Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyväuskoisuus synti vai häpeä?

Vierailija
30.01.2016 |

Olemme perimmäisten filosofisten kysymysten äärellä. Kerro näkemyksesi ja kokemuksesi, millaisissa tilanteissa olet ollut hyväuskoinen hölmö.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat aina olleet tarkkoja ihmisiä ja sieltä on lähtöisin myös minun tapani miettiä hetki tai parikin ennen kuin tekee mitään isompaa. Vaikka nukkua yön yli ja päättää vasta sitten. Mielestäni en ole joutunut elämäni aikana ainakaan katumaan tätä periaatetta ja en tunne itseäni hyväuskoiseksi ja helposti höynäytettäväksi. Minulle hyväuskoisuus olisi enemmän häpeä. N40

Vierailija
2/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyväuskoinen. Uskon ihmisistä aina hyvää. Uskon, että jokaisen teon taustalla on hyvä aikomus.

En ole koskaan joutunut katumaan elämässä hyväuskoisuutta. No, nyt vuokralaiseni ei maksa säännöllisesti vuokraansa, mutta eihän tämä iso ongelma ole. Minun vain pitää alkaa toimenpiteisiin. Uskoin myös exästäni loppuun asti hyvää, ennen kuin hän 20 v jälkeen petti ja jätti.

Mutta mikään näistä ei saanut minua kyynistymään.

N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole synti eikä häpeä. Miksi olisi?

Minä olen hyväuskoinen hölmö. Tajuan aina vasta jälkikäteen, että minua on vedetty höplästä. En vain osaa epäillä ihmisiä valehtelijoiksi ja hyväksikäyttäjiksi. Vedättämisen skaala ulottuu ihan kaverien palvelijaksi lipsahtamisesta siihen, että ukkomiehet onnistuvat minun seurassani vaikuttamaan sinkuilta.

Vierailija
4/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtökohtaisesti hyväuskoinen (lähes) kaikkien kohdalla. Mutta kun se usko kerran murskaantuu, niin ovet ovatkin lopullisesti kiinni. Hyväuskoisuudesta on se hyöty, että se saa ihmiset paljastamaan todelliset korttinsa nopeammin.

Vierailija
5/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan, ei synti eikä häpeä.

Se terveen tasapainon löytäminen kyynisyyden ja hyväuskoisuuden välillä ei aina olekaan niin helppoa. Itse en ole tähän mennessä siinä onnistunut, aikaisemmin olin hyväuskoinen, nyt olen kyyninen. Aivan liian suuri osa ihmisistä ovat pettureita ja aivokuolleita. - Vaikka nyt en kylläkään tarkoita suomalaisia. Suomessa on vielä hyvää porukkaa.

Vierailija
6/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa kysymystään, onko synti ja häpeä luottaa puolisoon, joka valehtelee kirkkain silmin, piilottelee postia puolisolta, jättää raha-asiat hoitamatta aiheuttaen perheelle tuhansien eurojen vahingon ja kaiken lisäksi vielä lähettelee julkisia seksiviestejä onanoinnista Facebookissa epämääräiselle naiselle siten, että kaikki voivat nuo viestit nähdä. Ja miehellä on kavereina perheen yrityksen tärkeitä liikekumppaneita.

Näihin kaikkiin vielä liittyy se, että mies auliisti syyttää naista tekosistaan. Tänään mies jäi härskistä valehtelusta kiinni, ja taas vaimo oli ap sai kuulla kunniansa.

Pää hajoaa.

Ap

Vierailija
7/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Sinun Häpeä Ap; se on aina tekijän. Itse naimisissa patologisen valehtelijan ja taloudellisesti hyväksikäyttävän kanssa - vielä. Olen toivonut muutosta häneltä vuosia - turhaan. Se että haluaa toiselle hyvää, ei tee tyhmäksi. Aikansa voi katsoa, sitten pitää toimia. Minulla toiminnan aika.

Surullista mutta vääjäämätöntä.

Vierailija
8/8 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Sinun Häpeä Ap; se on aina tekijän. Itse naimisissa patologisen valehtelijan ja taloudellisesti hyväksikäyttävän kanssa - vielä. Olen toivonut muutosta häneltä vuosia - turhaan. Se että haluaa toiselle hyvää, ei tee tyhmäksi. Aikansa voi katsoa, sitten pitää toimia. Minulla toiminnan aika.

Surullista mutta vääjäämätöntä.

Huonot teot ovat tekijän itsensä häpeä, mutta huono teko kait on sekin, että jää kauheaan kuvioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä