En vaan ymmärrä miksen koskaan saa muilta ihmisiltä kehuja
Okei tiedän, että tämä on monen mielestä täysin lapsellinen ja turha aihe mutta mua oikeesti häiritsee tosi paljon, minkä takia en koskaan, missään tilanteessa saa minkäänlaisia kehuja ihmisiltä. Se on melkein kuin yhdenlaista kiusaamista mua kohtaan, jos esim lisään someen itsestäni kuvan, niin ei kukaan tule kirjottamaan siihen mitään positiivista mun ulkönäöstä tai mistään muustakaan. Nyt varmasti moni ajattelee että no ehkä oon vaan niin vitun ruma, mutta kun en ole.. en ole mikään miss universum mutta en myöskään susiruma. Sanoisin, että omasta mielestäni olen ihan nätti sillonkun olen meikannut kevyesti ja laittanut hiukset. Pointtini tässä on, että tuntuu että olen ainut ihminen maailmassa jolle ei koskaan sanota mitään hyvää. Näen jatkuvasti somessa kun susirumatkin ihmiset postaa itsestään kuvia ja he tuntuvat saavan silti paljon kehuja ja tykkäyksiä, sama meininki ihan "oikeassakin elämässä", eli jos olen ollut joissakin juhlissa niin tuntuu kuin minua oikeen kiusaamalla kiusattaisiin kehumalla kaikkia muita paitsi minua. Äh, ehkä en osaa tätä oikeen selittää kunnolla.. oli vaan pakko avautua, jos edes joku ymmärtäisi mun pointin eikä pitäisi vaan huomionkipeänä ämmänä. Toisaalta, voihan tämä ollakin jonkinlaista huomionkipeyttä, mutta voiko joku väittää, ettei tällänen toiminta vaikuttaisi itsetuntoon? Selvennän vielä sen verran, että on jotkut miehet tottakai kehuneet ja sanoneet kohteliaisuuksia, mutta miehet nyt kehuu kaikkee mikä liikkuu kunhan sillä on vaan reikä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin suomalaista kuin olla ja voi, esm." ei tuollainen tahallaan valehtelu palvele ketään"!!!!!!
Ei osata lausua kohteliaisuuksia, sillä - ei tässä ruveta valehtelemaan, prkl ylpistyy vielä.
Muualla reissatessa on huomannut, että nämä kohteliaisuudet ja kiitokset kuuluvat normaaliin käyttäytymiseen. Ei täällä. Rumaa ei kehuta, sillä eihän tässä valehtelemaan ruveta ja kaunis tietää sen sanomattakin. Voi ziisus tätä porukkaa.
Se on alentuvaa kehua toista "että sillä tulisi vähän parempi mieli, kun se on niin nuutunutkin". Toista voi huomioida oikein hyvin alkamatta kehumaan kehumisen vuoksi.
Kuule ymmärrän sinua todella hyvin. Olen itse ystävällinen, kyselen muiden kuulumisia ja sanon muista jotain myönteistä tavatessa. Olen sitä mieltä, että meissä jokaisessa on jotain, mitä voi kehua. Joskus ne pienet sanat voivat olla ihan ratkaisevia jonkun jaksamiselle juuri sinä päivänä, kuka tietää. Esim. juuri se kiva pipo tai reippaan värinen paita, vaikka muuten näyttäisi väsyneeltä, mitä en tietenkään sano ääneen.
Mutta miten kivaa olisi itsekin kuulla jotain positiivista edes joskus! Ne harvat kerrat muistan ikuisesti. Parin viime vuoden aikana on tukkaani kehuttu kerran. Pukeudun aina ajatuksella ja tilanteeseen sopivasti, ja omasta mielestäni olen joskus puutteistani huolimatta ihan nättikin. Kyllä tuntuisi hyvältä kuulla kehuja joskus, tekisi itsetunnollekin hyvää, vaikka se ei kehuista kiinni olekaan.
Mun kaveri ihmetteli kerran miksei kukaan koskaan kommentoi tai tykkää hänen päivityksistään ja ilmeni että hänellä oli joku asetus jonka takia päivitykset ei näkyny kellekkään.
Vaikka sanoja valehtelisi?