Vierailija

Olemme pienituloisia ja hänen mukaansa varaa toiseen lapseen ei vaan ole. Nyt iän puolesta viimeinen mahdollisuus tehdä toinen lapsi. Nettotulomme ovat alle 3000€/kk. Onko oikea syy kieltäytyä toisesta lapsesta, raha?

• ylös 45
  • alas 18

Sivut

Kommentit (36)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

AV palstan mukaan vain rikkailla on oikeus lapsiin. Köyhät olkoon vaan töissä maksaakseen rikkaiden lapsilisät. Miehesi siis oikeassa.

• ylös 16
  • alas 104
Vierailija

Niin, eihän se lapsen elämisen turvaaminen ole niin tärkeää kuin sinun itsekkäät halusi?

• ylös 110
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän se lapsen elämisen turvaaminen ole niin tärkeää kuin sinun itsekkäät halusi?
Tottakai on. Enhän minä yksin voi lasta tehdä.

• ylös 0
  • alas 36
Vierailija

Myös perinnön jakautuminen on kuultu syyksi. Minä en siitä välittäisi. Haluaisin myös toisen lapsen.. Ap, riittääkö teidän nykyinen asunto toiseen lapseen?

• ylös 4
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myös perinnön jakautuminen on kuultu syyksi. Minä en siitä välittäisi. Haluaisin myös toisen lapsen.. Ap, riittääkö teidän nykyinen asunto toiseen lapseen?
Ei riitä. Asumme ahtaasti jo nyt.

• ylös 7
  • alas 31
Vierailija

No olen itse miettinyt tuota ihan samaa. Yhdelle lapselle pystyy aina tarjoamaan ulkomaanmatkoja, oman huoneen, ym.

Toisaalta sisaruus on iso arvo.

Yksi ystäväni sanoi, että haluaisi kolme lasta. Mutta että kun heillä kotona oli 3 sisarusta niin rahat oli aina tiukassa, varaa ei ollut mihinkään, eivät matkustaneet koskaan jne. Sanoi, että tosi kurjaa sekin oli.

• ylös 63
  • alas 2
Vierailija

Minä vain en ymmärrä, miksi niitä lapsia pitää pukata maailmaan vain koska minä haluan! Ei yhtään ajatella lasta itseään. En haluaisi olla töykeä, mutta joskus tosiaan mietin tehdäänkö lapsia vain, koska pelätään kuolla yksin vanhana. Luullaan kun vanhemmat päättää omaa itsekkyyttään pukata lapsen maailmaan, ottaa vastuun ja kasvattaa sen niin sitten lapen "pitäisi" huolehtia vanhasta vanhemmastaan vain koska "minä kasvatin sinut, nyt on sinun vuoro. Eitkö halua? Oletpas itsekäs lapsi kun et palvete minua! "

Joo anteeksi taisi olla aika kärkäs viesti, mutta yritän nyt kertoa, että ei sitä lasta kannata hankkia vain omien halujen takia. Kyllä toi isä on fiksu kun osaa ajatella tulevaa. Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että hankitaan vain lisää ja lisää lapsia vaikka tiedetään ettei rahat riitä...

• ylös 85
  • alas 4
Vierailija

Me on myös mietitty olisiko varaa toiseen, yhteenlasketut nettotulot n 3500e/kk ja vaikka työpaikkoja vaihtaisimme niin alat sellaisia että yhteenlaskettu netto pysynnee 3-4te välimaastossa jatkossakin.

Iän puolesta ei kiire päättää mutta jos haluaisimme toisen, olisi toiveena pieni ikäero, jos vain raskaus onnistuu (ensimmäinen saatu hoidoilla). Haluaisimme toisen lapsen ja uskoisin että sisarukset rikastaisivat myös toistensa elämää, ainoa kynnyskysymys on tuo raha.

Tarvittaisiinko isompi asunto (ei heti, mutta viimeistään teineille?), entä kuinka kalliiksi käy hoitomaksut tulevaisuudessa, entä millaisiin harrastuksiin on varaa, olisiko meillä varaa tukea kahta opiskelijaa jne? Välttämättömään on kyllä rahaa, mutta riittääkö se meille? Vai olisiko sisarus itsessään niin ehdoton ja hyvä juttu ettei esim. harrastuksista ym tinkiminen haittaisi? Olisiko sisaruksesta "luopuminen" kuitenkin isompi menetys?

• ylös 14
  • alas 4
Vierailija

Meillä on sama. Mies haluaa että taloutemme olisi vakaampi ennen kuin uskaltaa lisää lapsia hankkia. Onkin ihan järkevää, mutta itse jo 34 vuotiaana naisena alkaa kello tikittää että ehtiikö tässä kohta enää ja ennen kaikkea kannattaako tässä iässä kohta enää! Lapsia meillä on, useampikin. Että sinänsä lapsiluku voisi olla vaikka tässä.
Tosin kyllä miehenikin haluaisi vielä lapsia, ei vain uskalla juuri rahan vuoksi.
Mutta en painosta, sillä tiedän että hän todellakin ottaa paneita raha-asioista ja haluaa meille parempaa elintasoa.

• ylös 3
  • alas 26
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama. Mies haluaa että taloutemme olisi vakaampi ennen kuin uskaltaa lisää lapsia hankkia. Onkin ihan järkevää, mutta itse jo 34 vuotiaana naisena alkaa kello tikittää että ehtiikö tässä kohta enää ja ennen kaikkea kannattaako tässä iässä kohta enää! Lapsia meillä on, useampikin. Että sinänsä lapsiluku voisi olla vaikka tässä.
Tosin kyllä miehenikin haluaisi vielä lapsia, ei vain uskalla juuri rahan vuoksi.
Mutta en painosta, sillä tiedän että hän todellakin ottaa paneita raha-asioista ja haluaa meille parempaa elintasoa.

Useampi lapsi ja lisää haluat?

Onko sulla mitään muuta elämänsisältöä kuin paksuna oleminen ja synnyttäminen?

Haluat hautautua paskavaippoihin?

• ylös 51
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta eiköhän tuo nettotulo riitä kahteen lapseen!

Pitäisi tietää tulojen lisäksi myös menot. Jos tuosta lyhentää asuntolainaa ja jotain muita velkoja lisäksi, maksaa muita elinkuluja, autoa ja vakuutuksia, pelivaraa ei kovin hirveästi jää varsinkin jos perhe aikoo pitää perhevapaita.

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemme pienituloisia ja hänen mukaansa varaa toiseen lapseen ei vaan ole. Nyt iän puolesta viimeinen mahdollisuus tehdä toinen lapsi. Nettotulomme ovat alle 3000€/kk. Onko oikea syy kieltäytyä toisesta lapsesta, raha?

Meidän nettotulomme ovat melkein tuplat tuosta, eikä meillä ole varaa yhteenkään lapseen. Elintaso laskisi liikaa.

• ylös 26
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Useampi lapsi ja lisää haluat?

Onko sulla mitään muuta elämänsisältöä kuin paksuna oleminen ja synnyttäminen?

Haluat hautautua paskavaippoihin?

olipas kaunis kommentti. Meillä nuorimainen on 7 vuotias ja vanhin 17. Ja tähän väliin vielä kaksi lasta. En nyt koe hukkuneeni mihinkään. Ihan töissä ehdin käydä ja harrastaakin. Katsos kun niitä lapsia ei tarvitse pukata vuoden välein.

• ylös 11
  • alas 22

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat