkin kokemuksia ja eräs kaveri on toiminut eksänsä uudemmalle ex-vaimolle olkapäänä. Tuki heidän suhdettaan kaikin tavoin ja toivoi parasta, vaikka tiesi eksänsä olevan hyvän alkusuhteen jälkeen surkea mies.
Sama juttu täällä. Ei asuta miehen kanssa yhdessä, seurusteltu monta vuotta ja miehellä siis lapsia edellisestä liitosta.
Ex uhkailee mm. Minun " nirhaamisesta" ja en saa olla hänen mielestä miehen lasten kanssa tekemisissä tai muuten alkaa kaikenmaailman uhkailut.
Laitoin miehen exälle viestin, että menen poliisille kun uhkailee tappamisesta. Loppui ne viestit siihen.
Jos ex roikkuu miehessä ja ei pysty hyväksymään mitenkään uutta suhdetta, niin silloin on pääkopassa suuria ongelmia.
Miksi Ap et laita exälle viestiä ja tiedät miten hän puhuu sinusta ja käske lopettamaan teidän suhteesta jankkaaminen, kun ei liity häneen mitenkään.
Ilmeisesti mies ei uskalla sanoa
Huoh, mun mitta ei jaksaisi tollaista, jos kokoajan pitäisi ajatella miehen exää
Paljon on hankalia exiä, jotka hankaloittavat tapaamisia jne. Mutta kannattaa myös muistaa, että monesti asian saa näyttämään siltä, jos niin haluaa.
Esimerkkinä oma exäni, joka suureen ääneen kertoo nykyiselle puolisolleen ja muulle lähipiirille, että minä estän tapaamiset ja ainakin hankaloitan niitä. Meillä ei ole tapaamissopimusta, koska exä ei sellaista halunnut, ei kuulemma pysty etukäteen tarkasti sanomaan, koska ehtii tapaamaan.
Käytännössä asia siis hoituu niin, että exä laittaa keskellä viikkoa viestin "otan lapset la-su" ja jos meillä onkin jotain sovittuna, niin olen estänyt tapaamisen. Ensimmäiset pari vuotta leikin mukana, peruutin omat ja lasten suunnitelmat viime hetkellä, jotta pääsisivät isälleen. Lopulta tajusin, etten voi omaa ja lasten elämää elää niin, miten isä haluaa. Exä myös ilmoittaa tarkan kellonajan "tuo lapset klo 14" ja jos tämä ei sovi ja ehdotan toista kellonaikaa, olen taas estänyt tapaamisen. Ihan älyntöntä vallankäyttöä.
Exä aktivoituu noin pari kertaa vuodessa, silloin haluaa lapset vuorokaudeksi. Ja ilmoittaa tosiaan paria päivää aiemmin: ja nostaa kamalan metelin "exä estää tapaamisen", jos homma ei mene juuri siten, kun hän se sanelee. Luultavimmin selittää lähipiirilleen, että harvat tapaamiset ovat siksi, etten suostu useammin.
Ja minä olen se, joka vie ja hakee lapset, koska kaikesta huolimatta koen tärkeäksi, että lapset tapaavat isäänsä silloin, kun se isälle sopii. Tosin jo sovittuja menoja en enää peru, vaan ehdotan toista viikonloppua (johon yleensä saan vastauksen "en osaa vielä sanoa").
Kannattaa siis joskus suodattaa näitä "exä estää tapaamiset" valituksia. Niillä se etä toki saa sädekehäänsä kiillotettua ja empatiaa muilta. Totuus asian takana saattaa ehkä kuitenkin olla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on hankalia exiä, jotka hankaloittavat tapaamisia jne. Mutta kannattaa myös muistaa, että monesti asian saa näyttämään siltä, jos niin haluaa.
Esimerkkinä oma exäni, joka suureen ääneen kertoo nykyiselle puolisolleen ja muulle lähipiirille, että minä estän tapaamiset ja ainakin hankaloitan niitä. Meillä ei ole tapaamissopimusta, koska exä ei sellaista halunnut, ei kuulemma pysty etukäteen tarkasti sanomaan, koska ehtii tapaamaan.
Käytännössä asia siis hoituu niin, että exä laittaa keskellä viikkoa viestin "otan lapset la-su" ja jos meillä onkin jotain sovittuna, niin olen estänyt tapaamisen. Ensimmäiset pari vuotta leikin mukana, peruutin omat ja lasten suunnitelmat viime hetkellä, jotta pääsisivät isälleen. Lopulta tajusin, etten voi omaa ja lasten elämää elää niin, miten isä haluaa. Exä myös ilmoittaa tarkan kellonajan "tuo lapset klo 14" ja jos tämä ei sovi ja ehdotan toista kellonaikaa, olen taas estänyt tapaamisen. Ihan älyntöntä vallankäyttöä.
Exä aktivoituu noin pari kertaa vuodessa, silloin haluaa lapset vuorokaudeksi. Ja ilmoittaa tosiaan paria päivää aiemmin: ja nostaa kamalan metelin "exä estää tapaamisen", jos homma ei mene juuri siten, kun hän se sanelee. Luultavimmin selittää lähipiirilleen, että harvat tapaamiset ovat siksi, etten suostu useammin.
Ja minä olen se, joka vie ja hakee lapset, koska kaikesta huolimatta koen tärkeäksi, että lapset tapaavat isäänsä silloin, kun se isälle sopii. Tosin jo sovittuja menoja en enää peru, vaan ehdotan toista viikonloppua (johon yleensä saan vastauksen "en osaa vielä sanoa").
Kannattaa siis joskus suodattaa näitä "exä estää tapaamiset" valituksia. Niillä se etä toki saa sädekehäänsä kiillotettua ja empatiaa muilta. Totuus asian takana saattaa ehkä kuitenkin olla jotain muuta.
Olet hyvä äiti, ja ihana ihminen kun jaksat tuota. Lasten vuoksi tietenkin! :)
Mikset hanki sitä tapaamissopimusta kuitenkin? Lasten nimissä voit viedä asian ilmaiseksi oikeuteen. Ei tuo tilanne ole reilu, ei sinun eikä etenkään lasten kannalta.
Hankalia ihmisiä on niin lähi- kuin etävanhemmissa. Väistämättä nykyisellään asia on kuitenkin niin, että viime kädessä kaikki on lähihuoltajan vallassa. Lähi voi tehdä ihan hirvittäviä asioita, joutumatta niistä vastuuseen. Etän on huomattavasti hankalampi temppuilla, ja esim tuo maan sisäinen lapsikaappaus on vain lähille mahdollista. Jos etä sen tekee, se on lapsen omavaltainen huostaanotto, ja laitonta. Lähivanhemman "oikeudet" (oikeasti kummallakaan vanhemmalla ei ole oikeuksia, ainoastaan lapsilla, mutta monesti lähin paras katsotaan myös lapsen parhaaksi, näin olle käytännössä lähillä on oikeuksia, mm saada elarit, pitää lapsi luonaan kun haluaa, matkustaa lapsen kanssa vaikka etä olisi mitä mieltä, näitä samoja oikeuksia etällä ei ole) ovat huomattavasti laajemmat kuin etän. Etällä on ainostaan oikeus tavata lasta, ja sekin on lapsen oikeus joka ei sitten toteudu jos lapsi ei halua (tai lähi ei halua ja väittää ettei lapsi halua).
Tällä paasauksella tarkoitan sitä, että vaikka huonoja vanhempia on tietysti sekä etä- että lähivanhemmissa, niin viime kädessä lähit ovat niitä jotka voivat suurimmat vahingot aiheuttaa.
Ei ole olemassa tasa-arvoista erovanhemmuutta, ainakaan vielä. Toivottavasti asiat muuttuisivat.
T. Se erään kyykytetyn etäisän puoliso
35 jatkaa vielä, että kumpi on pahempi skenaario:
a) "joudut" viettämään etälle tarkoitetun viikonlopun lastesi kanssa, koska lasten toinen vanhempi ei ehdikään/haluakaan heitä ja selitellä asiaa pettyneille lapsille parhain päin
Vai
b) et saa tavata lapsiasi koska lasten toinen vanhempi päättää (ilman syytä) ettet saa, etkä myöskään saa lapsen kanssa puhua tai selittää, vaan tämäkin jää sille tapaamisen estävälle vanhemmalle, joka selittää lapselle ties mitä (todennäköisesti valheita, ettet edes halua nähdä lasta)
Omasta mielestäni jälkimmäinen on huomattavasti kamalampi vaihtoehto. Puhumattakaan niin pitkälle menneistä tilanteista, että toinen vanhempi estää tapaamiset vuosikausiksi ja vieraannuttaa lapset uskomaan, etteivät he edes halua tavata, ja että se etävanhempi on ihan kamala luuseri (tai pahempaa)..
Voimia kaikille, jotka joutuvat olemaan tekemisissä hankalien erovanhempien kanssa. :(
Ap, kannattaa miettiä pystytkö seurustelemaan miehen kanssa kenellä on ex ja se pyörii valitettavasti kuvioissa niin kauan kuin lapset ovat täysi-ikäisiä.
Tuo vaikuttaa sairaalta toiminnalta mitä ex tekee.
Vierailija kirjoitti:
Katkeria exiä vaivaa se, etteivät he halua ottaa vastuuta itsestään ja elämästään. Niin kauan kuin voi vihata toista, toinen näyttäytyy syyllisenä omaan pahaan oloon. Jos lakkaa vihaamasta, pitää kohdata se kuinka huonosti itsellä menee. Ja sitähän ihminen ei kovin helpolla halua tehdä. Jokainen päivä vihaten on oman elämän hukkaan heittämistä ja sitä vaikeampaa on se kohdata Toisin sanoen, exä on suuressa pulassa.
Kyllä, minulla on juuri tällainen ex-poikaystävä. Hurjasti aikaa on kulunut, mutta hän tarvitsee yhä mantraansa minun mahdottomuudestani. Totuutta hänellä ei ole varaa kohdata oikein mistään asiasta, koska se vaatisi psyykkistä työtä, tunnetaitoja ja kivun sietoa.
Jos minä olisin sinun tilanteessa, toimisin näin : Sanoisin miehelle rehdisti, että menin lukemaan tekstarit, kun ajattelin että tässä on jotain mitä minulle ei oltu kerrottu.
Uskoisin, että mies ei edes viitsi sanoa tekstareiden lukemisesta, koska mielestäni hänen olisi pitänyt puuttua ehdottomasti exän toimintaan ja käskeä lopettaa tollainen käytös.
Jos mies ei halua toimia asian eteen mitään, vaan antaa exän pompottaa niin jättäisin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehesi voisi estää exän viestejä ja puheluita, kun käsittääkseeni vaivaavat häntä?
Ei varmaan kannata, jos on kuitenkin yhteiset lapset. Entä jos lapsi joutuu kolariin, niin exä ei voi ilmoittaa tästä isälle, koska on laitettu esto. Muutenhan se olisikin helppoa.
Tulevat exät täällä ampuvat itseään jalkaan.