Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunpoisto kättärillä. Potilasohjeiden mukaan kotiutus aikaisintaan seuraavana päivänä leikkauksesta mutta osasto on auki vain ma-pe klo 07-21 välisen ajan.

Vierailija
29.01.2016 |

Hiukkasen ristiriitaista tietoa sain kotiin lähetetystä potilasohjekirjeestä. Kohtu tullaan poistamaan yleisanestesiassa laparoskopisesti.

Eli kotiudunko sittenkin jo samana päivänä leikkauksen jälkeen vai siirtävätkö mut yöksi jonnekin päivystysosastolle?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakautta tehdyssä kohdunpoistossa ainakin pääsee kotiin samana päivänä, samoin monien laparoskopioiden jälkeen.

Toi alakautta tehty poisto tehdään "kevyemmin" spinaali (?)puudutuksella. En menisi muutenkaan vertailemaan esim. jotain munasarjakystan poistoa kohdunpoistoon.

Vierailija
22/24 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohtu poistettiin vuosi sitten. Ei pysytty tekemään tähystyksenä, joten alavatsa avatttiin. Ennen leikkausta sanottiin,että pääsen seuraavana päivänä kotiin. Olin sairaalassa 4 yönä. Tosin viimeisen omasta pyynnöstä. Eli eiköhän oo ihan tapauskohtainen kuinka kauan siellä sairaalassa ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sen etukäteen tietää, miten leikkaus sujuu. Aina voi tulla komplikaatioita. Voi jopa käydä niin, että tähystyksessä tehtävä leikkaus ei onnistukaan, vaan päädytään joko alateitse tehtävään tai perinteiseen avoleikkaukseen. Tällöin vierähtää sairaalassa aika monta päivää. Minulle tehtiin juuri tuollainen avoleikkaus ja olin sairaalassa viikon. Tosin olisin päässyt päivää tai paria aikaisemminkin kotiin, jos siellä olisi ollut joku apuna ja tukena, mutta kun olen yksineläjä, niin pidettiin sitten vähän kauemmin osastolla.

Vierailija
24/24 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, on akuutti aihe mullakin, tehtiin vaginaalisesti toi poisto reilu viikko sitten. En TODELLAKAAN olis pystyny lähtemään samana päivänä, nukuin koko päivän ja seuraavan yön. Aamulla katetri poistettiin ja kotiuduin, ensin piti pissata. Sainkin pissattua, mutta kotona tämä tuttu touhu ei enää onnistunutkaan, mikä oli pelottavaa. Jouduin menemään katetroitavaksi ensiapuun. Tämän jälkeen vietin aikaani lähinnä vessassa opetellen pissaamaan. Rankka viikko, nyt jo helpottaa. Muuten ei ollu mitään kipuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi