Ei vitsi, tää herkuttomuus on tylsää...
Taistelu jatkuu... Vuoden alusta lähtien olen lopettanut päivittäisen sokerin ja muiden nopeiden hiilarien syömisen. Kerran viikossa minulla on lupa syödä reilummin suklaata. Söin viikon suklaa-annoksen eilen illalla.
Lauantai ei kyllä tunnu lauantailta, kun ei saa herkutella :( Kaurapuuroa vaan on, mutta ei tee sitä yhtään mieli.
Äsken aloin harkita juustoja ja hedelmiä, esim. päärynöitä ja rypäleitä juuston oheen... Tykkään aika perus juustoista, kuten kermajuustot, Aura-juusto.
Jospa siis tekisin niin, että koko viikonlopun (tarkoitan sillä pe-, la- ja su-iltoja) saan syödä jotain hyvää: yhtenä iltana suklaata ja kahtena iltana juustoja ja hedelmiä.
En halua laihtua, vaan haluan ainoastaan päästä nopeista hiilareista osittain eroon.
Kommentit (5)
Heh, jep, itselläkin on nyt herkuton kuukausi ja pakko myöntää että on ollut kyllä käsittämättömän tylsää ilman hyvää suuhunpantavaa. Joo, onhan kevyt salaatti, kalkkuna ja rasvaton jauheliha hyvää, niin kuin pähkinät, marjat ja juureksetkin, mutta herkullisia ne eivät ole. Vatsa ja mieli huutavat suklaata, jäätelöä, limonadia, juustoja, rypäleitä, pizzaa, hampurilaisia... Lisöksi ruoka kuuluu niin moneen sosiaaliseen tapahtumaan; leffassa käymiseen, tupareihin, häihin, hautajaisiin, kissanristiäisiin, kavereilla ja suvun luona kyläilyyn, melkein kaikkeen! Ja kun porukalla mennään ravintolaan, niin eihän sieltä meinaa löytyä kevyitä annoksia, eikä edes tee pätkääkään mieli sellaisia, kun muut syövät pasta carbonaraa, pihviä ja paistettuja perunoita viinin kanssa jälkiruokineen. Iltaisin, kun teen läksyjä ensin tuntitolkulla, sitten käyn lenkillä ja kun palaan takaisin, tekisi mieli poiketa lenkkipolun varrella olevalla grillillä. Ja kun olen asunnossani ja kämppis vetää irtokarkkeja kaksin käsin, voisin maksaa kympin että saisin edes muutaman konvehdin. Silloin aina tulee mietittyä, että onko se muutaman kilon pudotus ja vähän timmpimpi vartalo sen arvoista. Kaipa sen sitten on oltava.
Eipä ihme, että akat niin kovin tahtovat esitellä elämänsä glamouria somessa jos todellisuus on tuota.
Luuserimies kirjoitti:
Eipä ihme, että akat niin kovin tahtovat esitelNlä elämänsä glamouria somessa jos todellisuus on tuota.
No, minä en todellakaan ole esittänyt mitään glamouria vaan rehellisesti annan tulla julki face to face kuinka perseestä herkuttomuus on.
Yksi keino on harrastaa paljon seksiä. Kaloreita palaa eikä tule ajateltua herkkuja. Ihan oma keksintö, seksidietti. Yksin tai yhdessä tai sekä että. Takaan että toimii
Tein lautasellisen kaurapuuroa ja ripottelin reilusti kanelia päälle. "Herkuttelen" nyt tällä sitten...
Huomenna käyn kyllä kaupassa ostamassa juustoja, maksoi mitä maksoi :D Ei tällaisesta viikonlopun vietosta mitään tule.
Sokerin roiman vähentämisen jälkeen elämässäni ei ole enää mitään paheita: en käytä alkoholia (en kestä krapulaa), en tupakoi (se on liian kallista ja epäterveellistä), en käytä muitakaan päihteitä, en syö suolaisia snackejä, en rasvaisia, en voi syödä roskaruokaa (liian kallista ja epäterveellistä), en juo edes kahvia enkä teetä (en tykkää), en "rilluttele" kaupungin yöelämässä enkä harrasta irtosuhteita (olen uskossa)...
Istun vain illat kotona, luen Raamattua ja syön kaurapuuroa :D
Tähän on tultava muutos, ja se tapahtuu juustojen avulla.