Olisitko mielummin lievästi ylipainoinen vai alipainoinen?
Ja mikä olisi unelma bmi mielestäsi? Perusteluja?
Kommentit (48)
Lievä ylipaino mieluummin. Tällä hetkellä noin 20, oma ihanne lienee 20-24.
Saan painon helposti tippumaan, mutta on oikeasti mietittävä, että saan riittävät ravinteet. On jotain tuntemattomia imeytymishäiriöitä.
Olen 163cm pitkä. Lievä ylipaino tarkoittaisi tällä pituudella 66,5 kg:n painoa ja lievä alipaino 49kg:n painoa. Molemmat kuulostaa tosi huonoilta vaihtoehdoilta. Nyt painan 57kg. Ehkä kuitenkin valitsisin alipainon. Pukeutuminen on helpompaa alipainoiselle.
Lievästi alipainoinen. Olen ollut yhden kilon lievän ylipainon puolella ja henk.koht. näytän siinä painossa lihavalta. Mahamakkarat on järkyttävät ja reisi-perseosasto lylleröinen. Olokin oli paksu ja ällöttävä. Lievän alipainonkin puolella on paino joskus melkein ollut, enkä mielestäni ollut silloin liian laiha.
Lievästi alipainoisena (16. 9-17.3) sanoisin, että olen mieluummin lievästi alipainoinen kuin - ||-ylipainoinen. Pystyy anarobisiin ja aerobisiin koviin fyysiisiin suorituksiin. Mielummin myös solakan näköinen kuin pallomainen, tai harjanvarsi kuin ihrakasa.
Ylipainoinen, koska alipainoisena pyörtyilin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mun kohdalla typerä kysymys. Lievästi alipainoinen tietenkin, kun sen ongelman saisi korjattua kuukaudessa. Lievästi ylipainoisena tiedän, että ne kilot onkin sitten vaikeampi pudottaa ja bmi.tä en jaksa laskea, mutta se mikä on, jos on 169cm ja painaa 57kg
Heh, kumpa olisikin. Tällaisena luonnostaan BMI:n mukaan alipainoisena voin kyllä sanoa, että ei ole helppo kerryttää elopainoa. Hetkellisesti voin saada painoa pari kiloa lisää, mutta arjen kiireissä paino hakeutuu aina samoihin uomiin, alaspäin, ja asettuu noin 53-54 kiloon.
Vastauksena kysymykseen, olisin mieluummin lievästi ylipainoinen, niin olisi mistä pudottaa, kun stressiä pukkaa 😉 Itselläni siis näin, mutta tiedän toki, että useimmilla meistä päinvastoin.
Olen ollut molempia. Parikymppisenä painoin 44 kiloa (165-senttisenä) ja se oli kyllä huomattavasti inhottavampaa kuin olo nyt 74-kiloisena (nyt olen viisikymppinen).
Varmaan tuo on yksilöllistä, mutta alipainoisena olo oli kuin keskitysleirivangilla, rinnat oli olemattomat ja kuukautiset tuli jos tuli. Äärimmäisen epäseksikäs olo! Nyt lievästi ylipainoisena ei sentään tarvitse sukupuolta arpoa...
Ok, ideaai varmaan olisi jotain 56 kiloa. Eli laihduttamisen varaa olisi.
Mutta sanon ihan suoraan, että monella on ihan epärealistinen käsitys siitä, millaista on olla alipainoinen. Jos se on geneettistä eikä kiinni ruokavaliosta, siitä ei niin vaan lihotetakaan ihannepainoon!
Ei todellakaan herkkua. Miessuhteen aloittamiseen on helvetinmoinen kynnys, kun näyttää luurankomaiselta. Ok, ei ne pahat läskitkään kivoja ole, mutta niitä on useammalla....
Joku sketsi oli , jossa Tommi Korpelan hahmo tarjosi läskistä luopumisen pilleriä. Toteamus oli, niinpä kaikkihan sen ottaisi.
Se oli sketsi, mutta jäin miettimään ylipainoisena juttua. Enpä ottaisi pilleriä, joka veisi kaiken ylipainon pois. Mä viihdyn paremmin pullukkana ja voin väittää, että näytänkin paremmalta. 10-15 kiloa ylimääräistä nykyään ja siinä pysyn.
Miellelläni ylipainoinen!