Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Köyhimys

Eli tosiaan ruokaan ja vaippoihin enää 78e tilillä.. Vasta ens perjantaina tulee rahaa. Oli hirveästi laskuja ja ne oli nyt pakko hoitaa. Mitään halpoja ruokaohjeita? Olis kiva vielä huomenna jotain herkkua saada.

• ylös 2
  • alas 17

Sivut

Kommentit (35)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Herkut nyt kyllä ainaki kannattaa jättää kauppaan, jos ei tosiaan ole tuon enempää tilillä.

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Pitäis pärjätä tuolla rahalla viikko? Öh.. No käy kaupassa, se on sillä selvä.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Makaronia ja alennuksesta jauhelihaa. Spagettia ja jauhelihaa tomaattikastikkeessa (paseerattua tomaattia/murskaa, paprikaa, jauheliha, mausteet) halpa, nopea, helppo

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Paljonko te normaalisti tuhlaatte jos toi on niin vähän, että ihan vinkkejä tarvitsee? :DD

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

No en kehtais lainata 😄 Enkä haluais luottokorttia, kun usein rahat riittää ihan hyvin.
Ap

• ylös 1
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljonko te normaalisti tuhlaatte jos toi on niin vähän, että ihan vinkkejä tarvitsee? :DD

Noin 200-300 menee normaalisti viikossa ruokakauppaan.

• ylös 3
  • alas 33
Vierailija

Luulis että tuolla rahalla pärjää ihan hyvin viikon. Kai teillä on kaapissa jotain?

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Noin 200-300 menee normaalisti viikossa ruokakauppaan.

Mitä helvetin suursyömäreitä te oikeen ootte vai hummeriako syötte?

• ylös 27
  • alas 3
Vierailija

Makaronilaatikko, broilerin koipireisi (tätä voi ostaa vaikka parikin pakettia ja perata loput lihat pakastimeen esim.  keittoa tai kiusausta varten) + riisi, kaalilaatikko, sosekeitot, hernekeitto, kiusaukset (parasta ja halvinta kun suikaloi perunat itse)...

Leivän voi leipoa kotona. Esim. pataleipä (google) on helppo ja hyvä. Muistuttaa rakenteeltaan "maalaisleipää".

Aamu- ja iltapaloiksi vaikka puuroja mehukeitolla/hillolla/kaneli-sokerilla.

Vierailija

Laittakaa pliis niitä ohjeita. Huomenna tai tänään mennään kauppaan ja ajattelin ostaa koko viikon ruuat kerralla. Ei tuo 6kk oikein potalle opi 😁

Viimeinen oljenkorsi on se lainaaminen, mutta ajattelin että tää vois olla ihan opettavaista. Tuhlataan liikaa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laittakaa pliis niitä ohjeita. Huomenna tai tänään mennään kauppaan ja ajattelin ostaa koko viikon ruuat kerralla. Ei tuo 6kk oikein potalle opi 😁

Viimeinen oljenkorsi on se lainaaminen, mutta ajattelin että tää vois olla ihan opettavaista. Tuhlataan liikaa.
Ap

"Tuhlataan liikaa". Ihanko meinaat? :D 300 viikossa kauppaan, jessus.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Riippuu tarjouksista. Esim juures ja tomaattikeitto on halpaa. Lasagnea saa edullisesti ison vuoan, jotai lihamakarooni mössöä todella halvalla.. Pitäkää pari kasvisruoka päivää. Leivo leivät itse. Itse tehty pitsakin on edullista ( paitsi jos on pakko saada joku vuohenjuusto pinjansiemeniä jne täyte...) uunijuureksia ( kuorit ja pilkot ite alusta)ja jotai broilerin koipea tarjouksesta. Parempaa ruokaa "herkkupäivä" saat kun teet vaikka nyhtöpossu hamppareita, tarjous liha uuniin, leivot ite sämpylät, teet kaalisalaatin, tarjoat salaatin ja kastikkeen kera. Oletan nyt että olette lihansyöjiä koska vegeiltä 70 e riittäis kevyesti viikoksi... :) unohda einekset ja puolivalmisteet.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Jauhoja, hiivaa, suolaa, margariinia: leivo sämpylät itse ja jos sokeria ja kardemummaa löytyy niin myös pullaa voi leipoa itse!
Puurot on edullisia.
Tee joku keitto ja laatikko-/kiusausruoka, niin niistä voitte syödä useamman kerran.
Oudolta tuntuisi, ettei kaapeissa tai pakastimessa ole mitään tarvikkeita,mutta jos näin on, niin aika tiukkaa tekee!
Eineksiä mahd. vähän ja teette itse ruokaa.

pihistelijä

Samoja ruokaehdotuksia minäkin antaisin kun muutkin . Käyttäkää hyödyksi kaapissa olevia tarvikkeita. Tehkää itse esim sämpylöitä tai muita leipiä. Jos herkkua haluaa niin voisko tehdä vaikkapa vohveleita tai lettuja? Jos 78 euroa on ruokakauppaan käytettävissä niin pitäisi riittää hyvin. Munakas on helppo ja halpa ruoka. Välipalaksi voi tehdä vaikka smoothieta jos pakkasesta löytyy yhtään marjoja.

Ja on tosiaan syytä tarkastella jatkossakin rahankäyttöä jos kauppaan menee 200-300 e viikossa. Kokeilkaa Lidliä?  Hyödynnä tarjoukset tai kaupan -50% tuotteet. 

Vierailija

Voi jessus sentään. Kaksi lasta ja raha-asiat tuossa jamassa.

Kai nyt olet ostanut ainakin vaippoja tarjouksesta jemmaan? Mulla on hyvät tulot, mutten koskaan (new born kokoa lukuun ottamatta) ole ostanut vaippoja normaalihinnalla.

Entäs jos lapsi sairastuu ja joudut viemäön päivystykseen ja ostamaan lääkkeet? Et vaan voi olla tuossa tilanteessa lapsien kanssa.

Anna kun arvaan, normaalisti ostokorinne sisältää suklaavanukasta, maustettuja jugurtteja, sämpylöitä, leikkeleitä, keksejä jne. Ja vielä pitäisi herkutella.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Kaalilaatikko! Niin hyvää ja halpaa, eikä tarvi edes pelätä hiilarituomiota tällaisilta keskustelupalstoilta. Tarvitset kaalia (maksaa euron kilo), jauhelihaa (tai vielä halvemmalla soijarouhetta), puuroriisiä ja vähän kermaa. Avot.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat