Miksi jotkut hiihtävät latua väärään suuntaan?
Kommentit (36)
Mutta mitä jos joku ei jaksa hiihtää koko lenkkiä, ja jossain vaiheessa on pakko kääntyä takaisinpäin? Vai puhutteko nyt vain näistä lyhyistä tyyliin ympyrää kiertävistä laduista
^ Niin, mä olen huomannut, että nämä vastahankaan hiihtäjät jostain syystä tahtovat päästä helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
98% laduista kulkee vastapäivään. Näin on ollut siitä lähtien kun kunnostettuja on tehty.
Höpö höpö! :D Oletko koskaan edes ollut kotipihaasi kauempana hiihtämässä?
Jospa he arvelevat, että koska oikeaan suuntaan on paljon ylämäkiä niin väärään suuntaan mentäessä täytyy olla lähes pelkkää alamäkeä.
Ehkä tulevaisuudessa latu voi olla jossain navigaattorisovelluksessa, joka kertoo kartanlukijan tavoin mihin suuntaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
98% laduista kulkee vastapäivään. Näin on ollut siitä lähtien kun kunnostettuja on tehty.
Annapas esimerkki ladusta/ kuntoradasta, joka ei kulje vastapäivään.
Kaikki kulkee aina vastapäivään, ihan kuten liikenneympyrätkin. Yhdysladuilla on oikeanpuoleinen liikenne ja väistämissäännöt sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa he arvelevat, että koska oikeaan suuntaan on paljon ylämäkiä niin väärään suuntaan mentäessä täytyy olla lähes pelkkää alamäkeä.
Bingo! :)
- eivät tiedä että on olemassa "oikea" ja "väärä" suunta?
- kääntyneet loukkaantumisen, uupumuksen tms. vuoksi takaisin, koska eivät pysty kiertämään koko lenkkiä?
- ovat menossa pisteestä A pisteeseen B lyhyintä tietä (vaikka kyläilemään)?
- toiseen suuntaan kiertäessä ladulla olisi esim. pelottavan jyrkkä alamäki ja haluavat välttää sen?
En oikeasti tiedä, itse vihaan hiihtämistä (kiitos peruskoulun) enkä hiihtäisi vaikka siitä maksettaisiin tuntipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Normaaliälyisen luulisi hoksaavan, että nyt ei kaikki mene, niin kuin pitäisi, kun jatkuvasti tulee vastaan samaa latua hiihtäviä, mutta samaan suuntaan menijäitä ei lainkaan. Mutta tietysti, jos "minulla on oikeus", niin äly ei riitä.
Yleensä jos itsekin etenee ja muut, ei samaan suuntaan kiertäviä tule kovin usein vastaan. Kokeile laittaa kelloosi kaksi sekuntiviisaria ja katso kauanko kestää, että ne sekuntiviisarit kohtaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haepas itse hakusanalla latukartta tai hiihtosuunta ja huomaat, että olen oikeassa.
Miten siis kuuluu hiihtää? Jos on molemmilla puolilla latu niin hiihdetäänkö oikeella?
T. Täysin tietämätön hiihtelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haepas itse hakusanalla latukartta tai hiihtosuunta ja huomaat, että olen oikeassa.
Oletko koskaan hiihtänyt muualla kuin noilla 1-4 km pikku pururadoilla?
Vastahankaan hiihtäminen on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Miten siis kuuluu hiihtää? Jos on molemmilla puolilla latu niin hiihdetäänkö oikeella?
T. Täysin tietämätön hiihtelijä
Kyllä, juuri noin.
Esim. Helsingin parhailla laduilla Paloheinässä samat naiset ulkoiluttavat koiriaan ladulla ja ovat tosi yhteistyökyvyttömiä ja vastenmielisiä. Minulla on koira itsellänikin, eikä näillä kulmilla tidellakaan ole talvellakaan pulaa lenkkimaastoista. Mutta ei, näiden mielenterveystapausten pitää saada ulkoiluttaa koiriaan ladulla. Ei tajua.